Veranderingen aan het platform
Features:
We hebben de mogelijkheid toegevoegd om eenmalige wachtwoorden te genereren wanneer de leerling al is begonnen of zijn opdracht heeft ingeleverd. Bijvoorbeeld als de leerling in de situatie zit waarbij de leerling de toets opnieuw moet opstarten vanaf een andere computer.
Er verandert niets aan de bestaande functionaliteit van het genereren van een eenmalig wachtwoord.
Tekst in tabellen omwikkelen in plaats van afkappen
We omwikkelen nu langere tekst in bepaalde tabellen in plaats van het einde af te knippen. Dit betekent dat oefeningen met langere namen of alternatieven nu volledig worden weergegeven.
Deze wijziging heeft invloed op tabellen op de volgende pagina's:
- Inzichten in opdrachtvragen
- Inzichten in opdrachtvragen van de itembank
- Overzicht van oefeningen in de itembank voor opdrachten
- Overzicht van opdrachten in de itembank
- Overzicht van oefeningen in de itembank
Wijzigingen in open bètafuncties
Bètafuncties zijn functies die op schoolniveau kunnen worden in- en uitgeschakeld. Onze beschikbare open bètafuncties zijn te vinden in de schoolinstellingen van uw school. Standaard zijn alle open bètafuncties uitgeschakeld bij de release. Alleen beheerders kunnen open bètafuncties bekijken en activeren. Omdat bètafuncties uiteindelijk als functie worden uitgebracht die standaard is ingeschakeld voor alle gebruikers, moedigen we beheerders aan om open bètafuncties in te schakelen en te testen op de stage-omgeving. Jullie feedback kan helpen de functie vorm te geven voordat deze uit de bètafase wordt gehaald.
Bevriezen van bijlagen die via de itembank aan een opdracht zijn gekoppeld
We tonen geen bijlagen van itembankopdrachten meer bij een opdracht als deze is gearchiveerd voordat de bijlage aan de itembank is toegevoegd. Wijzigingen in opdrachttype toegevoegd aan opdrachtlogboek
We hebben wijzigingen in het opdrachttype toegevoegd aan het opdrachtlogboek.
Beschrijvingen toegevoegd aan logboeken
We hebben wijzigingen aangebracht in de beschrijvingen van de itembank-oefeningen en opdrachtlogboeken.
Dit omvat wijzigingen in:
- Inhoud en inhoudstype van beschrijvingen
- Afbeeldingen: volledige afbeeldingsbreedte en bijschrift
- Code: programmeertaal
- Video: YouTube URL
Toevoegingen aan de functie voor aangepaste rollen
Aangepaste rolbeperkingen toegevoegd voor het stellen van een vraag aan Woots-support
We hebben de optie toegevoegd om de optie 'Een vraag stellen' te verbergen voor gebruikers met een aangepaste rol.
Sommige scholen hebben een eerstelijnsondersteuning waarmee ze hun docenten contact willen laten opnemen voordat ze contact opnemen met Woots. Deze wijziging maakt het duidelijker voor gebruikers waar ze om hulp kunnen vragen.
We hebben de volgende uitbreidingen toegevoegd aan de API V2:
De optie 'Leerlingen kunnen zich bij de groep voegen of deze verlaten' en 'Deze groep kan een groepsopdracht starten of inleveren' toegevoegd aan de Groups API
We hebben de Groups API uitgebreid om de mogelijkheid te bieden om de opties 'Leerlingen kunnen zich bij de groep voegen of deze verlaten' en 'Deze groep kan een groepsopdracht starten of inleveren' in te stellen. Met deze wijziging zijn meer automatiseringsopties mogelijk met de Groups API.
De volgende attributen zijn opgenomen:
- 'can_start_assignment' vertegenwoordigt de optie 'Deze groep kan een groepsopdracht starten of inleveren'.
- 'learners_can_join_or_leave' vertegenwoordigt de optie 'Leerlingen kunnen zich bij de groep voegen of deze verlaten'.
Loggen voor scholen en gebruikers toegevoegd aan de API
Schoollogs
Het endpoint voor schoollogs is toegevoegd aan de API. Dit endpoint retourneert logs van wijzigingen in de leerlingenprivileges en markberekeningsinstellingen.
De volgende attributen zijn opgenomen:
- allow_students_to_be_author,
- allow_students_to_be_instructor,
- allow_students_to_be_invigilator,
- allow_students_to_be_publisher,
- allow_students_to_be_reviewer,
- enforce_sso,
- grade_formula,
- grade_lower_limit
- grade_upper_limit,
- guess_correction,
- guess_correction_lower_bound,
- sso_account_creation_disabled,
- student_number_length,
- students_can_edit_email,
- students_can_edit_profile
Met deze toevoeging kunnen scholen wijzigingen zien die plaatsvinden in de leerlingenprivileges en de markberekening.
Gebruikerslogs
Het endpoint voor gebruikerslogs is toegevoegd aan de API. Dit endpoint retourneert logs van wijzigingen in alle attributen die zichtbaar zijn in het gebruikers-showendpoint. Bovendien is het attribuut current_sign_in_at zichtbaar in beide endpoints en geeft het een login aan van die specifieke gebruiker.
De volgende attributen zijn opgenomen:
- active,
- alumni,
- current_sign_in_at,
- email,
- first_name,
- last_name,
- middle_name,
- role,
- role_id,
- school_id,
- student_number,
- uid
Met deze toevoeging kunnen scholen wijzigingen zien die plaatsvinden bij hun gebruikers. Dit omvat het wijzigen van attributen en het huidige inlogmoment van gebruikers (current_sign_in_at-attribuut).
Bug fixes
- Oplossing voor een visueel probleem waarbij het locatie-icoontje werd getoond voor schriftelijke opdrachten als de opdracht werd gekopieerd vanuit een digitale test met locaties. Deze wijziging heeft invloed op alle opdrachten, dus oudere schriftelijke opdrachten tonen nu geen locaties meer.
- Oplossing voor een probleem waarbij 'Nieuwe versie beschikbaar' werd weergegeven nadat de opdracht vanuit de itembank in een toets was gekopieerd. We hebben een verbetering toegevoegd om de verschillen opnieuw te berekenen die worden gebruikt voor het vergelijken van de versies tussen de opdracht en de itembank.
- Oplossing voor een probleem waarbij het tweede tijdsblok voor een tweede poging niet werd weergegeven in de sectie 'Geplande opdrachten'.
- Oplossing voor een probleem waarbij het niet mogelijk was om een ontbrekende pagina toe te voegen wanneer er scanproblemen werden gevonden.
- Oplossing voor een probleem waarbij het niet mogelijk was om bijlagen te downloaden in een digitale test.
- Oplossing voor een probleem waarbij het niet mogelijk was om .m-bestanden te uploaden, zelfs als er geen beperkingen waren die hun upload verboden.
- Oplossing voor een probleem waarbij het mogelijk was om nieuwe leerlingen te creëren bij de klassenimport wanneer 'Alle werknemers toestaan nieuwe leerlingen uit te nodigen' was uitgeschakeld.
- Oplossing voor een probleem waarbij het aantal itembankopdrachten in het itembankoverzicht een negatief aantal zou weergeven na het verwijderen van een groot aantal opdrachten.
- Oplossing voor een probleem waarbij het verkeerde aantal flowgroepen zou worden gecreëerd bij het plannen van een itembankopdracht.
- Oplossing voor problemen met cijfers die verkeerd werden weergegeven voor een itembankoefening en de bijbehorende vragen.
- Oplossing voor een probleem waarbij de export van schoolanalyse een e-mail zonder bijlage zou verzenden.
-
Oplossing voor een probleem waarbij de API-documentatie aangaf dat 'objective_ids' in een PATCH-verzoek voor de Questions API een verzameling binnen een verzameling van id's zou moeten zijn.
De API-documentatie gaf aan dat de 'objective_ids' moesten worden verzonden binnen een geneste verzameling. Dit was een typefout en is gecorrigeerd naar een enkele verzameling van objective_ids. -
Oplossing voor het gebruik van een 30 seconden uitstelperiode nadat de deadline is verstreken. Er is nu een 30 seconden uitstelperiode nadat de deadline is verstreken om ervoor te zorgen dat de antwoorden van leerlingen kunnen worden opgeslagen als er een netwerkprobleem was rond de deadline. In de laatste release werd deze uitstelperiode genegeerd en nu hebben we deze opnieuw ingesteld.
- Oplossing voor een probleem waarbij het wijzigen van het script in de code-editor van een oefening de inzendingen van leerlingen niet opnieuw berekende.
Als het script in de code-editor wordt gewijzigd nadat de toets is afgenomen, wordt de inzending van de leerling nog steeds vergeleken met het oude script. Nu worden de punten van de leerling opnieuw berekend als er wijzigingen in het script optreden.
-
Oplossing voor een visueel probleem waarbij de rekenmachine zou overlappen met de cellen in een werkbladvraag.
Bij het gebruik van de rekenmachine in een werkbladvraag overlapten de rekenmachine en de vraag elkaar, waardoor ze niet goed gebruikt konden worden. Dit is opgelost, waardoor de rekenmachine weer bruikbaar is in combinatie met de werkbladvraag. -
Beschrijving toegevoegd voor tijdslots in de reviewopties voor een peer-reviewed digitale toets.
Er staat nu: "tijdslots: Configureer de periode waarin leerlingen de opdracht kunnen beoordelen." -
Oplossing voor een probleem waarbij de flow niet werd meegenomen om de maximale score in het resultaathistogram te bepalen.
Eerder hielden we geen rekening met de flow bij het berekenen van de maximale score in het resultaathistogram. Nu doen we dat wel. -
Oplossing voor fout waarbij de kolom 'toegevoegd door' voor gebruikers leeg was vanwege een ontbrekend logattribuut.
Dit is zichtbaar in tabellen met een 'toegevoegd door' kolom, zoals het overzicht van de leden van een toets. -
Oplossing voor een probleem waarbij de links 'oefeningen binnen en buiten opdracht' op de toetsmatrijs van de itembankopdracht geen filter toepasten op doelstellingen in het oefeningenoverzicht.
We hebben het probleem opgelost waarbij de links 'oefeningen binnen opdracht' en 'oefeningen buiten opdracht' op de toetsmatrijspagina van de itembankopdracht geen filter toepasten op de respectievelijke doelstelling in het oefeningenoverzicht. - Opgelost probleem waarbij de maximale punten van een opdracht met een flow niet werden weergegeven in de inzichten wanneer er geen resultaten waren. We hebben het probleem opgelost waarbij de maximale punten van een opdracht met een flow niet werden weergegeven in de inzichten wanneer er geen resultaten waren. Nu worden de maximale punten wel weergegeven, zelfs als er geen resultaten zijn.
- Opgelost probleem dat links naar opdrachtinzichten in de inzichten van de itembankoefening niet werkten. We hebben een probleem opgelost waarbij links naar opdrachtinzichten in de inzichten van de itembankoefening niet werkten. Nu werken al deze links weer.
- Verwijderde programmeeropdrachten uit het opdrachttypefilter. Het filter is nu alleen beschikbaar voor scholen die de oude programmeeropdrachtfunctie gebruiken.
- Verwijderde de dubbele horizontale schuifbalk bij het bekijken van een overzicht van itembankoefeningen op een kleinere schermgrootte. We hebben de dubbele horizontale schuifbalk verwijderd bij het bekijken van het overzicht van itembankoefeningen op een klein scherm.
- Opgelost probleem waarbij docenten de functionaliteit voor opmerkingen van een digitaal examen niet konden bekijken. We hebben een probleem opgelost waarbij docenten de functionaliteit voor opmerkingen van een digitaal examen niet konden bekijken.
- Opgelost probleem waarbij de vraaganalyse van een oefening in een itembank niet opnieuw werd berekend bij het loskoppelen van een vraag in een opdracht van de itembank. We berekenen nu de itemanalyse opnieuw wanneer een vraag wordt losgekoppeld van de itembank.
- Gelijnde waarschuwingen van scankwesties op de scanningspagina en in de opdracht. Deze waarschuwingen konden inconsistent zijn tussen de opdracht en scanningspagina, wat is opgelost. Bovendien gebruiken we nu de banner in plaats van rode tekst voor de waarschuwing.
- Opgelost probleem waarbij de hoogcontraststijl niet correct werd toegepast op de achtergrond van tekenvragen in een digitaal examen. We hebben een probleem opgelost waarbij de hoogcontraststijl niet correct werd toegepast op de achtergrond van tekenvragen in een digitaal examen.
- Opgelost probleem waarbij de inactieve bewerkings- en verwijderingsacties nog steeds zichtbaar waren nadat de itembankopdrachtbijlage was gearchiveerd. Een itembankopdracht wordt 'gearchiveerd' wanneer er een gekoppelde opdracht met die bijlage is gearchiveerd.
- Toegevoegde foutmelding bij het toevoegen van gebruikers met een ongeldig rol-id aan een toets via de API. Toegevoegd de foutmelding "U heeft geen toestemming om deze rol toe te wijzen" wanneer gebruikers met een ongeldig rol-id aan een toets worden toegevoegd.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.