In dit artikel delen we graag het laatste nieuws met je! We informeren je over veranderingen aan het platform: functie-veranderingen, nieuwe bèta-features en bugfixes.
Belangrijke veranderingen
We willen je er graag aan herinneren dat er voor de volgende release één belangrijke verandering zal worden doorgevoerd. Deze verandering is al aangekondigd in een eerdere release update. Bovendien zijn er twee nieuwe belangrijke veranderingen toegevoegd aan deze release. Het overzicht van alle belangrijke veranderingen waarvoor actie van de beheerders nodig is, is hier te vinden.
-
27 augustus 2023 - Verwijdering van verouderde LTI 1.2-integraties Op 27 augustus worden alle LTI 1.2-integraties verwijderd. Vanaf deze datum ondersteunt Woots alleen nog de LTI 1.3-integratie.
-
8 oktober 2023 - De functie voor gokcorrectie wordt niet langer standaard toegepast op onbeantwoorde vragen. Voorheen werden de antwoorden van deelnemers op vragen in een opdracht nog steeds gecorrigeerd met behulp van de gokcorrectie, zelfs als ze de vraag niet hadden beantwoord. Met de aankomende verandering wordt een nieuwe instelling geïntroduceerd voor de gokcorrectie, waarmee de correctie voor onbeantwoorde vragen kan worden uitgeschakeld. Deze instelling schakelt de toepassing van de gokcorrectie voor onbeantwoorde vragen standaard uit voor nieuw aangemaakte opdrachten.
-
29 oktober 2023 - We verwijderen de mogelijkheid voor medewerkers om de antwoorden van leerlingen te bekijken voordat een digitaal examen is ingediend via de bètafunctie "Leerlingen monitoren tijdens een digitale toets" Op basis van ons onderzoek is gebleken dat deze optie niet in overeenstemming is met de Europese GDPR-wetgeving. Afgezien hiervan blijft de bètafunctie ongewijzigd. Als je vragen hierover hebt, kun je contact opnemen met jouw beheerder.
Veranderingen aan het platform.
Een zoekbalk toegevoegd in de tijdsslot-dialoog als er meer dan 7 opties zijn voor afnamegroepen.
We hebben een zoekveld toegevoegd aan de nieuwe vervolgkeuzemenu's die meer dan 7 opties bevatten. Deze verbetering geldt voorlopig alleen voor het vervolgkeuzemenu dat wordt gebruikt om deelnemers binnen een tijdsslot te selecteren.
Optie toegevoegd om automatische inschrijving voor programma's bij binnenkomst via LTI uit te schakelen
We hebben een optie toegevoegd om automatische inschrijving voor programma's via LTI te blokkeren. Deze optie is standaard ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de bestaande LTI-integraties op dezelfde manier blijven werken. De optie om gebruikers in een programma in te schrijven is opgenomen in de LTI Integratie-instellingen, die te vinden zijn via de schoolinstellingen.
Wijzigingen in de open bèta
Bij de bètafunctie "Sluit opgaven uit" onder Toetsinzage zijn opgaven nu gegroepeerd per flowgroep
Voorheen zag je, in de instellingen van toetsinzage bij het gebruik van flow voor een digitale toets en de bètafunctie "Sluit opgaven uit", alleen een overzicht van alle opgaven in de opdracht. Nu worden de opgaven bij het gebruik van "Sluit opgaven uit" per flowgroep gegroepeerd en kunnen ze gemakkelijker worden herkend.
API-wijzigingen
Je kunt nu via de API opvragen wie een specifieke inzending heeft beoordeeld
De GET- en PATCH-responses van /api/v2/submissions/{id} bevatten nu een reeks beoordelaars-id's. Met deze toevoeging krijg je nu toegang tot en kun je alle beoordelaars identificeren die zijn gekoppeld aan een specifieke inzending.
Bug-fixes
- Probleem verholpen waarbij opdrachten die met een sjabloon zijn gemaakt direct na creatie gearchiveerd werden
Dit gebeurde wanneer de sjabloonopdracht was gearchiveerd. Nieuwe opdrachten worden nu nooit gearchiveerd bij creatie. - Probleem opgelost waarbij het klikken op de knop "Meer lezen" niet correct werkte bij het bekijken van een lege opdracht in de itembank
De knop "Meer lezen" werkte niet zoals bedoeld bij het overzicht van opgaven in de itembank. De knop linkt nu naar een artikel binnen ons helpcentrum. - Probleem verholpen met het synchroniseren van de plaatsing van beschrijvingen binnen een opgave
Bij het verplaatsen van een beschrijving die aan een opgave in een itembank was toegevoegd, faalde het synchronisatieproces om rekening te houden met de positie van de beschrijving, wat resulteerde in een onnauwkeurige plaatsing van de beschrijving. - Probleem verholpen waarbij kopiëren van gaten in de invulvraag die HTML in hun naam bevatten de invulvraag onbruikbaar zou maken
Het kopiëren van een gaten in de invulvraag die HTML-tags in zijn naam gebruikte, leidde tot een verkeerde instelling van de invulvraag. Dit resulteerde in een verminderde functionaliteit van de invulvraag bij het kopiëren ervan naar een vraag in de itembank of bij opname in een opdracht. - Probleem verholpen waarbij de lijst met deelnemers niet werd bijgewerkt bij het aanmaken of bijwerken van een tijdsleuf op de afnamepagina
De lijst met deelnemers wordt nu bijgewerkt nadat een tijdsslot is opgeslagen. -
Probleem opgelost waarbij een leerling met meerdere actieve sessies in ProctorExam vast kwam te zitten op het laadscherm
Eerder konden leerlingen meerdere Proctor Exam-sessies starten, wat hen ervan weerhield toegang te krijgen tot hun toetsen. Deze update voorkomt dat gebruikers meerdere sessies starten en geeft een waarschuwing over aanwezige lopende sessies. -
Fout in e-maillinks naar gepubliceerde resultaten met Schoolyear-integratie verholpen
Een probleem opgelost waarbij het klikken op een link in een e-mail om een gepubliceerd resultaat voor opdrachten met Schoolyear-integratie te bekijken, zou leiden tot een fout. De links leiden leerlingen nu zonder fouten naar Schoolyear. -
Probleem verholpen waarbij de knop "Start met beoordelen" zichtbaar was bij de voorbeeldweergave van een peer review digitaal examen
Binnen een peer review digitale toets hebben instructeurs de mogelijkheid om de toets te bekijken. Na het klikken op indienen in het voorbeeldexamen, zou een nieuwe pagina worden getoond die de indruk wekte dat ze ook een ander peer review resultaat konden bekijken. Het starten van beoordeling zou leiden tot een "Er is iets misgegaan" fout. Om verwarring te voorkomen, is deze actie nu verwijderd. -
Probleem opgelost met betrouwbaarheidsberekening in peer-reviewed opdracht
Eerder werd de beoordelaarsbetrouwbaarheid in peer-reviewed opdrachten berekend op basis van hun evaluatie van zowel gesloten als open vragen. Omdat gesloten vragen automatisch worden beoordeeld, zouden ze niet hebben bijgedragen aan de betrouwbaarheid van beoordelaars. Dit is bijgewerkt zodat alleen open vragen worden meegenomen. -
Probleem verholpen waarbij de opdrachtresultatenpagina kort niet beschikbaar zou zijn na het inschakelen van een tweede beoordeling
Eerder zou de opdrachtresultatenpagina kort niet beschikbaar zijn na het inschakelen van een tweede beoordeling. -
Probleem verholpen waarbij een tweede beoordeling zou worden gemaakt voor een voorbeeldresultaat
Bij de voorbeeldweergave van een opdracht en het indienen van het demoresultaat, zou een extra resultaat worden gemaakt wanneer de functie Tweede Beoordeling was ingeschakeld. Dit is nu niet langer het geval. -
Verbeterde lockdown browser bescherming voor het overzicht van domeinen van opdrachtresultaten
Een mankement verholpen die leerlingen in staat stelde lockdown browser beperkingen te omzeilen en toegang te krijgen tot het overzicht van domeinen van opdrachtresultaten in gevallen waarin de opdracht bedoeld was om beschermd te worden. Deze fix versterkt de integriteit van beoordelingsvoorwaarden door ervoor te zorgen dat de lockdown browser functioneert zoals bedoeld, wat zorgt voor een veilige omgeving voor beschermde opdrachten. -
Probleem verholpen waarbij de p-waarde van een vraag nog steeds werd getoond terwijl de vraag geen beoordeelde antwoorden meer had
Wanneer een vraag in een itembank niet meer aan een cursus was gekoppeld, werd de p-waarde niet teruggezet naar nul en in plaats daarvan werd de p-waarde getoond van vóór het loskoppelen van de vraag. -
Het label "Beschikbaar" in het overzicht van gepubliceerde opdrachten voor leerlingen is verwijderd
Het label "Beschikbaar" voor gepubliceerde opdrachten op de startpagina is verwijderd omdat het verwarring veroorzaakte bij leerlingen vanwege de conflicterende vormgeving met het label "Live". Het verwijderen van dit label vereenvoudigt de interface van de startpagina en helpt leerlingen verschillende soorten informatie gemakkelijker te onderscheiden. -
Niet-functionele "goedkeuren" en "afkeuren" opties verwijderd die zichtbaar waren voor leerlingen in de instellingen van een gepubliceerd resultaat.
Eerder konden leerlingen met rechten voor het exporteren van resultaten toegang krijgen tot de pagina van resultateninstellingen, waar ze inactieve "goedkeuren" en "afkeuren" knoppen tegenkwamen. Deze knoppen waren misleidend, omdat ze geen functionaliteit hadden voor de leerling. De knoppen zijn nu niet langer zichtbaar voor leerlingen. -
Probleem verholpen waarbij de lijst van "Geadresseerde" werd afgesneden bij het toewijzen van een opmerking
Dit gebeurde bij het toewijzen van een opmerking aan een bijdrager in een itembankopgave. Nu kunnen gebruikers door alle bijdragers scrollen. -
Probleem opgelost waarbij het toevoegen van een beschermingsregel-label aan resultaten nog steeds wijzigingen aan de resultaatbestanden zou toestaan
Een label voor een opdracht met de beschermingsregel "Wijzigingen aan resultaten uitschakelen" kon niet voorkomen dat resultaatbestanden werden bewerkt of verwijderd, hoewel de banner aangaf dat dit wel zo zou moeten zijn. Met deze fix voorkomt de beschermingsregel "Wijzigingen aan resultaten uitschakelen" nu daadwerkelijk dat er wijzigingen worden aangebracht in de resultaatbestanden. -
Probleem verholpen waarbij het herstellen van een beoordelingsschema naar een vorige versie uit het logboek een fout zou veroorzaken
Deze fout zou alleen optreden als de antwoorden van leerlingen al waren beoordeeld. De fout doet zich nu niet meer voor. -
Gesynchroniseerde inzendingsattributen in API V2-respons en logboeken
Een probleem verholpen waarbij de attributen in API V2 inzendingsreacties verschilden van de attributen in de overeenkomstige inzendingslogboeken. Dit is opgelost en beide endpoints tonen nu consistent dezelfde attributen. Er zijn enkele nieuwe attributen toegevoegd aan de inzendingsreactie, zoals aanpassing, ruwe score, automatisch beoordeeld, geen van bovenstaande, gearchiveerd, verwijderd en verwijderd naar. Hiermee wordt ervoor gezorgd dat wanneer gebruikers API V2 gebruiken om gegevens op te halen en te plaatsen, alles soepel en volledig samenwerkt. -
Probleem verholpen waarbij foutmeldingen niet werden weergegeven bij het koppelen van opdrachten via Deeplinking
In plaats van de standaard foutpaginafout die door de browser wordt weergegeven bij een fout bij het koppelen van een opdracht via LTI Deeplinking, wordt nu een foutmelding weergegeven. De foutmelding bevat informatie waarin wordt uitgelegd waarom het Deeplinking-verzoek is mislukt. -
Probleem verholpen waarbij de algemene feedback in de QTI-import HTML-tags zou verliezen
Bij de import van meerkeuzevragen met behulp van QTI zouden HTML-tags van algemene feedback worden verwijderd, wat leidde tot het verloren gaan van de opmaak -
Probleem verholpen waarbij externe code-uitvoering mogelijk was in de code-editor van opgaven
Bij het maken van opgaven had de gebruiker de mogelijkheid om bepaalde variabelen te definiëren met behulp van een code-editor. Dit stelde potentiële aanvallers in staat om opdrachten op de server uit te voeren. De functionaliteit van de code-editor draait op een aparte server, dus de kwetsbaarheid heeft geen invloed op de integriteit van Woots, noch kan de aanvaller toegang krijgen tot Woots-gegevens. We hebben een prestatie- en impactanalyse uitgevoerd en hebben vastgesteld dat de kwetsbaarheid niet is misbruikt. -
Probleem verholpen waarbij het tijdsslot op de omslagpagina van een schriftelijke opdracht niet altijd de juiste tijd weergaf
Bij het toevoegen van een tijdsslot aan een schriftelijke opdracht of schrapkaart werd de standaard tijdzone op de omslagpagina altijd ingesteld op Midden-Europese Tijd (CET). We zorgen er nu voor dat bij het weergeven van de tijdsslot op de omslagpagina van een schriftelijke opdracht of schrapkaart rekening wordt gehouden met de tijdzone. -
Probleem verholpen waarbij een beheerder niet in staat zou zijn om het account van een gebruiker over te nemen als de gebruiker Two-Factor Authentication had ingeschakeld
Eerder zou een beheerder, als hij een werknemersaccount moest overnemen en Two-Factor Authentication was ingeschakeld, worden gevraagd om de Two-Factor Authentication-code in te voeren, ook al had hij deze niet. Met deze oplossing kunnen beheerders nu succesvol accounts overnemen zonder het probleem van de authenticatiecode tegen te komen. -
Probleem verholpen waarbij ondersteboven scans, in bepaalde gevallen, niet in staat waren om het paginanummer correct te herkennen na het uploaden
In enkele zeldzame gevallen wanneer een scan ondersteboven werd geüpload, zou de code rechtsboven op de pagina verkeerd worden geïdentificeerd. Dit zou ertoe leiden dat de scan problemen zou weergeven. -
Probleem verholpen waarbij het selecteren van de gearchiveerde filter na het zoeken naar een item geen resultaten zou opleveren
Bij het proberen te zoeken naar een item en vervolgens de "Gearchiveerde" filter te selecteren, zouden er geen resultaten worden weergegeven. Het selecteren van de "Gearchiveerde" filter eerst en vervolgens de zoekopdracht uitvoeren, zou zoals verwacht resultaten opleveren. Met deze oplossing kunnen filtering en zoeken in willekeurige volgorde worden uitgevoerd. -
Probleem verholpen waarbij het wijzigen van de eigendom van een resultaat naar een onbekende leerling niet correct de eigendom zou toewijzen
Bij een schriftelijke opdracht zou, als de eigendom van een resultaat als "Onbekende leerling" was gemarkeerd, het resultaat worden toegewezen aan een nieuw leerlingenaccount met een verhoogd leerlingnummer. Met deze oplossing wordt het resultaat nu toegewezen aan het leerlingnummer "0000000".
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.