Er zijn verschillende varianten van een digitale toets. Eén daarvan is een toets die de leerling zelf kan nakijken. Op deze manier leert de leerling nog meer van zijn of haar toets. Door zelf na te kijken krijgt de leerling meer zicht op de stappen die hij of zij heeft genomen in het beantwoorden van een vraag. De leerling leert of dit wel of niet de goede stappen zijn geweest.
De leerling kijkt de toets helemaal zelf na, de docent heeft hier geen invloed op. Het gaat bij deze toets dus om hett proces van toets maken en nakijken en daarvan leren.
Zo maak je een zelf na te kijken toets:
- Log in bij Woots
- Selecteer je Programma aan de linkerkant van het scherm.
- Klik op Nieuwe toets.
- Selecteer Zelf aanmaken.
- Laat de toetstemplate staan op Geen toetstemplate en geef de toets een Naam.
- Kies voor Zelf na te kijken Digitale Toets.
- Klik op Aanmaken.
- Volg de verdere stappen in Module 4. Toets Construeren.
Als de leerling een zelf na te kijken digitale toets maakt, dan krijgt de leerling na het afsluiten van de toets onderstaand scherm te zien:
Door te klikken op Start met nakijken, kan de leerling de eigen toets inzien en beoordelen. Dit nakijken is vergelijkbaar met hoe het nakijken in Woots werkt voor de docent. De leerling kan bijvoorbeeld ook opmerkingen toevoegen of een chat / discussie starten met de docent. Het nakijkscherm voor de leerling ziet er zo uit:
Vervolgens kun je een inzage instellen voor de leerling, bijvoorbeeld om cijfers, punten of score per leerdoel te delen.
Variant 2: Digitale peerreview toets
Je hebt hierboven kennis gemaakt met de eerste variant van de digitale toets. In het volgende artikel laten we je de tweede variant zien: een digitale peerreview toets.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.