In dit artikel delen we graag het laatste (goede) nieuws met je! We informeren je over veranderingen aan het platform: functieveranderingen, nieuwe bèta-features en bugfixes.
Wijzigingen aan het platform
De mogelijkheid voor docenten om toegang te krijgen tot de antwoorden van deelnemers vóór de indiening van een digitaal examen is verwijderd uit de bètafunctie "Deelnemers monitoren tijdens een digitaal examen".
Op basis van ons onderzoek voldoet deze optie niet aan de Europese GDPR-wetgeving. Afgezien hiervan blijft de bètafunctie ongewijzigd.
Een overzicht van alle belangrijke wijzigingen die actie van beheerders vereisen, is hier te vinden.
Toegevoegde toestemming voor de rol 'repro' om een schriftelijke opdracht bij te werken
Een gebruiker met de rol 'repro' kan nu via de API een schriftelijke opdracht bijwerken. Dit stelt hen in staat om het aantal formulieren bij te werken en het generatieproces van formulieren te starten.
API-wijzigingen
De attribuutnaam "learners_can_join_or_leave" is gewijzigd naar "learners_can_leave_group"
Het attribuut 'learners_can_join_or_leave' op het Groups-eindpunt is verouderd en wordt verwijderd met de release van 6 januari 2024. De attribuutnaam is gewijzigd naar 'learners_can_leave_group', wat de functionaliteit van de functie beter beschrijft. De functionaliteit achter het attribuut blijft ongewijzigd. Update alstublieft uw gebruik van de API om 'learners_can_join_or_leave' vóór de depreciatiedatum te hernoemen naar 'learners_can_leave_group'.
Bug fixes
Opgelost: een probleem waarbij het Respondus-importformaat voor oefeningen in de itembank geen afbeeldingen zou importeren bij meerkeuze-alternatieven.
Eerder was het niet mogelijk om een meerkeuzevraag met een afbeelding als keuze-alternatief te importeren bij gebruik van het Respondus-formaat. Dit probleem is verholpen.
Opgelost: een HTML-fout in de QTI-import waarbij geïmporteerde inhoud haakjes zou bevatten.
Een fout in de parsing van HTML veroorzaakte dat inhoud in QTI-formaat met haakjes werd geïmporteerd uit het bestand. Dit is opgelost en zou niet meer moeten voorkomen.
Verbeterd: de foutmelding die wordt weergegeven bij het invoeren van een ongeldige formule in een spreadsheetvraag.
Eerder werd bij het invoeren van een ongeldige formule in de spreadsheetvraag de foutmelding niet toegelicht. Nu wordt de exacte reden voor de fout weergegeven.
Opgelost: een probleem met synchronisatie dat resulteerde in een onjuiste nummering van vragen.
Eerder werden bij het verwijderen van vragen uit een oefening en het synchroniseren ervan naar de itembank de vragen soms onjuist genummerd (bijvoorbeeld: vraag a en c in plaats van vraag a en b). Dit probleem is verholpen.
Opgelost: een probleem waarbij na het kopiëren en synchroniseren van een vraag naar een itembank de vraag niet zichtbaar zou zijn.
Eerder, na het kopiëren van vragen van een oefening gesynchroniseerd vanuit de itembank naar een andere oefening in dezelfde opdracht, en ook het verzenden of synchroniseren van de nieuwe oefening naar de itembank, zou de nieuwe vraag niet zichtbaar zijn. Dit is niet langer het geval.
Opgelost: een probleem waarbij deelnemers geen poging konden starten in een opdracht waar een oefening was verwijderd. Als resultaten werden verwijderd uit een opdracht en vervolgens een oefening werd verwijderd, konden deelnemers de opdracht niet starten. Dit probleem zou niet meer moeten voorkomen.
Opgelost: een probleem waarbij het niet mogelijk was om aantekeningen te maken in een digitaal examen op een tablet.
Eerder was het niet mogelijk om aantekeningen te maken bij het beoordelen van een digitaal examen met behulp van een tablet.
Gestopt met het weergeven van de banner "Plagiaat elders gedetecteerd" die linkte naar het momenteel beoordeelde antwoord.
Negatieve decimalen op het resultatenprofiel worden nu weergegeven afgerond naar boven in plaats van naar beneden.
Eerder werden resultaten met negatieve punten op het resultatenprofiel naar beneden afgerond. Dit kon de indruk wekken dat er meer punten waren afgetrokken dan er daadwerkelijk waren. Resultaten met negatieve punten worden nu naar boven afgerond voor een nauwkeurigere weergave.
Opgelost: een probleem dat ervoor zorgde dat de inhoud uit het zicht werd gescrold bij het aannemen van een account.
Eerder zou bij het aannemen van een account de inhoud van sommige pagina's naar beneden worden geduwd door de banner, wat onnodig scrollen veroorzaakte. Deze banner kan nu worden weggeklikt. Het verschijnt opnieuw bij vernieuwen of bij navigatie naar een andere pagina.
Opgelost: een probleem waarbij de voorvertoning van een schriftelijke opdracht niet zou laden vanwege een niet-ondersteund karakter.
Eerder, wanneer een schriftelijke opdracht een niet-ondersteund Unicode-karakter bevatte, zou de voorvertoning van de schriftelijke opdracht niet laden en een foutmelding weergeven. We hebben nu de ondersteuning voor speciale tekens in de schriftelijke opdracht verbeterd. Als een niet-ondersteund karakter wordt geïdentificeerd, wordt het karakter vervangen door zijn Unicode-vertegenwoordiging, zodat wordt aangegeven waar het niet-ondersteunde karakter zich bevindt.
Bij het beoordelen opent de instellingenknop nu de dialoog in plaats van een dropdownmenu. Eerder, bij het beoordelen van opdrachten, opende de instellingenknop (rechtsboven) een dropdownmenu met slechts één optie voor de gebruiker om te selecteren. Na het selecteren van deze optie opende zich een instellingendialoog. Nu opent de instellingenknop de dialoog direct.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.