auto_awesome Dit artikel geeft uitleg over een Premium functionaliteit.
De code editor vraag wordt gebruikt wanneer leerlingen code in hun antwoord moeten invoeren. De volgende programmeertalen kunnen door de leerlingen worden gebruikt: C ++, C #, Haskell, HTML, Java, Javascript, Latex, Matlab, PHP, Python, R, Ruby, Shell-script en SQL.
Stap 1. Code editor vraag construeren
- Maak je toets aan. Lees hier hoe je een toets kan aanmaken.
- Klik op Nieuwe opgave, vul de naam van de opgave in en klik op Bewaar.
- Klik op Nieuwe vraag, selecteer Code editor vraag en klik op Bewaar.
- Formuleer de vraagstelling.
- Selecteer de verwachte programmeertaal voor de vraag.
- Klik op Bewaar.
Stap 2. Opties instellen
Om de opties van een code editor vraag aan te passen, kan je rechtsboven op het more_vert-icoon klikken.
- Bonus
Neem deze vraag in de cijferberekening mee als bonusvraag. - Over te slaan
Deze vraag wordt niet in de beoordeling meegenomen voor leerlingen die de mogelijkheid hebben gekregen om vragen over te slaan. - Voorgedefinieerd antwoord (digitale toets)
Stel een voorgedefinieerd antwoord in die de leerlingen kunnen houden, bewerken of verwijderen.
Stap 3. Beoordelingsmodel toevoegen
- Klik op Beoordelingsmodel in de switch aan de bovenkant.
- Ga naar de vraag waarvan je het beoordelingsmodel wilt instellen.
- Klik op het more_horiz-icoon en klik op Bewerken.
- Klik op de keuzemenu knop Beoordelingsmethode en selecteer je methode (zie de beoordelingsmethodes hieronder).
- Indien gewenst, voeg een beoordelingstoelichting toe. Een beoordelingstoelichting is een uitgebreide beschrijving van de beoordeling voor de nakijkers (en voor leerlingen indien gepubliceerd). De beoordelingstoelichting kan een uitgebreide uitleg, afbeelding of bestand zijn.
- Klik rechtsboven op het more_vert-icoon om de opties van het beoordelingsmodel te wijzigen.
- Klik op Bewaar.
Beoordelingsmethodes
- Punten per criterium:
- Klik op Bewaar en klik op het add-icoon.
- Vul de beschrijving van het criterium in, stel het aantal punten in en klik op Bewaar.
- Herhaal dit voor alle beoordelingscriteria.
- Klik op het more_horiz-icoon en klik op Bewerken.
- Je kunt de Bereken punten-knop gebruiken om het maximale aantal punten te berekenen. De punten van alle beoordelingscriteria worden automatisch bij elkaar opgeteld. Je kan het maximale aantal punten ook handmatig invullen.
- Schuifbalk:
- Stel het maximaal aantal punten in.
- Stel het maximaal aantal punten in.
- Rubric met niveaus:
- Klik op Bewaar en klik op het add-icoon.
- Vul de naam van het level en de beschrijving van het criterium in.
- Stel het aantal punten in en klik op Bewaar.
- Herhaal dit voor alle beoordelingscriteria.
- Klik op het more_horiz-icoon en klik op Bewerken.
- Stel het gewicht van de niveaus in.
- Je kunt de Bereken punten-knop gebruiken om het maximale aantal punten te berekenen. De punten van alle beoordelingscriteria worden automatisch bij elkaar opgeteld. Je kan het maximale aantal punten ook handmatig invullen.
Stap 4. Opties instellen
- Start met nul punten
Leerlingen zonder antwoord krijgen nul punten. - Beperkt het minimum tot nul punten
Leerlingen kunnen geen negatieve score krijgen. Dit is handig als je met aftrekpunten werkt. - Beperk het maximum tot totaal aantal punten
Leerlingen kunnen niet meer punten krijgen dan een maximaal aantal punten van het totaal aantal punten. Handig als je bij meerdere opties het totaal aantal punten wilt geven bij bijvoorbeeld 2 van de 3 goede antwoorden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.