auto_awesome Dit artikel geeft uitleg over een Premium functionaliteit.
De code-editor wordt gebruikt om veranderende parameters voor vragen in toetsen te maken. Op deze manier kunnen leerlingen het antwoord van een andere leerling niet kopiëren als er iets moet worden berekend.
Hoe werkt het?
Bij het maken van een toets moeten vragen worden geschreven. Deze vragen kunnen getallen of parameters bevatten wanneer de leerlingen een berekening moeten maken. Om deze getallen voor elke leerling van waarde te laten veranderen, kan de code-editor worden gebruikt. In de code-editor kunnen variabelen worden gemaakt, die later in de vraag en in het beoordelingsmodel van de vraag kunnen worden gebruikt. Deze variabelen kunnen zowel in de beschrijving van een vraag als in een subvraag worden gebruikt. Ook moet in de code-editor het antwoord op elke vraag worden berekend met behulp van de variabelen, zodat deze variabelen in het beoordelingsmodel kunnen worden gebruikt.
Script editor gebruiken
- Log in bij Woots.
- Klik op je programma of gebruik de zoekbalk in de Programma's-sectie.
- Klik op je toets of gebruik de zoekbalk.
- Klik op Opgave toevoegen en vul de titel van de opgave in.
- Klik op het more_horiz-icoon rechtsboven in het opgave-blok en selecteer Code-editor, de editor wordt geopend.
- In de code-editor, zie onderstaande afbeelding, moeten variabelen worden gemaakt. Om een variabele met een veranderende waarde per leerling te maken, kan de functie random(x, y, step = z) worden gebruikt. Deze functie heeft een waarde tussen x en y en heeft een stapgrootte van z. Dit betekent dat wanneer de functie een waarde tussen 1 en 4 heeft met stappen van 1, de variabele de waarden 1, 2, 3 en 4 kan hebben. Nadat de juiste variabelen zijn gemaakt, moeten de antwoorden worden berekend. In het onderstaande voorbeeld zijn de variabelen a, b en c antwoorden op vraag 1a, 1b en 1c. Variabelen kunnen worden opgeteld met +, afgetrokken met -, gedeeld door /, vermenigvuldigd met * en worden gedaan met de macht van met **. Gebruik indien nodig haakjes.
Klik op Voer uit wanneer alle variabelen zijn berekend om de code uit te voeren en na te gaan of alles werkt. Als iets niet werkt, kan je variabelen weergeven door print(a) te gebruiken om de variabele a weer te geven. Op deze manier kunnen fouten in de code worden gevonden als het uitvoeren van de code een foutmelding geeft.
Tip: het gebruiken van variabelen in content en vragen:
- Klik op Nieuwe content of Nieuwe vraag.
- Klik op Variabele in het menu van het beschrijvingsveld van de content of de vraag en klik op de variabele.
- De variabele wordt getoond in een blauwe box met de naam zoals deze werd gegeven in de script editor. Op deze manier is het in de test zichtbaar als een nummer.
Let op: een leerling krijgt dezelfde waarde binnen een toets (of poging) als een random functie meerdere keren binnen de toets wordt gebruikt. Dus w = random(x, y, z) geeft dezelfde waarde voor een andere w als x, y, z hetzelfde zijn.
Tip: wanneer je twee keer gebruik wilt maken van de random functie op hetzelfde domein, kan je gebruik maken van het volgende voorbeeld:
a = willekeurig (1,10,1)
b = willekeurig (2,11,1) -1
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.