Features:
Stel de standaard Safe Exam Browser-instellingen in schoolinstellingen in
Je kunt nu de standaardinstellingen voor de Safe Exam Browser instellen in de schoolinstellingen.
Hierdoor kunnen vestigingen standaardinstellingen instellen voor de Safe Exam Browser, waardoor de kans op fouten wordt verkleind en een meer consistente ervaring voor leerlingen wordt gecreëerd. Het stelt organisaties ook in staat om Safe Exam Browser voor de hele school uit te schakelen.
Standaard is de integratie uitgeschakeld. Voor scholen die de integratie al in een opdracht hebben gebruikt, blijft de integratie ingeschakeld. Als u de integratie op schoolniveau uitschakelt, worden alle Safe Exam Browser-integraties voor alle opdrachten uitgeschakeld.
Antwoorden van leerlingen kunnen nu door meerdere gebruikers bekeken worden.
Het is nu mogelijk om antwoorden van een leerling te bekijken terwijl een andere gebruiker dezelfde antwoorden bekijkt bij het navigeren naar antwoorden via het resultatenoverzicht van de leerling of via een link die met jou is gedeeld.
Dit was een probleem voor verschillende docenten, vooral wanneer ze het werk van een leerling wilden bespreken met collega's. Gebruikers kunnen nu tegelijkertijd de antwoorden van leerlingen bekijken en gemakkelijker samenwerken.
Antwoorden van leerlingen zijn nog steeds vergrendeld bij het navigeren naar het volgende niet-beoordeelde antwoord in het beoordelingsoverzicht. Dit is om te voorkomen dat jij en je collega's dezelfde leerling twee keer/op hetzelfde moment beoordelen. Wijzigingen in de beoordeling worden nog niet direct bijgewerkt wanneer je het werk van de leerling samen bekijkt.
Bijgewerkte stijl voor het maken van nieuwe tags en relaties van itembankopgaven en voor het toewijzen van tags van itembankopgaven
De knoppen om nieuwe tags en vraagrelaties aan te maken zijn gewijzigd van een rechthoekige knop naar een vaste '+'-knop op dezelfde regel als de titel van het taggebied. De styling is ook toegepast op vragenbankopdrachten.
De nieuwe styling geeft het een vaste locatie, waardoor het gemakkelijker te vinden is.
We werken aan het standaardiseren van veel van de knoppen die binnen Woots worden gebruikt. Dit is om een groter gevoel van eenheid te creëren, zodat de gebruiker kan verwachten hoe een bepaalde knop eruitziet en welke actie hij zal uitvoeren, op basis van de lay-out.
Oude tag Nieuwe tag
Itemtoets oud Itemtoets nieuw
Verbetering van het plannen van een itembankopgave
Het kopiëren van een opdracht uit de itembank naar een programma is verbeterd.
Verbeterde weergave bij het maken van een meerkeuze-vraag
Bij het bewerken van meerkeuze-opgaven werden de opgaven zonder opmaak weergegeven. Hierdoor werden afbeeldingen, welke toegevoegd waren in antwoordalternatieven, van meerkeuzevragen niet weergegeven.
De opgemaakte inhoud wordt nu weergegeven, inclusief afbeeldingen, tijdens het bewerken van oefeningen.
Bij het medewerkersoverzicht is 'verander naar leerling' verwijderd om een medewerker te verander naar een leerling.
We hebben de optie om een medewerker te veranderen naar een leerling verwijderd uit het tabblad medewerker bij het gebruikersoverzicht. We hebben dit verwijderd omdat we ontdekten dat het niet werkte. Leerlingen hadden namelijk een leerlingnummer nodig. In plaats daarvan moet dit worden gedaan door de optie "Verander naar leerling" te gebruiken onder de instellingen van de gebruiker. Vanaf hier wordt u gevraagd het leerlingnummer van deze gebruiker in te voeren.
Het verwijderen van deze optie voorkomt verwarring omdat deze optie niet functioneel was.
Tijdens een digitale toetsafname blijven doorgestreepte alternatieven behouden
Als leerlingen vroeger naar een nieuwe oefening navigeerden, gingen doorgestreepte alternatieven verloren. Nu blijven tijdens een digitale toetsafname de doorgestreepte alternatieven behouden.
Hierdoor kunnen leerlingen vrij door de digitale toets navigeren en op een later tijdstip meerkeuzevragen beantwoorden.
De uitsplitsing van de invulvraag is inklapbaar
In lijn met eerdere wijzigingen in uitsplitsingen van andere vraagtypen, is de uitsplitsing van invulvragen nu ook inklapbaar.
De volgorde van de naam in gegenereerde PDF's voor klassen is gewijzigd
Zoals aangekondigd in de vorige release, hebben we de pdf-naam van gegenereerde formulieren gewijzigd. Dezelfde gegevens worden meegenomen in de bestandsnaam, alleen in een andere volgorde.
De volgorde is gewijzigd van: [klas]-[formulierpositie]-[leerlingnummer]-[leerlingnaam].pdf naar: [klas]-[leerlingnaam]-[formulierpositie]-[leerlingnummer].pdf.
Door deze wijziging kunnen de formulieren gemakkelijker worden gesorteerd voordat ze worden afgedrukt. Deze wijziging heeft alleen gevolgen als klassen worden gebruikt. De volgorde van het leerlingnummer is afhankelijk van de naamsortering die ingesteld kan worden in de algemene instellingen.
Paginanummering toegevoegd bij het bekijken van de gebruikers van een klas
We hebben paginanummering toegevoegd aan het laden van de gebruikers op de overzichtspagina voor gebruikers in klassen.
De pagina laadt slechts een bepaald aantal gebruikers tegelijk, waardoor de pagina sneller reageert.
Hernoemen van meerdere functies in het platform
Op basis van jouw feedback werken we aan verbeteringen op het platform. Hieronder vind je de functies die hernoemd zijn, inclusief de plaats op het platform waar het gewijzigd is. De hernoeming wordt overal op het platform toegepast, tenzij anders aangegeven.
- 'Aantal opgaven' is gewijzigd naar 'Aantal vragen' in de opmaak van een bolletjesopdracht.
- 'Leerlingen toestaan zichzelf in te schrijven voor dit programma' is gewijzigd in 'Leerlingen toestaan zichzelf in te schrijven' in de programma-instellingen.
API-updates
We hebben de volgende uitbreidingen toegevoegd aan de API V2:
- Ondersteuning toegevoegd om te zoeken op null-waarden We hebben de mogelijkheid toegevoegd om te zoeken naar records met lege attributen in API V2. Om te zoeken naar null-waarden, kunt u "null" gebruiken als de waarde voor het attribuut in de zoekopdracht. Om bijvoorbeeld alle gebruikers zonder een external_id te vinden, kunt u zoeken met external_id:null.
- Voeg author_id toe aan vragen
De oefeningen in de vragenbank bevatten al de author_id, maar de author_id voor het antwoord op de vraag in API V2 is ook toegevoegd. - Het numerieke attribuut toegevoegd aan inzendingen
We hebben een numeriek attribuut opgenomen in het indieningsantwoord dat wordt bepaald door de gekozen opsommingsset in de lay-out. Het cijfer is een combinatie van de positie van de oefening en de vraag (bijv. 1a) wanneer de opdracht geen flow gebruikt, en de positie van de inzending binnen de toets van de student wanneer flow wordt gebruikt. - Verbeterde beschrijving van de beoordelingsopties voor opdrachten
In de API-documentatie staat dat universitaire beoordelingsopties als standaard worden gebruikt als er geen zijn gespecificeerd in het verzoek. Dit is echter niet nauwkeurig. Als er een item_bank_assignment_id is opgegeven voor de opdracht, worden de beoordelingsopties voor die itembankopdracht als standaard gebruikt als er geen zijn opgegeven in het verzoek. Dit is gecorrigeerd in de bijgewerkte beschrijving.
Bug Fixes
- Er is een probleem opgelost waarbij de knoppen op het navigatietabblad verdwenen bij het bekijken van verwijderde resultaten van een opdracht
Door een interne wijziging zijn de tabbladknoppen verdwenen. Dit had alleen invloed op verwijderde resultaten. - Er is een probleem opgelost waarbij de naam van de auteur de inhoud zou overlappen bij het bewerken van een oefening in de vragenbank
We hebben het probleem aangepakt waarbij, op kleinere schermen of wanneer gebruikers lange namen hadden, de vervolgkeuzelijst van de auteur de inhoud van de oefening en vragen zou overlappen door de breedte van de vervolgkeuzelijst te beperken tot het paneel aan de linkerkant. - Er is een probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was om op opgaven-ID's te zoeken vanuit het overzicht van de vragenbank
We hebben eerder de mogelijkheid toegevoegd om binnen vragen en keuzes te zoeken, maar dit veroorzaakte problemen met het zoeken naar opgaven-ID's. We hebben dit probleem nu opgelost en de mogelijkheid hersteld om naar opgaven-ID's te zoeken. - Er is een probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was om een opmerking in een itembankoefening op te slaan als de inhoud de dialoog overschreed
De knop Opslaan blijft zichtbaar omdat de inhoud van de opmerking nu kan worden gescrold, in tegenstelling tot voorheen, toen deze zou verdwijnen als de inhoud de hoogte van de dialoog overschreed. - Er is een probleem opgelost waarbij de optie voor het kopiëren van opdrachten verdween als de opgave was gekoppeld aan een opgave uit de itembank
We hebben de manier veranderd waarop het kopiëren van een opgave werkt door niet langer te kijken naar de mogelijkheid om de gekoppelde itembankopgave te bewerken. Nu kunnen gebruikers een opdracht kopiëren zolang ze de mogelijkheid hebben om de opgave die ze willen kopiëren te bewerken. - Er is een probleem opgelost bij het gebruik van willekeurige getallen met een exponent van tien in de code-editor
De randomisatie zou de decimalen verwijderen bij gebruik van een negatieve exponent. - Er is een probleem opgelost waarbij de link naar een vereiste werd weergegeven als HTML in plaats van een klikbare link
Wanneer er een eis was gesteld aan een opdracht, dan zou de link naar de gevraagde opgave ten onrechte worden weergegeven in de omschrijving aan het begin van de opgave. - Er is een probleem opgelost waarbij, als de locatie van een leerling niet kon worden bepaald op basis van zijn IP-adres, zijn locatie automatisch werd ingesteld op Dublin
Er is een probleem vastgesteld met de zijbalk van de monitor op de opnamepagina, waar als de locatiezoeker op IP-adres de locatie niet kon bepalen, altijd Dublin zou worden weergegeven. Dit is opgelost. Er worden nu meerdere locaties getoond als de leerling tijdens de toets van locatie wisselt. - Er is een probleem opgelost met de volgordevraag bij het exporteren van resultaten via de QTI-export
Er is een probleem vastgesteld met de QTI-export van bestelvragen, waarbij de geselecteerde antwoorden niet werden weergegeven. Dit is opgelost en de geselecteerde antwoorden worden nu correct weergegeven in de QTI-export. - Er is een probleem opgelost met hotspot-vragen waarbij het mogelijk was om hotspot-markeringen op een andere tijdelijke aanduiding te plaatsen
- We hebben het probleem opgelost waarbij het mogelijk was om een marker op een andere startpositie neer te zetten, waardoor de nummers elkaar overlapten, door het niet langer mogelijk te maken om een marker op een andere startpositie te laten vallen.
- Probleem opgelost waarbij ProctorExam niet kon worden ingeschakeld in een digitale toets
Het proberen om ProctorExam in te schakelen resulteerde in de foutmelding 'Er ging iets mis', vanwege het wijzigen van een optionele parameter in de ProctorExam-integratie.
Verwijderde overbodige selectievakjes op de pagina met resultatenoefeningen
De selectievakjes hadden geen functionaliteit en veroorzaakten soms verwarring bij gebruikers.
Het pictogram "Resultaat" bijgewerkt in het beoordelingsoverzicht en de tabbalk (leerlingweergave)
In een eerdere release hebben we het pictogram 'Resultaat' bijgewerkt. Op deze plaatsen werd het echter gemist. - Er is een probleem opgelost met het exporteren van afbeeldingen in de geopende antwoorden exporteren
Afbeeldingen worden niet geëxporteerd bij het exporteren van antwoorden op open vragen. De afbeeldingen worden nu correct weergegeven en opgenomen in de export-zip. - Er is een probleem opgelost waarbij het voor afdelingsbeheerders of beheerders niet mogelijk was om de bestanden van een resultaat te verwijderen
Voorheen was het niet mogelijk om geüploade bestanden te verwijderen die een afdelingsbeheerder of beheerder zelf niet had geüpload. Nu is het voor deze gebruikers mogelijk om hun eigen bestandsuploads voor een resultaat te verwijderen. - Probleem opgelost bij het genereren van een itembankopdracht met vaste vragen via blauwdruk met aanwezige tags
Er is een probleem geconstateerd met het genereren van een opdracht op basis van een blauwdruk in combinatie met tags. Als je een vaste vraagselectie gebruikt en je probeert een tag uit te sluiten door de minimum- en maximumgrenzen op 0 in te stellen, sluit het systeem alle vragen met alle tags uit. Bij gebruik van een willekeurige selectie zou het systeem echter vragen met andere tags bevatten. Om deze inconsistentie op te lossen, sluit de vaste vraagselectie niet langer vragen met andere tags uit. - Voorkom twee schuifbalken in een digitale test voor kleine schermformaten
We hebben het probleem opgelost waarbij af en toe een tweede schuifbalk verscheen in digitale tests op apparaten met een beperkte schermhoogte door de navigatiebalk onderaan vast te zetten, waardoor de onnodige schuifbalk werd vermeden. - Problemen opgelost met het markeren van meerdere actieve tabbladen op het platform:
-
- Bekijken van de oefenpagina van het resultatenoverzicht
- Verwijderde cursussen bekijken in de accountinstellingen
- Verwijderde vragenbanken bekijken in de accountinstellingen
- Rollen bekijken in de vestiging instellingen
-
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.