Via Woots kun je leerlingen eenvoudig feedback geven op hun toets. Zo leren ze het meest. Je bepaalt zelf welke vorm van feedback voor jou het handigst is of het beste past.
Vormen van feedback
Je kunt je leerlingen op drie manieren feedback geven. Je kunt:
- beoordelingscriteria tonen.
- een persoonlijke opmerking bij een bepaald beoordelingscriterium toevoegen.
- een annotatie toevoegen.
Beoordelingscriteria tonen
Als feedback kun je je leerlingen inzage geven in jouw beoordelingscriteria. Het is een standaard instelling die voor elke leerling geldt. Leerlingen zien vervolgens niet alleen wat het juiste antwoord was, maar ook voor welke onderdelen ze punten hebben gescoord. Je regelt het zo:
- Log in bij Woots.
- Klik op je programma of gebruik de zoekbalk in de Programma's-sectie.
- Klik op je toets of gebruik de zoekbalk.
- Klik op Instellingen in het menu aan de bovenkant.
- Klik op Toetsinzages.
- Klik op Nieuwe inzage en stel de publicatie in.
- Selecteer de opties Beoordelingscriteria en Beoordelingstoelichting.
- Klik op Bewaar.
Persoonlijke opmerking toevoegen
In Woots kun je je leerlingen ook persoonlijke feedback geven.
- Ga naar de vraag die je wilt nakijken.
- Klik onder een antwoord op het tabje Commentaar.
- Vul je toelichting in en klik op Bewaar.
Annotaties toevoegen
Als tijdens het nakijken een open vraag is geselecteerd, kun je een deel van de tekst in het antwoord selecteren om een annotatie te maken.
- Het Annotatie-overzicht wordt automatisch vertoond en een opmerking kan meteen worden toegevoegd.
- Klik op Bewaar om de opmerking toe te voegen of selecteer Annuleren om verder te gaan met nakijken zonder een opmerking toe te voegen.
- De markering van de tekst kan worden verwijderd door de gemarkeerde tekst te selecteren en te klikken op het close-icoon dat rechts boven in de markering verschijnt.
Tip: In Woots heb je ook de optie om sneller feedback (Quick Comment) te geven. Zie voor verdere uitleg hiervan dit artikel.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.