error_outline De mogelijkheid om bepaalde acties uit te voeren kan afhangen van de instellingen van je school.
Eén van de grote voordelen van een itembank is dat je kunt samenwerken met collega's. Dit kunnen collega's zijn van jouw eigen school, maar ook van een andere school. Binnen jouw eigen school kun jij je collega's direct toevoegen als nieuwe medewerker van de itembank. Je hebt ook de mogelijkheid om je collega's per e-mail uit te nodigen voor jouw itembank, wat handig is als jouw collega's bij een andere school werken. Dit artikel gaat alle mogelijkheden behandelen die je hebt om medewerkers aan jouw itembank toe te voegen.
Medewerkers kunnen opgaven maken en de opgaven van andere medewerkers beoordelen. Ze kunnen feedback achterlaten voor elke opgave en taken aan elkaar toewijzen. Afhankelijk van hun rol binnen een itembank, kunnen medewerkers deze opgaven ook gebruiken bij het aanmaken van nieuwe toetsen.
Er zijn twee rollen voor medewerkers in een itembank:
- Uitgever
Een uitgever heeft alle rechten binnen een itembank. Uitgevers kunnen opgaven en toetsen aanmaken, domeinen en leerdoelen toevoegen, medewerkers toevoegen en de instellingen van de itembank bewerken. - Auteur
Een auteur kan alleen opgaven in een itembank toevoegen. Alle andere rechten van een uitgever (domeinen en leerdoelen toevoegen, toetsen aanmaken, medewerkers toevoegen of de instellingen van een itembank bewerken) heeft de auteur niet.
Beheerders kunnen alle itembanken en hun inhoud die is gekoppeld aan medewerkers binnen hun school bekijken en bewerken. Afdelingsbeheerders hebben toegang tot alle itembanken die zijn gekoppeld aan medewerkers binnen hun afdeling. Dit betekent dat als een medewerker in hun afdeling een itembank deelt met een medewerker van een andere afdeling, zij deze itembank ook kunnen zien.
Hieronder vind je drie verschillende manieren om een medewerker toe te voegen aan je itembank. Eerst leggen we uit hoe je een nieuwe medewerker kunt toevoegen zonder bestaand Woots-account. Vervolgens leggen we uit hoe je een medewerker van je school met een bestaand Woots-account kunt toevoegen. Tot slot leggen we uit hoe je een medewerker van een andere school kunt toevoegen.
Nieuwe medewerker toevoegen
Om een medewerker aan je itembank toe te voegen zonder bestaand Woots-account, volg onderstaande stappen.
- Klik op jouw domain Schoolnaam in het menu aan de linkerkant.
- Klik op folder Itembanken in het menu bovenin.
- Klik op je itembank of gebruik de zoekbalk.
- Klik op group Medewerkers in het menu bovenin.
- Klik op Nieuwe medewerker.
- Vul een naam en e-mail in.
- Klik op het uitklapmenu en selecteer Auteur of Uitgever.
- Klik op Voeg toe.
Bestaande medewerker toevoegen (binnen je school)
Om een gebruiker van je school toe te voegen aan je itembank, volg onderstaande stappen.
- Klik op jouw domain Schoolnaam in het menu aan de linkerkant.
- Klik op folder Itembanken in het menu bovenin.
- Klik op je itembank of gebruik de zoekbalk.
- Klik op group Medewerkers in het menu bovenin.
- Klik op het uitklapmenu Voeg medewerkers toe en selecteer Van jouw onderwijsinstelling.
- Klik op het uitklapmenu en selecteer Auteur of Uitgever.
- Klik op het uitklapmenu Medewerker en kies Medewerker of Leerling.
- De lijst zal alleen actieve gebruikers weergeven. Selecteer de gewenste gebruikers en klik op Voeg toe.
Externe medewerker toevoegen (via e-mail)
Om een externe gebruiker met een bestaand Woots account aan je itembank toe te voegen, volg onderstaande stappen.
- Klik op jouw domain Schoolnaam in het menu aan de linkerkant.
- Klik op folder Itembanken in het menu bovenin.
- Klik op je itembank of gebruik de zoekbalk.
- Klik op group Medewerkers in het menu bovenin.
- Klik op het uitklapmenu Voeg medewerkers toe en selecteer Met behulp van een e-mailadres.
- Vul het e-mailadres in.
- Klik op het uitklapmenu en selecteer Auteur of Uitgever.
- Klik op Voeg toe.
error_outline De mogelijkheid om bepaalde acties uit te voeren kan afhangen van de instellingen van je school.
Alleen beheerders, afdelingsbeheerders en uitgevers van de itembank hebben de mogelijkheid de rollen van de medewerkers aan te passen. In een itembank zijn er twee mogelijke rollen voor medewerkers:
- Uitgever
Een uitgever heeft alle rechten binnen een itembank. Uitgevers kunnen opgaven en toetsen aanmaken, domeinen en leerdoelen toevoegen, medewerkers toevoegen en de instellingen van de itembank bewerken. - Auteur
Een auteur kan alleen opgaven, domeinen en leerdoelen toevoegen. Auteurs kunnen geen toetsen aanmaken, medewerkers toevoegen of de instellingen van een itembank bewerken.
Om de rol van een medewerker aan te passen in een itembank, volg onderstaande stappen.
- Klik op jouw domain Schoolnaam in het menu aan de linkerkant.
- Klik op folder Itembanken in het menu bovenin.
- Klik op je itembank of gebruik de zoekbalk.
- Klik op group Medewerkers in het menu bovenin.
- Vink het vakje aan van de medewerker(s) waarvan je de rol wil aanpassen.
- Klik op Verander rol en selecteer de nieuwe rol.
- Klik op Bewaar.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.