"Vereisten" aangepast:
Je leerroute is nu nog gerichter op te stellen. Lees snel verder!
- Nieuwe optie toegevoegd: We hebben de mogelijkheid toegevoegd om een vervolgtoets in te plannen wanneer een opdracht is "afgerond met een cijfer lager dan". Dit is handig voor bijvoorbeeld herkansingen of aanvullend oefenmateriaal.
- Andere opties: Verder is het natuurlijk nog mogelijk om de functies "afgerond" en "afgerond met een cijfer hoger dan" te gebruiken, om een leerroute op te kunnen stellen.
Waarschuwing bij niet-opgeslagen wijzigingen
Druk aan het typen geweest en per ongeluk de pagina verlaten, omdat er iets in je klas gebeurde of omdat je dacht dat je vraag al opgeslagen was? Helaas kon je daardoor je voortgang kwijtraken.
Dit zal gelukkig niet meer gebeuren: je krijgt nu een waarschuwing voordat je de niet-opgeslagen vraag verlaat.
Beoordelingsmodel incompleet?
Per opgave zie je nu een tellertje die aangeeft of het beoordelingsmodel compleet is. Mist er bij één van de vragen een beoordelingsmodel? Dan wordt dit in het rood aangegeven, zodat je dit meteen kunt aanpassen.
Weergave van percentages bij leerlingenresultaten.
Het percentage behaalde punten is nu zichtbaar bij het bekijken van specifieke resultaten of in het resultatenoverzicht.
Inlogen nu mogelijk via Google en Microsoft
Het is vanaf vandaag mogelijk om in te loggen met je Google- en Microsoft-accounts. Dit werkt alleen als het gebruikte e-mailadres al bekend is in Woots. Natuurlijk is het ook nog gewoon mogelijk om met je schoolaccount via Entree in te loggen.
Bugfixes
- Probleem opgelost waarbij de variabele waarden niet werden getoond bij het afdrukken van een opdracht met het beoordelingsschema
Voorheen werden bij het gebruik van variabelen de waarden van de variabelen niet correct weergegeven en werd in plaats daarvan de naam van de variabele weergegeven. Nu worden de juiste waarden van de variabelen weergegeven. - Een probleem opgelost waarbij de bestaande beoordeling zou worden verwijderd als de punten van de vraag veranderden van nul naar een positieve waarde
Als de punten voor een handmatig beoordeelde vraag werden gewijzigd van nul naar een positieve waarde, werd alle eerdere beoordeling voor die vraag verwijderd. Dit betekende dat de vraag opnieuw beoordeeld moest worden. Nu blijft de beoordeling behouden, wanneer de punten voor een vraag veranderen van nul naar een positieve waarde. De beoordeling wordt alléén teruggezet naar nul als de punten voor de vraag op nul worden ingesteld. Deze wijziging heeft geen invloed op automatisch beoordeelde vragen. - Een probleem opgelost waarbij het verwijderen van een vraag uit een itembankopgave ervoor zorgde dat de opgave onjuist aangaf dat deze niet synchroon liep
Voorheen zou het verwijderen van een vraag uit het midden van een itembankopgave ervoor zorgen dat deze niet synchroon liep met de gekoppelde opgave. Nu worden opgaven correct bijgewerkt, waardoor de itembankopgave en de toetsopgave synchroon blijven wanneer een vraag wordt verwijderd. - Een probleem opgelost waarbij deelnemers geen instructies kregen over hoe ze de Safe Exam Browser moesten afsluiten wanneer hun digitale toetsresultaten automatisch werden ingediend
Wanneer deelnemers hun resultaten automatisch lieten indienen tijdens het afnemen van een digitale toets in de Safe Exam Browser, werden ze naar een pagina geleid waar het niet duidelijk was hoe ze de browser moesten sluiten. Dit verschilde van de pagina die aan deelnemers werd getoond wanneer ze handmatig hun resultaten indienden, die een knop bevatte om de Safe Exam Browser af te sluiten. Om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren, is er nu ook een afsluitknop toegevoegd aan de andere pagina, waardoor het voor deelnemers gemakkelijker is om de browser te sluiten. - "Punten" label toegevoegd voor aanpassingen tijdens beoordeling
Voorheen had het invoerveld bij het maken van een puntenaanpassing tijdens de beoordeling geen label. Om verwarring te voorkomen, bevat het invoerveld nu een "Punten" label om duidelijk aan te geven dat hier getallen moeten worden ingevoerd. - Een probleem opgelost waarbij de resultaatteller bij peerreview onjuist het aantal beoordelingen aangaf die een leerling kon uitvoeren
Voorheen gaf de resultaat teller tijdens een peer review onjuist het aantal peer reviews aan dat een leerling kon uitvoeren. Nu wordt de review resultaat teller verwijderd wanneer er geen extra peer reviews beschikbaar zijn voor de leerling. - Een probleem opgelost waarbij de beoordelingsvoortgang in een peerreview digitale toets meer dan 100% kon bedragen
Voorheen omvatte het beoordelingsvoortgangspercentage optionele peerreviews. Om verwarring te voorkomen, zal het beoordelingsvoortgangspercentage nu extra beoordelingen uitsluiten. - Een probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was om nakijkers toe te wijzen aan opgaven binnen een digitale toets met peerreview
Voorheen was het niet mogelijk voor docenten om nakijkers toe te wijzen aan opgaven in peerreview digitale toets. Nu hebben docenten de mogelijkheid om nakijkers toe te wijzen aan deze toets, voor eventuele ondersteuning. - Een probleem opgelost waarbij de voortgang niet werd bijgewerkt bij het wijzigen van het aantal peerreviews
Voorheen werd de voortgang van de peerreview niet bijgewerkt als een nakijker het aantal peer reviews wijzigde, pas wanneer een deelnemer een beoordeling uitvoerde. Nu wordt de voortgang bijgewerkt bij het wijzigen van het aantal peerreviews. - Een probleem opgelost waarbij het mogelijk was om een inzage in te stellen voor een zelf-nagekeken digitale toets
Voorheen was het mogelijk om een inzage in te stellen voor een zelf-nagekeken digitale toets. Aangezien deelnemers al toegang hebben tot hun eigen antwoorden, is het niet nodig om een inzage klaar te zetten. Vanaf nu is het niet langer mogelijk om een publicatie te maken voor zelf-beoordeelde digitale toets. - Een probleem opgelost waarbij het mogelijk was om resultaten te bekijken die nog niet waren ingediend
Voorheen was het mogelijk om resultaten te bekijken voordat ze waren ingediend via het vervolgkeuzemenu met meerdere pogingen. Nu worden pogingen die nog niet zijn ingediend niet weergegeven in het vervolgkeuzemenu met pogingen bij resultaten. - Een probleem opgelost waarbij uitgestroomde-gebruikers niet werden weergegeven in itembanken en groepen
Voorheen werden uitstromers niet opgenomen in de lijst van bijdragers in itembanken en de lijst van gebruikers in groepen. Dit leidde tot een verschil tussen het daadwerkelijke aantal gebruikers en de weergegeven lijstgrootte. Uitgestroomde gebruikers worden nu opgenomen in deze lijsten. - Een probleem opgelost waarbij het invoegen van een tabel in een meerkeuzeoptie een LaTeX-fout veroorzaakte bij het genereren van de opdrachtvoorbeeld
Meerkeuzeopties binnen schriftelijke opdrachten ondervonden problemen met betrekking tot het gebruik van tabellen, evenals geordende en ongeordende lijsten. Het voorbeeld kon niet worden geladen wanneer er tabellen werden gebruikt. Bovendien was het gebruik van lijsten binnen meerkeuzeopties inconsistent ten opzichte van hun functionaliteit in de vraaginhoud. Voorheen voorkwam de aanwezigheid van lijsten binnen meerkeuzeopties dat het PDF-voorbeeld van schriftelijke toetsen werd geladen. We hebben dit probleem opgelost, waardoor het nu mogelijk is om lijsten te gebruiken in zowel de vraaginhoud als de meerkeuzeopties. Bovendien is het nu mogelijk om tabellen te integreren in de meerkeuzeopties van schriftelijke toetsen. - Een probleem opgelost waarbij het dialoogvenster voor onvolledige formulieren te smal was
Voorheen was het dialoogvenster voor onvolledige formulieren te smal, waardoor het moeilijk was om alle inhoud te zien. Nu zal het dialoogvenster zich afhankelijk van de inhoud uitbreiden naar de volledige breedte, zodat alle informatie zichtbaar is zonder dat er hoeft te worden gescrold. - Een probleem opgelost waarbij verwijderde items niet consistent waren gesorteerd op 'het laatst verwijderd eerst' over alle categorieën
Voorheen werden verwijderde programma's, itembanken en opdrachten niet gesorteerd op basis van hun 'verwijderd op' tijdstempel. Nu zijn deze items georganiseerd op basis van de datum van verwijdering, zodat de meest recent verwijderde items bovenaan het Verwijderd overzicht verschijnen. - Een probleem opgelost waarbij het mogelijk was om meerdere vergelijkingen dialogen te openen in een digitale toets bij het gebruik van de wiskundige vergelijking vraag
Voorheen konden deelnemers per ongeluk meerdere dialogen openen bij het toevoegen van een nieuwe vergelijking in een wiskundige vergelijking vraag. Om dit te voorkomen is de knop nu uitgeschakeld tijdens het laden en kan er niet op worden geklikt wanneer een dialoog open is. - Een probleem opgelost waarbij klikken op een opgavelink in het resultatenlogboek een foutpagina weergaf
Voorheen zou het klikken op de link in het resultatenlogboek dat aangeeft dat de deelnemer de opgave heeft bekeken, een foutpagina weergeven in plaats van correct door te verwijzen. Het klikken op de link leidt nu correct naar de beoordelingspagina van de opgave. - Mogelijkheid verwijderd om afbeeldingen te kopiëren en plakken in het 'Stel een vraag' dialoogvenster
Voorheen konden gebruikers een afbeelding kopiëren en plakken in het 'Stel een vraag' dialoogvenster, ook al werden afbeeldingen niet ondersteund in het vak. Nu is het kopiëren en plakken van afbeeldingen uitgeschakeld in het 'Stel een vraag' dialoogvenster. - Een probleem opgelost waarbij tekst niet kon worden ingevoegd voor een afbeelding in de rich text editor
Voorheen was het niet mogelijk om tekst in te voegen boven afbeeldingen in de rich text editors wanneer een afbeelding het eerste element was. Nu kan tekst worden ingevoegd boven afbeeldingen in alle rich text editors. - "Exams" vervangen door "resultaten" in de geüploade opdrachten bij het scanoverzicht
Voorheen werd op de scans overzichtspagina het aantal resultaten geassocieerd met een opdracht genoemd als "exams". Dit is gecorrigeerd en nu staat er "resultaten" om verwarring te voorkomen, aangezien het klikken op de opdracht doorverwijst naar de resultatenpagina. - Verbeterde de manier waarop webhook gebeurtenissen worden afgehandeld bij het werken met een opdrachtvoorbeeld
In sommige gevallen registreerde een webhook onnodig wijzigingen in een resultaat dat was gecreëerd tijdens het bekijken van een digitale toets. Deze resultaten zijn bedoeld voor demonstratiedoeleinden en zouden geen webhook-activiteit moeten activeren.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.