Belangrijke wijzigingen
We hebben de naam 'items' gewijzigd in 'limit' in de API.
Deze wijziging is doorgevoerd om de duidelijkheid te verbeteren. De queryparameter 'items' is hernoemd naar 'limit', zodat deze beter aansluit bij de functie waarvoor het bedoeld is. Het is belangrijk om te vermelden dat de parameter 'items' functioneel zal blijven tot 5 januari 2025. We raden alle gebruikers van de API ten zeerste aan om hun code bij te werken en de nieuwe parameter 'limit' te gebruiken voor deze datum, om een soepele overgang te waarborgen.
Bovendien hebben we de eerdere beperking opgeheven die alleen waarden van 5, 10, 20, 50 of 100 toestond. Nu kan elke waarde tussen 1 en 100 worden opgegeven. Deze verandering biedt gebruikers meer flexibiliteit en mogelijkheden bij het werken met de API, waardoor ze beter kunnen inspelen op hun specifieke behoeften en vereisten.
Fouten in het beoordelingsschema worden nu weergegeven in een tooltip wanneer je met de muis over de status gaat.
Dit betekent dat je nu de mogelijkheid hebt om specifieke beoordelingsfouten voor elke vraag te zien door simpelweg met de muis over de status te bewegen. Deze update introduceert een tooltip die gedetailleerde fouten voor individuele vragen toont. Dit biedt duidelijke instructies over wat er gecorrigeerd moet worden, waardoor het eenvoudiger wordt om problemen direct vanuit de interface op te lossen.
Bekijk de bijlagen van de opdracht tijdens de beoordeling.
Tijdens de beoordelingsfase is het nu mogelijk om de bijlagen van de opdracht te bekijken, precies zoals de leerlingen deze zagen tijdens de digitale toets. Dit stelt je in staat om hun werk vanuit hetzelfde perspectief te beoordelen, wat de consistentie en eerlijkheid van de beoordeling bevordert.
Verbeterde accountstatusindicatoren
We hebben nieuwe visuele indicatoren toegevoegd om de accountstatussen duidelijker te maken en de interface gebruiksvriendelijker:
Geblokkeerd account (voorheen inactief): De optie om een account te deactiveren heet nu 'Account blokkeren.' Wanneer een account is geblokkeerd, kan de gebruiker zich niet meer aanmelden, en duidelijke visuele signalen tonen dat het account geblokkeerd is.
Uitgenodigd: Gebruikers die uitgenodigd zijn, tonen nu een label met de uitnodigingsdatum, zichtbaar via een tooltip. Dit label verdwijnt zodra de gebruiker zijn account begint te gebruiken.
Alumni: Alumni-leerlingen hebben nu een speciale status, waardoor hun status gemakkelijk te herkennen is. Deze indicatoren zijn zichtbaar in overzichten voor medewerkers, leerlingen, bijdragers aan de itembank, evenals op gebruikersprofielen.
Vereenvoudigde toegang voor beheerders en medewerkers
Beheerders en medewerkers hebben nu alleen zicht op leerlingen waarmee ze mogen omgaan. Medewerker heeft geen toegang meer tot het overzicht van medewerkers, omdat ze niet met andere medewerkers mogen omgaan. Deze update zorgt ervoor dat de weergegeven informatie overeenkomt met de rol en rechten van elke gebruiker, wat verwarring minimaliseert.
Verwijderde bulkacties voor het verwijderen, activeren en deactiveren van accounts
De bulkacties voor het verwijderen van accounts en het wijzigen van hun status naar actief of inactief zijn verwijderd uit de overzichten van medewerkers en leerlingen. Deze risicovolle acties kunnen nu alleen op de overzichtspagina van een individuele gebruiker worden uitgevoerd, wat zorgt voor veiligere en nauwkeurigere accountbeheer.
Andere bulkacties, zoals het markeren van leerlingen als alumni en het samenvoegen van accounts, zijn verplaatst naar de nieuw ontworpen tabelacties. De zoekbalk en knoppen zijn ook bijgewerkt naar het nieuwste ontwerp.
Bovendien zijn de acties die voorheen "Account activeren/deactiveren" heetten, hernoemd naar "Account blokkeren/ deblokkeren" om beter hun functie weer te geven.
Verwijderde optie "Te Veel Foute Pogingen" voor Twee-Factor Authenticatie
De optie om de instelling "Te veel foute pogingen" opnieuw in te stellen op de gebruikersinstellingenpagina is verwijderd vanwege overbodigheid en onduidelijkheid. Het uitschakelen van twee-factor authenticatie (TFA) is voldoende voor gebruikers om weer toegang te krijgen en het opnieuw in te stellen. Daarnaast is de beschrijving voor het uitschakelen van TFA bijgewerkt om duidelijk aan te geven dat het kan worden gebruikt wanneer gebruikers zijn buitengesloten vanwege te veel onjuiste pogingen.
Inline bewerking van extra tijd toegevoegd in het leerlingoverzicht
Je kunt nu de extra tijd van een leerling direct in het overzicht aanpassen. Deze update maakt het sneller en eenvoudiger om extra tijd per leerling aan te passen.
Deze nieuwe functie vervangt de vorige optie om extra tijd voor meerdere leerlingen tegelijk te bewerken. Voortaan moeten wijzigingen in extra tijd individueel vanuit het overzicht van elke leerling worden aangebracht.
Uitnodiging intrekken is verwijderd
De optie om openstaande uitnodigingen in te trekken is verwijderd om verwarring te voorkomen die kan ontstaan wanneer ingetrokken uitnodigingen niet meer functioneren.
Verbeterde de manier waarop gebruikers worden toegevoegd
De manier waarop gebruikers aan een programma of vitembank worden toegevoegd, is verbeterd. Het menu om een rol te selecteren bij het toevoegen van gebruikers is vervangen door een gesplitste knop. Dit maakt het eenvoudiger om direct een specifieke rol toe te wijzen, waardoor de kans op fouten vermindert en ervoor wordt gezorgd dat rollen correct worden toegewezen.
Wijziging in programmabeheer
De optie om een programma te maken of een klas aan een programma te koppelen vanaf de klaspagina is verwijderd. Voortaan moeten klassen direct binnen het programma zelf worden toegevoegd. Deze wijziging vereenvoudigt de interface en maakt het proces duidelijker.
Inline bewerking van 'Recht op extra tijd' en 'Recht om vragen over te slaan' is toegevoegd in het overzicht van leerlingen.
Je kunt nu het recht van een leerling op extra tijd en het overslaan van vragen direct in het overzicht van leerlingen aanpassen. Deze update maakt het sneller en eenvoudiger om extra tijd per leerling aan te passen. Deze nieuwe functie vervangt de eerdere optie om extra tijd voor meerdere leerlingen tegelijk te bewerken. Voortaan moeten wijzigingen in extra tijd en het overslaan van vragen individueel vanuit het overzicht van leerlingen worden aangebracht.
De optie om uitnodigingen te versturen vanuit programma- en klasoverzichten is verwijderd
Dit is gedaan om de interface te vereenvoudigen en de duidelijkheid in het accountbeheer te verbeteren. Voortaan moeten beheerders uitnodigingen versturen vanaf de gebruikersinstellingenpagina.
Eenvoudiger om gebruikersrollen te wijzigen in het programmaledenoverzicht
Je kunt nu eenvoudig de rol van een gebruiker wijzigen rechtstreeks vanuit het programmaledenoverzicht, in plaats van de oude bulkbewerkingsoptie.
Bovendien maakt een nieuwe rolfilter het gemakkelijker om personeelsleden op hun rol te vinden, zodat je gebruikers met een specifieke rol sneller kunt lokaliseren.
Programmaoverzicht van leerlingen vereenvoudigd
De optie om leerlingen te verwijderen is nu in het actiesmenu van de tabel geplaatst, wat zorgt voor een eenvoudigere interface. De zoekbalk en knoppen zijn ook vernieuwd. De klas van een leerling wordt nu weergegeven als een veld naast hun naam, waardoor informatie wordt samengevoegd door aparte kolommen voor klassen en groepen te verwijderen.
Groepen tonen nu hun laatste update-tijdstip
Je kunt nu eenvoudig zien wanneer groepen voor het laatst zijn bijgewerkt. Een 'Laatst bijgewerkt' tijdstempel verschijnt aan de linkerkant van het groepenoverzicht, en een nieuwe kolom in het groepenoverzicht toont de meest recente wijzigingen, waardoor het gemakkelijk is om bijgewerkte groepen te sorteren en te vinden.
Met deze wijziging hebben we ook de interface bijgewerkt met onze opnieuw ontworpen knoppen, zoekfunctie en tabelwerkbalk.
De klassenimport is verbeterd.
Nu wordt het per ongeluk aanmaken of overschrijven van leerlinggegevens voorkomen. Leerlingen kunnen alleen worden toegevoegd als ze al op school staan. Om te zorgen dat de import alleen klassen aanmaakt met bestaande leerlingen, zijn de opties om uitnodigingen te versturen en gegevens te overschrijven verwijderd.
Bovendien zijn de logs verbeterd om het gemakkelijker te maken om ontbrekende leerlingen tijdens de import te identificeren.
API-wijzigingen
Wijzigingen in ons API-tariefbeleid voor scholen
We hebben ons API-tariefbeleid voor scholen aangepast. Voorheen kon de limiet worden omzeild door verschillende IP-adressen te gebruiken. Nu geldt de limiet voor de hele school, ongeacht het aantal apparaten of IP-adressen dat wordt gebruikt.
Dit betekent dat als meerdere apparaten op uw school een hoog volume aan API-aanvragen doen, ze een gezamenlijke limiet delen. Als de totale aanvragen deze limiet overschrijden, worden verdere aanvragen beperkt, zelfs als een individueel apparaat zijn eigen limiet nog niet heeft bereikt.
Zorg ervoor dat het API-gebruik van uw school binnen de limieten blijft die in uw schoolplan zijn vastgesteld.
Bug fixes
Een probleem opgelost met de statusbalk van het beoordelingsschema voor het vraagtype 'Open vraag'. Voorheen gaf de status aan dat er een beoordelingsschema was toegevoegd, terwijl dat niet het geval was. Nu weerspiegelt de status nauwkeurig of er een beoordelingsschema aanwezig is.
De downloadlink voor de Safe Exam Browser is bijgewerkt naar de nieuwste Windows-versie. De link voor het downloaden van de Safe Exam Browser op Windows is nu versie 3.7.1, zodat leerlingen gemakkelijk de meest recente versie kunnen downloaden.
Een probleem opgelost waarbij de totale resultaten teller daalde na het beoordelen van een vraag. Voorheen daalde de totale resultaten teller bij het toepassen van de filter "Niet-beoordelde vragen" bij het beoordelen van elke vraag (bijv. van 24 naar 23). Nu geeft de teller wel het totale aantal resultaten.
'Deelnemers' is hernoemd naar 'Resultaten' onder de sectie 'Cijfers' binnen de opdrachtinzichten. Voorheen heette het label dat ingediende resultaten toonde 'Deelnemers', wat niet juist was. Om verwarring te voorkomen is dit label hernoemd naar 'Resultaten'.
De overbodige optie voor cijferberekening is verwijderd in de publicatie-instellingen. Voorheen was de optie om een cijfer te publiceren zichtbaar in de publicatie-instellingen, zelfs wanneer de cijferberekening op "Geen" was ingesteld en er geen cijfers waren. Deze optie is nu verwijderd.
Een probleem opgelost waarbij leerlinginformatie niet bleef staan bij het scrollen door het overzicht van oefeningen. Voorheen scrolde de naam (en leerlingnummer) mee bij het horizontaal scrollen in het tabblad oefeningen. Nu blijft de naam (en leerlingnummer) zichtbaar tijdens het scrollen door het overzicht van oefeningen.
Een probleem opgelost waarbij gaten in invulvragen verkeerd op een nieuwe regel werden geplaatst. Voorheen verschenen de invulvelden altijd op een nieuwe regel binnen invulvragen als ze in een paragraaf-tag waren gewikkeld. Dit gedrag is nu gecorrigeerd, zodat de gaten in lijn blijven zoals bedoeld.
Een probleem opgelost waarbij docenten e-mails ontvingen over resultaten van niet-toegewezen groepen. Voorheen ontvingen instructeurs e-mails over nieuwe resultaten van groepen waaraan ze niet waren toegewezen. Nu worden ze alleen op de hoogte gesteld van resultaten die ze kunnen beoordelen.
Een probleem opgelost waarbij het typgebied van de zoekbalk niet het volledige invoerveld vulde. Voorheen was de aanvankelijke grootte van de zoekbalk klikbaar, ook al breidde de balk visueel uit bij focus. Nu komt het klikbare gebied van de zoekbalk overeen met de visuele grootte.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.