Belangrijke wijzigingen
Wijzigingen in de releasefrequentie
Vanaf 10 november 2024 zullen we onze releasefrequentie verminderen van elke 4 weken naar elke 8 weken. Door een langere interval biedt het meer tijd voor de ontwikkeling en verfijning van productwijzigingen voordat ze worden vrijgegeven. Wekelijkse patch-releases blijven wel zoals gewoonlijk doorgaan.
Deze wijziging zal ook de frequentie van pre-releases op onze stage-omgeving verminderen, die klanten gebruiken voor vroege previews en voorbereiding.
Wijzigingen op het platform
Kolommen in het overzicht van de itembankopgaven kunnen nu worden aangepast
De kolommen in de tabel van het overzicht van de itembankopgaven kunnen nu worden aangepast. Gebruikers hebben de mogelijkheid om kolommen te tonen of te verbergen met schakelaars. Deze kolominstellingen worden per gebruiker opgeslagen en zijn van toepassing op alle itembank die de gebruiker bezoekt.
Er verschijnt nu een waarschuwingsbericht wanneer je de maximale punten voor een al beoordeelde open vraag wijzigt.
Vroeger kon het aanpassen van de maximale punten voor een al beoordeelde open vraag verwarrend zijn. Sommige gebruikers dachten dat het verhogen van de maximale punten automatisch de toegekende punten zou veranderen, maar dat is niet zo. De toegekende punten blijven zoals ze zijn, tenzij ze de nieuwe maximumwaarde overschrijden. Om verwarring te voorkomen, verschijnt er nu een bericht wanneer je de maximale punten voor een beoordeelde open vraag bijwerkt, zodat iedereen zich bewust is van deze werking.
Optie toegevoegd om tags te bewerken vanuit het overzicht van de itembankopgaven
In het overzicht van de itembank kun je nu zien hoeveel tags er aan elke opgave zijn gekoppeld.
Wil je de tags van een opgave aanpassen? Klik dan op het “-” pictogram of het aantal tags om een menu te openen waar je tags kunt aan- of uitzetten. Als je veel tags hebt (meer dan 7), kun je de zoekbalk in het menu gebruiken om snel een specifieke tag te vinden.
Om een nieuwe tag aan te maken, klik je op “Nieuwe tag” in het menu, vul je een sleutel en waarde in, en deze wordt meteen aan de oefening toegevoegd.
Er is nu de mogelijkheid toegevoegd om leerdoelen te bewerken vanuit het overzicht van de itembankopgaven.
In het overzicht van de itembank kun je nu zien hoeveel leerdoelen aan elke opgave zijn gekoppeld.
Als je het leerdoel van een opgave wilt aanpassen, klik dan op het “-” pictogram of op het aantal leerdoelen. Hierdoor opent er een menu waarin je leerdoelen kunt in- of uitschakelen. Het toewijzen van een leerdoel aan een opgave geldt voor alle vragen binnen die opgave. Voor itembanken met veel leerdoelen (meer dan 7) kun je de zoekbalk in het menu gebruiken om snel een specifiek leerdoel te vinden.
Wil je een nieuw leerdoel aanmaken? Klik dan op “Nieuwe leerdoel” in het menu, vul een domeinnaam en een leerdoel in, en deze wordt meteen aan de opgave toegewezen.
Annotaties met verschillende kleuren toegevoegd bij nakijken
We hebben een toevoeging gedaan zodat je met verschillende kleuren annotaties kunt bijvoegen tijdens het nakijken. Hiermee kan je gemakkelijker onderscheid maken voor de onderdelen waarop je de opgave beoordeeld.
De Schoolyear-integratie is geüpgraded en maakt nu gebruik van de nieuwste versie van de Schoolyear Exam API
Deze versie biedt ondersteuning voor veilige afname en inzage op ChromeOS-apparaten, zoals Chromebooks.
De mogelijkheid toegevoegd om bijlagen bij oefeningen te bekijken tijdens het beoordelen
Het is nu mogelijk om bijlagen te bekijken wanneer je vragen beoordeelt die bij een oefening met een bijlage horen.
De maximale score toegevoegd aan de Result API
Het is nu mogelijk om de maximaal haalbare score van een specifiek resultaat op te halen via de API.
Het is niet meer mogelijk om een leerlingnummer aan een medewerkersaccount toe te voegen
Eerder kon je een leerlingnummer aan een medewerkersaccount toevoegen via de API, maar dat is nu niet meer mogelijk.
De rode banner op de homepage die aangaf dat e-mails niet konden worden afgeleverd, is verwijderd
Deze banner is overbodig, omdat de meeste gebruikers hun e-mailadres niet zelf kunnen bijwerken. Beheerders kunnen de e-mailactiviteit in het gebruikersprofiel bekijken en het e-mailadres aanpassen indien nodig.
De instelling verwijderd waarmee beheerders "Sta gebruikers toe om enquêtes te ontvangen" konden uitschakelen in de gebruikersrechten
Om onbedoelde wijzigingen te voorkomen, kunnen beheerders deze optie niet meer uitschakelen. Scholen die deze instelling al hadden uitgeschakeld, blijven hier niet door beïnvloed. Neem contact op met support om het indien nodig in te schakelen of uit te schakelen.
Wijs leerlingen toe aan groepen vanuit het leerlingenoverzicht
Het leerlingenoverzicht laat nu zien welke groepen aan elke leerling zijn toegewezen. De eerste drie groepen worden weergegeven als chips. Als een leerling tot meer groepen behoort, zie je een “+ nummer” dat aangeeft hoeveel extra groepen er zijn. Als je met je muis over dit nummer gaat, verschijnen de namen van de extra groepen.
Wil je de groepen waaraan een leerling is toegewezen wijzigen? Klik dan op de “-” of op een groepschip om een menu te openen waarin je groepen kunt in- of uitschakelen. Voor leerlingen die bij veel groepen zijn ingedeeld (meer dan 7), is er een zoekbalk in het menu waarmee je snel een specifieke groep kunt vinden.
Als je een nieuwe groep wilt aanmaken, klik dan op “Nieuwe groep” in het menu, geef het een naam, vul een naam in, en de groep wordt direct aan de leerling toegewezen.
Bug fixes
Wij hebben een probleem verholpen waarbij mediabestanden soms niet correct werden weergegeven in QTI-exporten. Voorheen werd de sectie in de QTI-inhoud die naar het mediabestand moest verwijzen, soms leeg gelaten. Bij het opnieuw importeren van dit bestand werd het mediabestand niet aan de beschrijving toegevoegd. Thans wordt het mediabestand correct weergegeven in de QTI-inhoud.
Tevens was er een probleem met het aantal keren dat media werd afgespeeld in QTI-exporten. Bij het importeren van een vraag met mediabeschrijvingen in QTI-formaat werd het aantal afspeelmomenten niet ingesteld. Dit is inmiddels correct verholpen.
Daarnaast was er een situatie waarin een deelnemer tussen twee tijdslots in naar "bezet" kon worden verplaatst, zelfs als de deadline voor een van de tijdslots al verstreken was. Nu kunnen resultaten uitsluitend naar "bezet" worden verplaatst als er een actieve tijdslot is.
De downloadlink voor de Safe Exam Browser is bijgewerkt naar de nieuwste Windows-versie (v3.8.0). Houd er rekening mee dat deze versie minimaal Windows 10 versie 1803 vereist.
Een ander probleem was dat oudere resultaten niet altijd het maximale aantal punten bevatten dat behaald kon worden. Resultaten die vóór 2020 zijn aangemaakt, bevatten nu wel het maximale aantal punten.
Wij hebben ook de weergave van de archiefknop voor gearchiveerde resultaten aangepast. Voorheen werd de archiefknop getoond bij het overzicht van alle gearchiveerde resultaten. Thans verschijnt de knop alleen voor resultaten die nog gearchiveerd kunnen worden.
Het bijwerken van een programma via de API ontkoppelt deze nu niet meer van de klassen als de verzameling van klas-ID's niet in de aanvraag is opgenomen. Om een programma van alle klassen te ontkoppelen via de API, kun je lege vierkante haken [] gebruiken als parameter voor klas-ID's. Het weglaten van de verzameling klas-ID's heeft nu geen invloed meer op de relatie tussen programma en klas.
Ten slotte hebben wij een probleem verholpen waarbij landenvlaggen soms werden weergegeven als regio-indicator emoji's in plaats van de daadwerkelijke vlag emoji's. Thans worden vlag emoji's correct weergegeven in geschreven opdrachten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.