Bij het uploaden van opgavenboekjes kan het gebeuren dat je een foutmelding krijgt. Die melding heeft altijd betrekking op het niet-kunnen verwerken van een opgavenboekje. Er zijn vier soorten meldingen.
Pagina's met dezelfde barcode
Je krijgt deze foutmelding, wanneer een streepjescode op een pagina twee keer is geüpload. Een toets met dezelfde barcode kan twee keer afgedrukt zijn, een toets kan twee keer gescand zijn of er is een verkeerde streepjescode ingevoerd voor een niet-herkende pagina (zie het punt hierboven). Zo los je het probleem op.
- Log in bij Woots.
- Klik op de Naam van de school in het menu aan de linkerkant.
- Klik op Printen & Scannen in het menu aan de bovenkant en daarna op Scannen in de switch.
- Ga naar je gescande toets en klik op Los problemen.
- Selecteer de dubbel aanwezige pagina. Bekijk of beide pagina's gelijk zijn (ze zijn twee keer gescand ) of verschillend (ze zijn geschreven door verschillende studenten).
- Gebruik de pijlen links en rechts van de gescande pagina's om de geselecteerde pagina te wijzigen.
- Zijn beide pagina's hetzelfde? Verwijder één ervan. Selecteer de pagina die je wilt verwijderen, met de pijlen links en rechts en klik op het more_time-icoon, rechtsboven in de pagina.
- Zijn de pagina’s niet hetzelfde? Controleer of de barcodes correct zijn. Is dit niet het geval, selecteer dan de pagina met de verkeerde barcode en klik op Bewerken. Wijzig in het volgende venster de streepjescode en sla deze op. De pagina wordt vervolgens automatisch naar de juiste locatie verplaatst.
- Zijn de barcodes gelijk, maar is het handschrift in de antwoordvakken verschillend? Dan hebben twee verschillende leerlingen een toets afgelegd met dezelfde streepjescode. Los dit op door in het venster alle pagina's van dezelfde leerling te selecteren. Je ziet dit aan de bestandsnamen van de gescande pagina's (die geven namelijk aan welke pagina’s direct na elkaar zijn gescand en van één leerling zijn). Selecteer de pagina's van één leerling. Klik dan boven in het venster op Samenvoegen & volgende.
Onbekende leerling
Je krijgt deze foutmelding , wanneer een leerlingnummer niet automatisch wordt herkend. Zo los je het probleem op:
- Log in bij Woots.
- Klik op de Naam van de school in het menu aan de linkerkant.
- Klik op Printen & Scannen in het menu aan de bovenkant en daarna op Scannen in de switch.
- Ga naar je gescande toets en klik op Los problemen.
- Vul het juiste leerlingnummer in en klik op Opslaan & volgende.
- Of: markeer het leerlingnummer als onbekende leerling. Selecteer de optie Onbekende leerling. De leerling krijgt dan een extreem laag nummer toegekend (bijvoorbeeld 000001). Dit nummer verschijnt vervolgens bovenaan de leerlinglijst op de resultatenpagina, zodat jij het makkelijk handmatig kunt wijzigen.
Ontbrekende pagina's
Je krijgt deze foutmelding, wanneer er in een reeks scans van een leerling een pagina ontbreekt. Zo los je het probleem op:
- Log in bij Woots.
- Klik op de Naam van de school in het menu aan de linkerkant.
- Klik op Printen & Scannen in het menu aan de bovenkant en daarna op Scannen in de switch.
- Ga naar je gescande toets en klik op Ontbrekend.
- Upload de gevraagde pagina(s) of klik op Vul op met lege pagina om zonder een nieuwe upload verder te gaan.
Onvolledige formulieren
Je krijgt deze melding, wanneer een streepjescode van een pagina niet wordt herkend. Zo los het probleem op:
- Log in bij Woots.
- Klik op de Naam van de school in het menu aan de linkerkant.
- Klik op Printen & Scannen in het menu aan de bovenkant en daarna op Scannen in de switch.
- Ga naar je gescande toets en klik op Ontbrekend.
- Klik op Onvolledige formulieren.
- Klik op Bewerken voor elke niet-herkende pagina. Er verschijnt een venster.
- De pagina wordt weergegeven met een vergrootglas om de code te lezen. Woots doet een suggestie voor het juiste nummer. Vul de juiste code in.
- Klik op Bewaar.
- Hoeft een pagina niet geüpload te worden? Kies dan voor Verwijder.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.