Belangrijke wijzigingen
Wijzigingen in de automatische beoordeling van papieren toetsen
Zoals eerder aangegeven via e-mail, voeren we wijzigingen door in de automatische beoordeling van papieren toetsen. We hebben verschillende belangrijke updates doorgevoerd aan het herkenningsmodel voor meerkeuzevragen. Deze wijzigingen zijn ontworpen om de intentie van leerlingen beter te weerspiegelen met behoud van nauwkeurigheid. Hieronder een overzicht van de verbeteringen:
- Aanzienlijke toename van de hoeveelheid trainingsdata
- Uitgebreide handmatige tests uitgevoerd
- Onze geautomatiseerde tests uitgebreid
- Variabele betrouwbaarheidsdrempels geïntroduceerd voor verschillende statussen
- Handmatige beoordeling vereist voor status 3 (volledig gekleurd met een kruis buiten de cirkel)
- Automatische beoordeling van meerkeuzevragen met één antwoordmogelijkheid heringevoerd in het geval dat meerdere antwoordalternatieven zijn geselecteerd
Let op: deze verbeteringen zijn alleen van toepassing op de nieuwe scanpagina.
Verbeterde sortering en filtering voor opgaven in de itembank
In het overzicht van de opgaven in de itembank zijn de kolommen met de eerdere namen "Afgenomen" en "Laatst gebruikt" hernoemd naar "Aantal afnames" en "Laatst afname". Deze kolommen zijn nu sorteerbaar, waardoor het gemakkelijker wordt om te zien welke opgaven het meest of meest recent zijn gemaakt. Er is een nieuw filter toegevoegd met de naam "Laatst afname", waarmee je opgaven kan vinden die binnen het afgelopen jaar of langer dan een jaar geleden zijn gemaakt. Wanneer je dit filter gebruikt, wordt een datumparameter toegevoegd aan de URL in de adresbalk van uw browser, die je handmatig kan bewerken om een aangepaste datum in te stellen.
Verbeteringen in de workflow van markeringen en discussies
Wijzigingen in het gedrag van chips
Als er openstaande discussies zijn, verschijnt er een chip in het beoordelingsoverzicht die aangeeft hoeveel discussies nog op een antwoord wachten. Door op de chip te klikken, ga je direct naar de eerste discussie die nog geen antwoord van de docent heeft ontvangen, of waar het bericht van de leerling de laatste activiteit was. Je kan eenvoudig navigeren tussen deze onbeantwoorde discussies met behulp van de pijlknoppen. Dit verbeterd het proces van het herkennen van leerlingen die nog op een antwoord wachten, waardoor je sneller kan reageren.
Verder opent de chip die aangeeft hoeveel concepten er zijn, nu direct het zijpaneel. Van daaruit kunnen alle concepten tegelijkertijd worden verzonden. Je kan er ook voor kiezen om naar een specifiek concept te gaan om het te bekijken en te verzenden.
Wijzigingen in het bekijken van alle markeringen en discussies De knop "Alles weergeven" in het beoordelingsscherm toont nu alle markeringen en discussies van alle toetsen bij het beoordelen per resultaat. Voorheen werden de markeringen en discussies per toets weergegeven. Bij het openen van een enkel resultaat vanuit het resultatenoverzicht worden de markeringen en discussies van alle pogingen van die leerling of groep getoond. Bij het beoordelen per opgave worden daarentegen alleen de markeringen en discussies van die specifieke toets getoond.
In het zijpaneel geven markeringen, discussies en concepten duidelijk hun locatie aan, die bovenaan elk item wordt weergegeven. Deze toegevoegde context is vooral handig wanneer verantwoordelijkheden zijn verdeeld op basis van de beoordelingspositie.
Een mentorrol toegevoegd voor klassen
Voorheen konden medewerkers alleen als docent aan een klas worden toegewezen. Dit beperkte de mogelijkheid om de voortgang van leerlingen te volgen zonder toegang te hebben tot de programmainhoud. Om dit aan te pakken, is een mentorrol geïntroduceerd waarmee medewerkers de prestaties van leerlingen gemakkelijker kunnen volgen en ondersteuning kunnen bieden. In tegenstelling tot docenten hebben mentoren geen toegang tot de programmainhoud, maar kunnen ze alleen het resultatenoverzicht van de leerlingen in hun klas zien. Mentoren die ook docent zijn in een programma kunnen zowel de programmainhoud als de resultaten van elke leerling in hun programma en klas zien. De mentorrol is beperkt tot klassen, aangezien mentoren niet betrokken zijn bij specifieke programma's maar eerder bij klassen van leerlingen. Met de introductie van een nieuwe rol in klassen is de terminologie in klassen gewijzigd voor de navigatie en acties. Deze gebruiken nu "medewerkers" in plaats van "docenten".
Resultaten van leerlingen
Navigeren naar leerlingresultaten werkt nu overal hetzelfde in Woots. Door op de link van de naam van een leerling te klikken, ga je direct naar hun resultaten.
Het aantal items dat in een tabel wordt weergegeven, is verhoogd naar 100
Voorheen toonden tabellen slechts 25 items tegelijk, waardoor er vaak gescrold moest worden om door langere lijsten met items te navigeren. Nu is de limiet verhoogd naar 100 items per pagina, waardoor gebruikers meer items tegelijk kunnen bekijken. In een itembank kunnen gebruikers bijvoorbeeld nu tot 100 opgaven tegelijk zien in plaats van 25. Om toegang te krijgen tot extra items, kunnen ze nog steeds naar de onderkant van de lijst scrollen en op de navigatiepijl klikken.
Verbeterd afdrukken van een digitale toets
Voorheen konden bij het afdrukken van een digitale toets pagina-afbrekingen midden in de vraag voorkomen. Het afdrukproces voor digitale toetsen is nu verbeterd om dit probleem te voorkomen.
Labels van itembankopgaven kunnen nu direct in de navigatiebalk worden gewijzigd
Het label van de itembanktoetsen wordt nu weergegeven in de navigatiebalk, waardoor het gemakkelijker wordt om de status van een itembanktoetsen te herkennen vanuit elk opgavetabblad. Uitgevers en beheerders met rechten om de itembanktoetsen te beheren, kunnen het label direct bijwerken door erop te klikken. Het label kan worden gewijzigd, maar niet worden verwijderd.
De mogelijkheid om tags toe te voegen aan een itembankopgave is verplaatst naar de instellingenpagina
Tags van itembankopgaven kunnen nu worden beheerd in de algemene toetsinstellingen. Uitgevers en beheerders met rechten om de itembank te beheren, kunnen zoeken naar en tags toevoegen die in andere toetsen binnen de itembank worden gebruikt door te typen in het veld Tags. Dit maakt het gemakkelijker om bestaande tags te hergebruiken. Nieuwe tags kunnen worden aangemaakt met de knop + aan de rechterkant. Toegevoegde tags verschijnen als chips in het formaat Sleutel/Waarde. Een enkele tag kan direct worden verwijderd met het kruisje op een chip, wat extra klikken scheelt. Als gevolg van deze wijziging is de sectie met tags verwijderd van het toetstabblad, waardoor er meer ruimte is om toetstoefeningen te bekijken.
Verbeterde labelweergave voor beveiligde toetsen
Programmalabels met beveiligingsregels tonen nu een slotpictogram. Wanneer je met de muis over het label beweegt, verschijnt een tekstballon met de toegepaste beveiligingsregels. Dit maakt het gemakkelijker om beperkte toetsen te herkennen en een overzicht te krijgen van welke wijzigingen zijn uitgeschakeld. Als gevolg van deze verbetering zijn de waarschuwingsbanners verwijderd om visuele rommel te verminderen.
Voorkomen van updates van variabelen in de code-editor die in de inhoud van de vraag worden gebruikt
Voorheen was het na het afnemen van een digitale toets of schriftelijke toets nog mogelijk om het script in de code-editor aan te passen om fouten in de antwoordberekening te corrigeren. Dit maakte echter ook wijzigingen mogelijk in variabelen die in de vraag zelf werden gebruikt. Hoewel er een waarschuwing werd getoond die de risico's van het wijzigen van het script na het afnemen van de toets aangaf, was het nog steeds mogelijk om door te gaan. We hebben nu een extra controle toegevoegd: als je probeert het script bij te werken en dit om wijzigingen gaat in variabelen die in de vraaginhoud worden gebruikt, zal een dialoogvenster jou informeren dat je de variabelen niet kan bijwerken.
Verbeterd resultatenoverzicht voor individuele leerlingen
Voor alle toetstypes is het tabblad Opgaven in het individuele resultatenoverzicht verbeterd. De vraaginhoud blijft aan de linkerkant, terwijl de punten per vraag naar de rechterkant zijn verplaatst. Deze aanpassing maakt het gemakkelijker om de punten per vraag te bekijken. Om de resultaatinformatie beter bij te houden, is de leerlinginformatie vastgezet. Deze blijft op zijn plaats terwijl je door oefeningen en vragen scrolt. Dit betekent dat de gebruiker altijd de leerlinginformatie van de leerling kan zien.
Overzicht Peer review
Het overzicht voor peer reviews is ook verbeterd. Elke review wordt nu weergegeven met een nummer en de bijbehorende punten, waardoor het gemakkelijker wordt om snel een overzicht te krijgen van de per review toegekende punten.
Verbeterd dialoogvenster bij het starten van een nieuwe beoordeling voor een leerling
Het dialoogvenster om een nieuwe leerling te selecteren voor beoordeling in een beoordelingsformulier is verbeterd. Het dialoogvenster toont nu zowel de naam als het leerlingnummer van de leerling en stelt je in staat om op beide kenmerken te zoeken.
Bijgewerkt gedrag voor het plakken van namen bij het toevoegen van gebruikers
Voorheen werden bij het plakken van namen in het dialoogvenster voor het toevoegen van gebruikers namen omgezet in ongeldige chips. Dit gedrag is bijgewerkt en namen blijven nu in het tekstgebied staan, waardoor het zoeken en selecteren gemakkelijker wordt.
De programmanaam is toegevoegd naast de toetsnaam voor uploads op de nieuwe scanpagina
De programmanaam en de toetscode zijn toegevoegd aan uploads op de nieuwe scanpagina om opdrachten beter te kunnen onderscheiden.
De optie om afbeeldingen te vergroten bij het oplossen van problemen met onvolledige scans op de nieuwe scanpagina is toegevoegd
Het is nu mogelijk om een pagina te vergroten door op de afbeelding te klikken op de nieuwe scanpagina. Dit maakt het gemakkelijker om het PDF-nummer en de unieke identificatie te zien. Wanneer je op een afbeelding klikt, opent een dialoogvenster met de vergrote weergave, dat kan worden gesloten door buiten het dialoogvenster of op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken.
De optie om te zoeken op bestandsnaam op de nieuwe scanpagina is toegevoegd
Het is nu mogelijk om te zoeken op geüploade bestandsnamen op de nieuwe scanpagina.
De optie toegevoegd om bestandsnamen en leerlingnummers te exporteren van de nieuwe scanpagina
Het is nu mogelijk om gegevens te exporteren van de nieuwe scanpagina. De export omvat de bestandsnamen van de verwerkte bestanden, samen met het PDF-nummer en het herkende leerlingnummer, op voorwaarde dat de pagina de eerste pagina van een formulier is.
Internettoegang is nu geblokkeerd bij het uitvoeren van code vanuit een digitale toets
Verzoeken naar externe bronnen zijn niet langer toegestaan bij het gebruik van de add-on "Live code uitvoeren". Dit voorkomt dat leerlingen toegang krijgen tot bronnen die ze niet mogen gebruiken.
Bugfixes
Een probleem verholpen waarbij afbeeldingen konden ontbreken bij het afdrukken van een digitale toets Voorheen veroorzaakte het afdrukken van een digitale toets zonder naar het einde van de laatste pagina te scrollen dat de afbeeldingen in de toets ontbraken in de afdruk. Nu worden de afbeeldingen geladen voordat de pagina's worden afgedrukt, waardoor alle afbeeldingen aanwezig zijn bij het afdrukken.
Een probleem verholpen waarbij het niet mogelijk was om een itembankopgave met een beveiligingsregel toe te voegen aan een programma Voorheen, wanneer een itembankopgave het Opgavebeschermingsregels "Toevoegen van opgave aan toets uitschakelen" ingeschakeld had, kon de itembankopgave niet worden toegevoegd aan een programma. Dit had echter wel mogelijk moeten zijn, aangezien de beveiligingsregel alleen bedoeld is voor itembankopgaven. Nu kan de itembankopgave weer aan de programma's worden toegevoegd.
Een probleem verholpen waarbij antwoordregels niet tegelijkertijd konden worden verwijderd en toegevoegd Voorheen was het niet mogelijk om een antwoordregel van een stellingvraag te verwijderen en tegelijkertijd een nieuwe toe te voegen in dezelfde opslagactie. Dit is nu opgelost en je kan de antwoordregels vrij toevoegen en verwijderen voordat je opslaat.
Een probleem verholpen waarbij antwoordregels voor stellingvragen niet konden worden bewerkt nadat de opdracht was afgenomen Voorheen was het niet mogelijk om de antwoordregels van een stellingvraag te wijzigen nadat de opdracht was afgenomen. Nu kunnen de antwoordregels op elk moment worden aangepast, aangezien ze deel uitmaken van het beoordelingsschema.
Een probleem verholpen met het herschikken en opslaan van antwoordopties in een invulvraag Voorheen was het niet mogelijk om de antwoordalternatieven voor gaten in de invulvraag te herschikken. Elke verwijdering en toevoeging moest afzonderlijk worden opgeslagen. Nu worden alle aanpassingen aan de alternatieven binnen de gaten naar verwachting opgeslagen.
Een probleem verholpen waarbij de tijden niet werden weergegeven in het publicatieoverzicht Voorheen toonde het publicatieoverzicht alleen de datum voor tijdsloten en discussies, zonder de tijd weer te geven. Dit is nu bijgewerkt om binnen het platform overal te verbeteren.
De duidelijkheid in navigatie-instellingen verbeterd met hernoemde titels en verfijnde beschrijvingen De titel "Navigatie" is ter verduidelijking hernoemd naar "Navigatiebeperkingen", en de vorige beschrijving is verwijderd omdat deze ten onrechte meerdere navigatietypes suggereerde. "Eenrichtingsnavigatie" is hernoemd naar "Opgaven één keer bekijken", met een verbeterde beschrijving om de functionaliteit beter weer te geven. Evenzo is "Heropening van flowgroepen weigeren" bijgewerkt naar "Flowgroepen één keer bekijken" om de naamgeving gelijk te houden.
De bestandsnaam van het Safe Exam Browser-configuratiebestand bijgewerkt Voorheen werd het Safe Exam Browser-configuratiebestand gedownload als "ans_seb_config.seb". Nu wordt de configuratie gedownload als "seb_config.seb".
Een probleem verholpen waarbij de schuifbalk onvrijwillig naar de bovenkant sprong na het selecteren van een lagere opgavenknop tijdens het beoordelen Voorheen, bij het navigeren met de opgavenknop aan de linkerkant tijdens het beoordelen, sprong de schuifbalk naar de bovenkant na het klikken op een opgave die verder naar beneden stond. Dit is verholpen en de knop en schuifbalk blijven nu in beeld.
Een probleem verholpen waarbij het uitlijnen van tekst in een tabelcel in een schriftelijke opdracht niet werd ondersteund Voorheen mislukte de preview van een schriftelijke opdracht wanneer tekst in een tabelcel werd gecentreerd. Nu wordt de tekst correct gecentreerd zonder dat er een LaTeX-fout wordt weergegeven.
Een probleem verholpen met het toepassen van een achtergrondkleur in schriftelijke opdrachten Voorheen werd bij het toepassen van zowel een tekstkleur als een achtergrondkleur op tekst in een schriftelijke opdracht alleen de tekstkleur toegepast en de achtergrondkleur genegeerd. Nu worden beide kleuren correct weergegeven in de schriftelijke opdracht.
Een probleem verholpen waarbij de toetsinstructies niet automatisch werden bijgewerkt in een schriftelijke toets Voorheen, bij het wijzigen van de toetsinstructies voor een schriftelijke toets, toonde de preview de laadbalk niet om aan te geven dat de preview werd bijgewerkt. Nu wordt de laadbalk weergegeven en wordt de preview vernieuwd zodra de update is voltooid.
Een probleem verholpen waarbij de zoomresolutie niet werd onthouden bij het bekijken van een schriftelijke toets Voorheen werd bij het bekijken van een schriftelijke toets de zoomresolutie alleen onthouden wanneer de dropdown-selectie werd gebruikt. Het gebruik van de knoppen + of - behield de zoomresolutie niet. Nu behouden beide methoden de zoomresolutie correct.
Het aantal tekens dat in het antwoordveld van een open vraag geplakt kan worden, is beperkt.
Voorheen kon het plakken van 5.000 tekens of meer tegelijk in het antwoordveld van een open vraag problemen met de snelheid van het platform veroorzaken. Om de stabiliteit en snelheid van het platform te garanderen, is er een limiet van 5.000 tekens ingesteld. Wanneer je tekst probeert te plakken waardoor het totale aantal tekens de 5.000 overschrijdt, verschijnt het bericht: "Je mag niet meer dan 5000 tekens plakken." Deze verandering heeft geen invloed op het typen zelf, maar het is niet mogelijk om extra tekst te plakken als de getypte en geplakte tekst samen de limiet overschrijden.
Een probleem verholpen waarbij de uitlijningsknop niet werkte voor tags in de teksteditor Voorheen was de uitlijningsknop in de teksteditor alleen van toepassing op <div>
-elementen, aangezien de editor oorspronkelijk was ontworpen om uitlijning op die manier te verwerken. Als gevolg hiervan had een poging om tekst uit te lijnen die was omwikkeld door <p>
-tags geen effect. Dit probleem is nu opgelost—uitlijningsacties worden correct toegepast op <p>
-tags, waardoor opmaak bij voor zowel <div>
- als <p>
-elementen mogelijk is.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.