Je kunt een extra beveiligingslaag toevoegen aan je Woots-account door twee-staps-authenticatie (2FA) in te schakelen. Wanneer je inlogt, moet je ook je toegang via je telefoon verifiëren. Dit betekent dat zelfs als je wachtwoord ontdekt of gestolen is, alleen jij kunt inloggen op je account.
Dit is hoe het werkt
- Telkens wanneer je je aanmeldt bij Woots, wordt je gevraagd om een verificatiecode samen met je wachtwoord in te voeren.
- Je ontvangt een verificatiecode van een authenticatie-app op je mobiele telefoon.
- Voer de code in Woots in en je bent klaar - je bent aangemeld bij Woots, maar met extra gemoedsrust.
Aan de slag met twee-staps-authenticatie
-
Download en installeer een authenticatie-app
Voordat je 2FA op je account kan instellen, moet je een authenticatie-app op je apparaat downloaden en installeren. Woots 2FA kan worden gebruikt met de meeste TOTP-toepassingen (Time-Based, One-Time Password). Hier zijn een paar opties:
- iPhone - Google Authenticator, Duo Mobile, 1Password, Authy
- Android - Google Authenticator, Duo Mobile, Authy
- Windows Phone - Microsoft Authenticator, Duo Mobile
-
Schakel twee-staps-authenticatie op Woots in
- Klik rechtsboven op de pagina op het account_circle-icoon.
- Klik op Mijn account en daarna op Beveiliging.
- Ga naar de twee-staps-authenticatie-sectie en klik op Inschakelen.
- Vul je huidige wachtwoord in de pop-up in nadat je je info hebt gewijzigd.
- Klik op Volgende.
-
Voeg een nieuw account toe in een van de authenticatie-apps
- (In de meeste apps) Klik op het + icoon.
- Scan de QR-code met behulp van de camera van je apparaat. Als je wilt, kan je ervoor kiezen om de code handmatig in te voeren.
-
Configureer 2FA op Woots
- Voer op de 2FA-configuratiepagina van Woots de 6-cijferige verificatiecode in die je authenticatie-app genereert.
- Klik op Inschakelen.
Dat is het! Vanaf nu, wanneer jij je aanmeldt bij Woots, open je gewoon je authenticatie-app en voer je een code samen met je wachtwoord in.
Tip: Buitengesloten? Als je geen toegang hebt tot 2FA-codes, neem dan contact op met je beheerder of als die niet beschikbaar is onze support via support@woots.nl om 2FA opnieuw in te stellen voor je account.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.