Wijzigingen aan het platform
Verbeterde scanpagina
Het uploaden van toetsen en het oplossen van scanproblemen is nu eenvoudiger. De scanpagina toont alleen jouw uploads, gegroepeerd per bestand, zodat je je kunt concentreren op je opdrachten. Elk bestand geeft het aantal scanproblemen weer, zodat je deze snel kunt oplossen of direct kunt beoordelen als er geen fouten zijn. De beoordelingsflow is vergrendeld totdat alle problemen zijn opgelost. Je kunt de oude scanpagina nog steeds gebruiken via de link in de waarschuwingsbanner.
De nieuwe volgorde voor probleemoplossing vervangt de oude flow, waardoor je problemen sneller oplost. We tonen alle pagina's van een formulier op het scherm en geven suggesties voor ontbrekende en dubbele pagina's, zodat handmatig invullen van paginacodes niet nodig is. Uploaden van pagina's zonder de leerlingformulieren te scheiden voorkomt ontbrekende pagina's.
Om onbekende leerlingnummers op te lossen, vul je het leerlingnummer of de naam in van de scan.
Om het probleem met onvolledige formulieren op te lossen, controleer en bevestig je pagina-suggesties met de vinkjesknop.
Als suggesties onjuist of niet beschikbaar zijn, kun je de pagina vervangen door er een te selecteren uit de onvolledige formulieren van het bestand met de zoekknop in de hover-toolbalk. Als een pagina ontbreekt, kun je deze in JPG-formaat direct naar het formulier uploaden met de upload knop in de toolbar.
Gekleurde chips voor toetsmatrijzen in itembankbank
De itembank gebruikt nu gekleurde chips om visueel de afstemming met de toetsmatrijzen aan te geven. Chips zijn grijs als er meer vragen nodig zijn, groen als het precies aansluit, en geel als het aantal vragen overschreden is.
De optie om bijlagen te verbergen is verwijderd
Alle bijlagen zijn nu zichtbaar voor leerlingen tijdens de toets en publicatie. Bewaar gevoelige bijlagen buiten het platform als ze verborgen moeten blijven.
De optie om punten te beperken tot nul of het totaal aantal punten is verwijderd
Deze optie is niet meer beschikbaar voor open vragen. Dit geldt voor alle vragen die op criteria, rubrics of sliders worden beoordeeld. Voor puntaanpassingen kan handmatig worden ingegrepen.
De dropdown toont nu het aantal punten voor het doel in het overzicht van de itembank
De dropdown voor het toewijzen van doelen in het overzicht van de vragenbank toont hoeveel punten het doel waard is van de totale oefenpunten. Dit maakt het eenvoudig om te bepalen of het doel voor de hele oefening of alleen specifieke vragen geldt.
Schakel sneltoetsen uit
Een nieuwe toegankelijkheidsinstelling stelt gebruikers in staat om sneltoetsen, die standaard zijn ingeschakeld, uit te schakelen. Dit voorkomt onbedoeld gebruik en ondersteunt gebruikers met motorische beperkingen of alternatieve invoermethoden, zoals spraakbesturing, oogtracking of aangepaste toetsenborden. Hierdoor wordt het platform gebruiksvriendelijker voor verschillende behoeften.
Het toetslabel van de toets is nu zichtbaar binnen een toets
Het label is nu op alle tabs zichtbaar, wat het makkelijker maakt om de status van een toets te herkennen. Beheerders met de juiste machtigingen kunnen het label direct aanpassen door erop te klikken. De optie om het label vanuit de instellingen te bewerken is verwijderd. Als er geen label is, kan er een worden toegewezen. Eenmaal toegewezen kan het label alleen worden gewijzigd, niet verwijderd.
De configuratie-instellingen van de Safe Exam Browser zijn aangepast
instellingen kunnen deze niet meer in de interface worden bewerkt. Om de lockdown-instellingen voor je toets aan te passen, download je het configuratiebestand, breng je je wijzigingen aan en upload je het weer naar Woots.
De verwachte deelnemers voor de SchoolYear-integratie geeft nu het aantal deelnemers juist weer
Voorheen werd niet altijd het correcte aantal deelnemers getoond dat deelnam aan een toets. Voor de integratie van SchoolYear komen de verwachte toetsruimtes van een toetsen nu overeen met het aantal deelnemers. Dit is nauwkeuriger dan de eerdere telling, die alle deelnemers omvatte.
De legenda van het cijfers histogram toont nu het aantal geslaagde en gezakte resultaten.
De legenda in de opdrachtinzichten geeft nu het totaal aantal geslaagde en gezakte resultaten weer, wat een duidelijker overzicht biedt per categorie.
Uitleg toegevoegd voor de vraag inzichtwaarden
Informatie-icoontjes zijn toegevoegd aan de vraaginzicht. Bij het hoveren over een icoon verschijnt een tooltip die de beoordelingscriteria voor de kwaliteit van een vraag uitlegt en definities geeft voor de P, p’, Rir, Rit en Rk waarden, wat de gegevens gemakkelijker te interpreteren maakt. Zoals te zien in de afbeelding, hebben de kwaliteitsindicatie, P-waarde, Rit-waarde en Rir-waarde een tooltip.
De optie om leerlingen vragen te laten overslaan is verwijderd vanwege beperkte gebruik
Als je deze beoordelingsmethode wilt behouden, moeten puntaanpassingen buiten het platform worden beheerd. We raden aan om de punten per vraag te exporteren voor een betere beheersing.
Let op:
- Deze wijziging geldt alleen voor cijfers berekend na 5 januari 2025.
- Cijfers voor deze datum blijven ongewijzigd.
- Bij herberekening van cijfers voor leerlingen die eerder vragen oversloegen, worden deze vragen niet langer uitgesloten.
Er is een 'Jouw resultaten' pagina toegevoegd voor leerlingen om eenvoudig hun resultaten te bekijken
Voorheen konden leerlingen alleen resultaten per toets bekijken via het resultaat tabblad. Nu is er een 'Jouw resultaten' pagina die alle ingediende resultaten op één plek toont, gesorteerd op datum. Deze pagina is toegankelijk via een nieuwe knop in de rechterbovenhoek en is exclusief voor leerlingen.
Op deze pagina kunnen leerlingensnel zien of ze een opdracht hebben gehaald, met kleurcoderingen: groen voor een voldoende en rood voor een onvoldoende. Resultaten zijn alleen zichtbaar als dit is toegestaan in de publicatie-instellingen. Een programmafilter is ook beschikbaar om resultaten per specifieke programma te sorteren.
Naast hun cijfer kunnen leerlingen de volgende indicatoren zien, afhankelijk van de instellingen en status van hun opdracht:
- Resultaat is nog niet volledig beoordeeld
- Publicatie is niet meer beschikbaar
- Cijfer is niet gedeeld
- Lettercijfer
- Punten, als 'Geen' is geselecteerd voor cijferberekening.
Door op een resultaat te klikken, worden leerlingen naar de resultaatpagina van die specifieke opdracht geleid.
Verbeterde gebruikers toevoeging
Je kunt nu makkelijker gebruikers aan programma's, itembanken, klassen, afdelingen en groepen toevoegen. Typ hun namen of plak meerdere leerlingnummers of e-mailadressen in één veld. Namen worden als chips weergegeven en fouten worden in het rood gemarkeerd.
Leerlingen aan programma's: Voorheen waren er drie manieren om leerlingen toe te voegen: importeren via een sjabloon, een klas toevoegen of leerlingen individueel toevoegen. Dit is nu vervangen door één dialoog waar je kunt zoeken naar namen of klassen. Je kunt ook meerdere leerlingnummers of e-mails plakken, gescheiden door een komma of spatie, om leerlingen in bulk toe te voegen.
Bij het toevoegen van een klas blijft deze gesynchroniseerd totdat een leerling uit de programma wordt verwijderd. Voorheen leidde het verwijderen van één leerling tot het verwijderen van alle leerlingen uit die klas. Nu worden alleen de geselecteerde gebruikers verwijderd.
Je kon voorheen alleen klassen toevoegen waar je toegang toe had. Nu kun je elke klas van het huidige schooljaar aan een programma toevoegen, ongeacht je toegang.
Bijdragers aan itembanken: De optie om een bijdrager met een e-mailadres toe te voegen is vervangen door een uitnodigingslink. Genereer unieke links om gebruikers met een Ans-account, ook van andere scholen, uit te nodigen voor een itembank.
Andere gebruikerspagina's zijn bijgewerkt om dezelfde dialoog voor het toevoegen van gebruikers te gebruiken.
De optie om klassen en groepen via een .csv of .xlsx bestand te importeren is behouden, zodat je meerdere klassen of groepen in één keer kunt aanmaken.
Mailadressen van uitgestroomde leerlingen kunnen nu hergebruikt worden voor nieuwe leerlingen op andere scholen
Uitgestroomde leerlingen konden hun mailadressen behouden, wat problemen gaf bij de inschrijving van nieuwe leerlingen met dezelfde adressen. Nu kunnen deze emailadressen worden hergebruikt. Bij inschrijving van een nieuwe leerling met een bestaand emailadres van een uitgestroomde leerling, wordt het mailadres automatisch verwijderd en vrijgemaakt voor de nieuwe leerling.
Integraties zijn nu zichtbaar in de logs
De log geeft een overzicht van ingeschakelde, bijgewerkte of uitgeschakelde integraties. Voor integraties zoals Ouriginal, Turnitin, Proctorio en ReadSpeaker worden de nieuwe instellingen weergegeven. Voor Safe Exam Browser, STEP en Schoolyear wordt alleen geregistreerd of ze aan of uit staan.
De integratie van de Safe Exam Browser is geüpgraded naar de nieuwe SEB JavaScript API
De WebKit-browserengine in SEB 3.0 en nieuwere versies voor macOS en iOS ondersteunt geen Config Key en Browser Exam Key meer via HTTP-headers. Deze sleutels controleren of een leerling de juiste configuratie gebruikt.
Voorheen stuurde SEB deze sleutels met elke aanvraag via hun aangepaste browser. De macOS-versie is gebaseerd op Safari, dat een wijziging doorvoerde waardoor deze sleutels niet meer met elke aanvraag konden worden verzonden.
Om toekomstige versies van Safari te ondersteunen, heeft SEB een manier toegevoegd om deze sleutels via de JavaScript API op te vragen. We zijn volledig overgestapt op autorisatie via de JavaScript API voor toekomstige versies van SEB voor macOS/iOS.
Met deze upgrade is het ook weer mogelijk om SEB in combinatie met iPads te gebruiken.
De optie om schriftelijke toetsen op papier te beoordelen is verwijderd
Deze functie werd zelden gebruikt, daarom is deze geschrapt. Docenten kunnen nog steeds op papier beoordelen, maar moeten de scores handmatig invoeren na het uploaden van de opdracht.
Verbeterd meldingencentrum
Het meldingencentrum is vereenvoudigd voor een beter overzicht van meldingen. Deze openen nu in een dropdownmenu, zodat je ze kunt bekijken zonder de pagina te verlaten. Meldingen kunnen ook vanuit het overzichtsscherm worden beheerd.
Bij het bekijken van een melding ga je naar de relevante pagina. Nieuwe meldingen staan bovenaan, oudere verschuiven naar beneden. Klik op “Meer meldingen bekijken” om alle meldingen van de afgelopen 90 dagen te zien.
Meldingen over toevoegingen aan programma's of groepen worden niet meer verzonden, omdat ze zelden gelezen werden. Docenten krijgen nu meldingen wanneer een leerling in de live chat post of reageert, zodat ze beter geïnformeerd blijven. Je ontvangt alleen de meest recente meldingen om dubbele waarschuwingen te vermijden.
API wijzigingen
Het 'response' attribuut is verwijderd van de indiende endpoint in de API
Gebruik het eerste item in het 'responses' attribuut om een enkele reactie op te halen, wat hetzelfde werkt als het oude 'response' item.
Uitgebreide responses voor API endpont
De API-responsen voor de gebruiker bij aanmaken, tonen, bijwerken en verwijderen bevatten nu het leerjaar voor programma's en de 'trashed'-status voor programma's en itembanken, waardoor extra API-aanroepen overbodig zijn.
Vervang de 'Items'-parameter door 'limit' in de API.
De 'items' queryparameter is verwijderd en vervangen door de 'limit' parameter.
De 'study_id' attribuut is toegevoegd aan de Class API endpoint
Het is nu mogelijk om het study-id van een specifieke klas via de API op te halen en te bewerken.
Bug fixes
Probleem opgelost waarbij geblokkeerde en alumni gebruikers de applicatie konden navigeren
Nu worden deze gebruikers na inloggen via Single Sign-On doorgestuurd naar de inactieve pagina.
Verwijderde gebruikers worden automatisch hersteld bij inloggen via SSO.
Tenzij de optie "Voorkom dat SSO accounts aanmaakt" is ingeschakeld, worden ze hersteld; anders gaan ze naar de inactiefpagina.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.