In dit artikel delen we graag het laatste (goede) nieuws met je! We informeren je over veranderingen aan het platform: functieveranderingen, nieuwe bèta-features en bugfixes.
Wijzigingen aan het platform
QTI-vraagimport ondersteunt nu feedback per alternatief bij meerkeuzevragen
Bij het importeren van meerkeuzevragen in het QTI-formaat wordt modalFeedback nu geïnterpreteerd als feedback voor elk antwoordalternatief in de vraag.
QTI-vraagimport ondersteunt nu hotspot match-vragen De positionObjectInteraction kan nu worden gebruikt om hotspot match-vragen te importeren binnen de QTI-import.
'Monitoring deelnemers' is nu uit de bètafase
We hebben de functie 'Monitoring deelnemers' uit de bètafase gehaald. Deze functie toont een monitoringpaneel wanneer er op een leerling wordt geklikt in het scherm voor het afnemen van een toets. Dit omvat informatie over:
- Wanneer een leerling een toets is begonnen en voor het laatst een vraag heeft beantwoord
- Vanaf welke locatie de toets wordt afgenomen (op basis van het IP-adres)
- Incidenten tijdens de digitale toets
Incidenten kunnen handmatig worden gecreëerd door surveillanten tijdens de toets of automatisch worden gegenereerd wanneer Woots detecteert dat een deelnemer het webbrowser-tabblad van een examen verlaat of inhoud in zijn antwoord plakt. Dit kan worden geactiveerd in het tabblad 'proctoring' van de instellingen van de opdracht.
Uitgebracht 'Extra tijd' uit bèta
De functie voor extra tijd is uit de bètafase gehaald. Met deze functie kunnen scholen extra tijd toewijzen aan leerlingen. Het recht op extra tijd kan worden ingesteld voor alle toetsen in een school of voor alle opdrachten in een programma.
De opties voor extra tijd in het timeslot-formulier worden alleen weergegeven aan een gebruiker als:
- Er zijn gebruikers in uw school met het recht op extra tijd, OF:
- Er zijn gebruikers in de toets met het recht op extra tijd
Uitgebracht 'Media afspelen limiet' uit bèta
We hebben de functie 'Media afspelen limiet' uit de bètafase gehaald. Met deze functie kunnen auteurs van oefeningen de mogelijkheid regelen voor deelnemers om een mediabestand af te spelen. Dit omvat zowel video- als audiobestanden die aan een oefening zijn toegevoegd als beschrijving.
Als er een limiet is ingesteld, kan een deelnemer het mediabestand niet terugspoelen of doorbladeren. Het zal ook mogelijk zijn om het pauzeren van media door deelnemers uit te schakelen.
Let op: het beperken van het afspelen van media is niet beschikbaar voor ingebedde media zoals YouTube-video's.
Uitgebracht 'Uitsluiten van oefeningen uit de publicatie' uit bèta
Bij het publiceren van een opdracht kan je nu kiezen om specifieke oefeningen uit de publicatie uit te sluiten. Op deze manier kan je bepalen welke delen van de opdracht je wilt tonen aan je leerlingen.
De gecorrigeerde totaalscores worden nu opgenomen voor opdrachten waarbij de gokcorrectie wordt toegepast
Het resultatenoverzicht voor opdrachten met gokcorrectie toont nu zowel de scores vóór de toepassing van de gokcorrectie als de gecorrigeerde totaalscores na de toepassing van de gokcorrectie.
We negeren nu negatieve punten bij alternatieven wanneer de gokcorrectie is ingeschakeld
Eerder veroorzaakte het inschakelen van gokcorrectie bij vragen met negatieve punten voor onjuiste antwoordalternatieven effectief een dubbele aftrek van punten (eenmaal vanwege de automatische gokcorrectie en eenmaal vanwege de handmatig toegewezen negatieve punten).
Vanaf nu zullen we de negatieve punten voor alternatieven negeren als gokcorrectie is ingeschakeld, om onbedoelde dubbele aftrek van negatieve punten in dergelijke scenario's te voorkomen.
Let op, eerder aangemaakte opdrachten zullen niet worden beïnvloed door deze wijziging.
We nemen nu de hoogste score op voor opdrachten die zijn beoordeeld met een tabel
De hoogst mogelijke score voor opdrachten die de beoordelingsmethode 'Tabel' gebruiken, wordt nu ondersteund. Dit was al mogelijk voor de beoordelingsmethode 'Formule'.
Gebruikerslogs toegevoegd
We hebben logboekregistratie toegevoegd aan gebruikers, waarin alle wijzigingen die aan die gebruiker zijn aangebracht en de uitvoerder van die wijzigingen worden bijgehouden. Deze logs zijn te vinden onder het tabblad "Log" bij het bekijken van een gebruikersprofiel. Deze logs zijn alleen zichtbaar voor schoolbeheerders.
De rich text-editor ondersteunt nu tekstuitlijning
We hebben ondersteuning toegevoegd voor tekstuitlijning in de rich text-editor. Hierdoor kunnen docenten en deelnemers tekst uitlijnen naar links, rechts en het midden van het scherm. Deze functie kan ook worden gebruikt om van rechts naar links uitgelijnde tekst aan de rechterkant van het scherm te plaatsen.
Deze functie wordt nu ook ondersteund voor geschreven opdrachten.
De rich text-editor ondersteunt nu het invoegen van speciale tekens
We hebben ondersteuning toegevoegd voor een menu met speciale tekens in de rich text-editor. Met je muis kan je nu een selectie van veelgebruikte speciale tekens kiezen. Dit zal docenten en deelnemers helpen die minder bekend zijn met de sneltoetsen voor speciale tekens in het besturingssysteem dat ze gebruiken.
Open bètawijzigingen
'Exercise attachments' uitgebracht naar open bèta
We hebben 'Oefenbijlagen' uitgebracht naar de open bèta. Met deze functie kunnen auteurs van oefeningen bijlagen toevoegen aan een enkele oefening, in plaats van aan een volledig examen. Deze functie ondersteunt dezelfde bestandstypen als de reguliere bijlagen.
Meldingen worden nu verwijderd wanneer de toegewezen opmerking of actie is teruggedraaid
Eerder, wanneer je een melding ontving voor vermelding, taggen, toewijzing of toevoeging, en de gerelateerde opmerking werd verwijderd of de actie werd teruggedraaid, zou de melding nog steeds worden weergegeven maar met een "Verwijderd" status. Meldingen worden nu verwijderd wanneer de bijbehorende opmerking is verwijderd of de actie is teruggedraaid.
Bug fixes
- Oplossing voor een probleem waarbij de leerdoelen niet verschijnen in het filter in de itembank
Het filter voor doelstellingen in de itembank bevat nu leerdoelen. - Oplossing voor een probleem bij de QTI-import waarbij meerdere antwoordopties in een invulvraag als één optie werden geïnterpreteerd
Deze oplossing zorgt ervoor dat de antwoordopties correct van elkaar worden gescheiden. - Oplossing voor een probleem waar beheerders geen vergelijking konden maken in de voorbeeldweergave van een oefening in de itembank
Eerder ontvingen beheerders een foutmelding bij het toevoegen van een nieuwe vergelijking in de voorbeeldweergave van een wiskundige vergelijkingsvraag in de itembank. Dit probleem is opgelost en beheerders kunnen nu ook de wiskundige vergelijkingsvraag in de voorbeeldweergave bekijken. - Oplossing voor een probleem waarbij het voorlopige resultaat niet werd getoond nadat het resultaat automatisch was ingediend omdat de deelnemer door de tijd heen was
Eerder werden deelnemers die tijdens een digitaal examen door de tijd heen waren geleid naar een pagina waarop stond dat hun tijd was verstreken en hun test automatisch was ingediend. Dit was echter ongewenst voor tests met een openbare publicatie of tests met het voorlopige resultaat ingeschakeld, aangezien deelnemers de pagina opnieuw moesten laden om hun resultaten te bekijken. - Er is nu een knop toegevoegd aan het banner die aangeeft dat de toegewezen tijd is verstreken. Door op deze knop te klikken, worden deelnemers naar de pagina met het voorlopige resultaat geleid.
- Oplossing voor een probleem waarbij de onderkant van de navigatiebalk voor oefeningen uit het scherm zou bewegen bij het aannemen van het account van een leerling
Wanneer een beheerder het account van een leerling aanneemt en een digitaal examen aflegt, beweegt de onderste navigatiebalk gedeeltelijk uit het scherm. De navigatiebalk is nu volledig zichtbaar. Houd er rekening mee dat deze actie meestal wordt gebruikt voor "dummy-leerlingen" tijdens het testen van de testomgevingen. - Oplossing voor een probleem waarbij uitgeschakelde vragen nog steeds als niet beoordeeld werden weergegeven tijdens het beoordelen
Eerder, wanneer vragen werden uitgeschakeld of volledige punten werden toegekend, verschenen deze vragen nog steeds tijdens het beoordelingsproces. Nu worden vragen met deze statussen niet langer beschouwd tijdens het beoordelen, wat resulteert in een gestroomlijnder beoordelingsproces. - Oplossing voor een probleem waarbij opdrachten niet verschenen in de recente activiteit bij het beoordelen
Eerder bleef de tijdstempel van de opdracht ongewijzigd bij het beoordelen van antwoorden, en werd dit niet geregistreerd in het gedeelte met recente activiteit op de startpagina. Deze oplossing zorgt ervoor dat de tijdstempel van de opdracht wordt bijgewerkt, waardoor deze zichtbaar is in het gedeelte met recente activiteit op de startpagina. - Verbeterde nauwkeurigheid van de voortgang van het beoordelen in het overzicht van de beoordeling wanneer een oefening slechts een deel van de vragen bevatte dat was beoordeeld
Eerder hield de voortgang van het beoordelen alleen rekening met volledig beoordeelde oefeningen. In gevallen waarin slechts een deel van de vragen was beoordeeld, werd de voortgang onnauwkeurig weergegeven als 0% beoordeeld. Nu omvat de voortgang alle beoordeelde vragen. - Hernoemd 'Beoordelen per vraag' naar 'Beoordelen per oefening' in het overzicht van de beoordeling
- Hernoemd "Modelantwoorden weergeven" naar "Modelantwoord weergeven"
- Oplossing voor een probleem waarbij een beoordelaar in staat was om een zelf-beoordeelde en peer-beoordeelde opdracht te starten
Eerder werden beoordelaars ten onrechte naar het begin van een peer-beoordeelde of zelf-beoordeelde opdracht geleid en konden deze voltooien. Deze oplossing zorgt ervoor dat beoordelaars niet langer kunnen deelnemen aan zelf-beoordeelde of peer-beoordeelde tests; in plaats daarvan kunnen ze helpen bij het beoordelen van oefeningen wanneer ze daartoe zijn toegewezen. - Oplossing voor de vraagbijdrageknop in opdrachtinzichten
Eerder, wanneer de vraagbijdrage werd gewijzigd in opdrachtinzichten, werd het label voor de vraagbijdrage visueel niet bijgewerkt totdat de pagina werd vernieuwd. Het label wordt nu onmiddellijk bijgewerkt zonder de noodzaak van een paginavernieuwing. - Oplossing voor een probleem waarbij het mogelijk was om berekeningsvariabelen toe te voegen binnen andere berekeningsvariabelen
Oplossing voor een probleem waarbij het mogelijk was om berekeningsvariabelen toe te voegen binnen andere berekeningsvariabelen door plakken of typen binnen de variabelen. - Oplossing voor het probleem waarbij het aantal resultaten op het overzicht van de opdracht verwijderde resultaten omvatte
Eerder werd het resultaatteller op het overzicht van de opdrachten ten onrechte vermeld inclusief verwijderde resultaten. Verwijderde resultaten worden niet langer meegerekend in de teller. - Oplossing voor een probleem waarbij het schema niet werd getoond voor API-eindpunten
Eerder had niet elk API-eindpunt een gedefinieerd schema. Nu hebben alle eindpunten een verzoek- en responschema. - Oplossing voor een probleem waarbij de knop 'Alles verwijderen' op de pagina met probleemoplossing niet consistent was met andere knoppen
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.