In dit artikel delen we graag het laatste nieuws met je! We informeren je over veranderingen aan het platform: functie-veranderingen, nieuwe bèta-features en bugfixes.
Veranderingen aan het platform
Voorlopig resultaat vrijgegeven uit bèta
De voorlopige resultaatfunctie is uit de bèta gehaald. De functie kan worden in- of uitgeschakeld in de inzage-instellingen van een toets.
Laat leerlingen direct na het inleveren van hun opdracht een voorlopig resultaat bekijken. Het voorlopige resultaat toont de puntenscore van automatisch beoordeelde vragen en het cijfer en lettercijfer (wanneer het cijferberekeningstype 'Tabel' is) van de opdracht als de opdracht volledig automatisch wordt beoordeeld.
Het voorlopige resultaat kan worden ingeschakeld bij instellingen voor inzage, maar wordt onafhankelijk van een inzage getoond. Het wordt als 'voorlopig resultaat' aan de leerlingen meegedeeld omdat de toets in veel gevallen nog niet volledig is beoordeeld. Ook kan de uitslag nog wijzigen doordat na inzage van de voorlopige uitslag wijzigingen kunnen worden aangebracht in de inbreng van vragen door docenten. Je kunt hier meer lezen over deze functie.
Timer bij een Digitale toets
Handmatige plagiaatchecks met de integratie van Ouriginal
De handmatige plagiaatcheck met behulp van de integratie van Ouriginal zijn uit de bètafase gehaald. De plagiaatchecks kunnen worden uitgevoerd in het Ouriginal-tabblad van een resultaat.
Het is niet altijd gewenst om automatisch álle ingediende antwoorden en documenten op plagiaat te controleren. De handmatige plagiaatcheck zorgt ervoor dat je de automatische indieningsfunctie kunt uitschakelen en antwoorden handmatig kunt indienen voor analyse door Ouriginal. Je kunt hier meer lezen over deze optie.
Badge aantal leerlingen
Er worden nu badges weergegeven met het aantal leerlingen in het overzicht van toetsen op de startpagina en in het overzicht van toetsen in een Programma.
Dit aantal is gebaseerd op het aantal deelnemers dat aan een tijdvak is gekoppeld.
Hierdoor is het gemakkelijk te zien of de toets is ingepland en voor hoeveel leerlingen.
De badge wordt weergegeven op het startscherm voor recent bijgewerkte, actieve, ingeplande en 'gepinde' toetsen. Deze badge wordt ook getoond in het toetsoverzicht van een programma.
Makkelijker doelstellingen aan een vraag toevoegen
Voorheen moest je eerst de domeinen selecteren voordat je de doelstellingen kon toevoegen. Nu tonen we alle leerdoelen samen in één overzicht. Om ervoor te zorgen dat gebruikers snel de gewenste doelstelling kunnen vinden, worden de doelstellingen gesorteerd op domein. We hebben ook een zoekfunctie toegevoegd, zowel voor domein als voor doelstelling.
Weergave van opdrachten in het startscherm is veranderd
We hebben visuele wijzigingen doorgevoerd in de manier waarop we opdrachten op het startscherm weergeven. We hebben de lay-out van de programma- en toetsnamen aangepast om de hiërarchie duidelijker weer te geven. Dit zou de leesbaarheid moeten vergroten en het makkelijker maken voor gebruikers die met meerdere cursussen werken om onderscheid te maken.
Links op het startscherm worden nu ook gemarkeerd of onderstreept wanneer je er met je muis overheen beweegt.
Automatisch 'Scan'tabblad openen
Vanaf nu wordt automatisch het 'Scan'tabblad geopend wanneer de 'Print & scan'-pagina wordt geopend. Deze wijziging zal het aantal klikken verminderen voor veel van onze gebruikers, omdat de scanpagina vaker wordt bezocht en door meer gebruikers dan de printpagina, aangezien afdrukken ook vanuit de opdracht zelf kan worden gestart.
Bij export van meerkeuzevragen is het mogelijk om alleen geselecteerde antwoorden exporteren.
Met deze nieuwe functie is het mogelijk om alleen de geselecteerde keuzemogelijkheden van de leerlingen te exporteren. Met de release van juli 2022 hebben we deze optie vervangen door het tonen van alle keuzemogelijkheden in de volgorde waarin de leerlingen ze tijdens hun toets hebben ontvangen, waarbij de keuzes die door de leerlingen zijn geselecteerd, worden gemarkeerd. Op basis van gebruikersfeedback hebben we de oude exportoptie hersteld, zodat je nu kunt kiezen of je alleen de geselecteerde keuzemogelijkheden of alle keuzemogelijkheden in de volgorde waarin de leerlingen ze hebben ontvangen, wilt exporteren.
Deze verandering verbetert de algehele duidelijkheid en verwerking van de inzendingen van de leerlingen, omdat alleen de keuzes worden getoond die door de leerlingen zijn geselecteerd. Dit betekent dat er minder inspanning nodig is bij het verwerken van de geselecteerde keuzes bij het verwerken van de geëxporteerde CSV met geautomatiseerde systemen.
Verbetering van generatie van opdrachten in itembank voor een opdracht bij filteren met minimum aantal tags.
We hebben de generatie van opdrachten uit de itembank verbeterd bij het filteren op een minimum aantal tags. Bij het gebruik van de vaste oefenselectie proberen we nu eerst oefeningen toe te voegen die overeenkomen met de gefilterde tags voordat we oefeningen toevoegen die niet aan de tagfilters voldoen. Deze wijziging is alleen van toepassing bij het genereren van een toets uit de itembank met een vast aantal vragen, niet bij het genereren van een toets die per deelnemer willekeurig wordt gemaakt.
Bèta-features
Betafuncties zijn functies die op schoolniveau kunnen worden ingeschakeld en uitgeschakeld. Onze beschikbare open bètafuncties kunnen worden gevonden in de schoolinstellingen van jouw school. Standaard zijn alle open bètafuncties uitgeschakeld bij de release. Alleen beheerders kunnen open bètafuncties bekijken en activeren. Aangezien bètafuncties uiteindelijk worden uitgebracht als functies die standaard zijn ingeschakeld voor alle gebruikers, moedigen we beheerders aan om open bètafuncties in te schakelen en te testen in de testomgeving. Jouw feedback kan helpen om de functie vorm te geven voordat deze uit de bètafase wordt gehaald.
Media play-limiet uitgebracht als open bèta
Deze functie stelt auteurs van oefeningen in staat om het aantal keren te beperken dat de leerling een mediabestand kan afspelen. Dit omvat zowel video- als audiobestanden die aan een oefening zijn toegevoegd als beschrijving.
Als er een limiet is ingesteld, kan een leerling het mediabestand niet terugspoelen of door het bestand scrollen. Het zal ook mogelijk zijn om het pauzeren van media door leerlingen uit te schakelen.
Dit is een veelgevraagde functie voor taalonderwijs, waarbij het belangrijk is om te oefenen en de vaardigheid van leerlingen te beoordelen om in één keer te begrijpen wat er wordt gezegd.
Het beperken van het afspelen van media is niet beschikbaar voor ingesloten media, zoals YouTube-video's.
We voorkomen nu wijzigingen aan integraties wanneer een opdracht is gearchiveerd.
Als een toets is gearchiveerd, is het niet langer mogelijk om wijzigingen aan te brengen in de volgende integraties binnen de opdrachtinstellingen:- Ouriginal
- ProctorExam
- Readspeaker
- Safe Exam Browser
- Schoolyear
- STEP
- Turnitin
API-updates
We hebben de volgende uitbreidingen toegevoegd aan de API V2:
- Toegevoegde integratie van Schoolyear aan de opdracht-API We hebben de mogelijkheid toegevoegd om de integratie van Schoolyear op opdrachtniveau in of uit te schakelen via het PATCH /api/v2/assignments/{id}-endpoint.
Bug fixes
-
Probleem opgelost waarbij pagina-interacties werden voorkomen totdat JavaScript was geladen
-
In sommige gevallen, zoals bij een trage internetverbinding, was het mogelijk om te interacteren met elementen op de pagina voordat JavaScript was geladen. Dit veroorzaakte problemen met selectievakjes in tabellen, omdat het klikken op het selectievakje de knop boven aan de tabel niet activeerde om een actie uit te voeren op die rij.
-
-
Probleem opgelost waarbij een volledig beoordeeld resultaat geen cijfer had
-
Bij het afleggen van een toets met alleen gesloten vragen en het inschakelen van de feedbackoptie in de toets, berekende Woots niet altijd het cijfer nadat het resultaat was ingediend.
-
De impact was beperkt, omdat Woots geen cijfer toonde in het resultatenoverzicht of bij het exporteren van de resultaten. Woots berekende het cijfer voor resultaten zonder cijfer bij het navigeren naar het tabblad 'Review'.
-
-
Probleem opgelost waarbij navigeren naar een gevraagde pagina vóór het inloggen via Google of Microsoft Single Sign-On de gebruiker altijd naar de startpagina leidde
-
Dit probleem deed zich voor wanneer een gebruiker probeerde toegang te krijgen tot een bepaalde URL binnen Woots voordat de gebruiker was ingelogd. Na het inloggen via Google of Microsoft SSO werd de gebruiker altijd naar de startpagina geleid in plaats van naar de gevraagde URL.
-
-
Probleem opgelost waarbij doelstellingen opnieuw verschenen wanneer ze werden verwijderd uit een afgenomen opdracht
-
Bij het verwijderen van een doelstelling uit een afgenomen opdracht werd deze verwijderd uit de lijst met doelstellingen, maar verscheen weer wanneer de pagina werd vernieuwd.
-
-
Probleem opgelost waarbij personeelsleden toegang hadden tot het leerlingoverzicht van een klas zonder docent van de klas te zijn
-
Als gebruiker met de rol 'personeel' was het mogelijk om toegang te krijgen tot het leerlingoverzicht van een klas met een directe link naar de pagina, zonder docent te zijn in de klas. Deze actie is beperkt en niet langer mogelijk.
-
-
Probleem opgelost waarbij het attribuut 'nieuwe pagina' van een itembankbankoefening niet werd gekopieerd bij het kopiëren van een itembankopdracht in een programma
-
Vraagbankoefeningen waarbij het attribuut 'nieuwe pagina' was ingeschakeld, hadden dit attribuut niet ingeschakeld wanneer de vraagbankopdracht die deze vraagbankoefeningen bevatte, werd gekopieerd naar de cursus.
-
-
Probleem opgelost waarbij itembankbijdragers geen nieuwe bijdragers konden toevoegen als de standaardrol was uitgeschakeld
-
Eerder konden gebruikers geen nieuwe bijdragers toevoegen aan een itembank met een aangepaste rol als de standaardrol was uitgeschakeld
-
-
Probleem opgelost waarbij de invulvraag niet werd getoond bij het kopiëren als HTML
-
Bij invulvragen die een HTML span-tag bevatten die handmatig was toegevoegd of geïmporteerd, werden de invoervelden de naam van de open ruimte weergegeven in plaats van het invoerveld nadat deze vragen waren gekopieerd.
-
Let op: dit heeft alleen invloed op nieuw gekopieerde vragen.
-
- Probleem opgelost waarbij de opties voor ordervragen niet werden geïmporteerd via QTI
- Bij het importeren van vragen en keuzes die ResponseDeclaration-tags bevatten, werden de opties voor ordervragen niet geïmporteerd en werd er een foutmelding weergegeven in het logboek van de achtergrondtaak.
- Probleem opgelost waarbij de ingesloten tekst in CDATA-tags niet werd geïmporteerd via QTI
- Bij het importeren van vragen met behulp van QTI uit het leerbeheersysteem "ItsLearning", die CDATA-tags bevatten, werd de inhoud van de vraag niet correct geïmporteerd en bleven vierkante haken behouden.
- Let op: deze correctie is alleen van toepassing op nieuw geïmporteerde vragen.
- Probleem opgelost met het gebruik van minder dan (<) en groter dan (>) symbolen binnen codeblokken van een vraag.
- In sommige gevallen werden de minder dan (<) en groter dan (>) symbolen herkend als HTML-tags en verwijderd wanneer er geprobeerd werd om te schrijven of te plakken binnen een codeblok van de vraaginhoud. HTML-symbolen worden nu correct geëscaped binnen de codeblokken.
-
We tonen nu een foutmelding wanneer een gebruiker niet uit een programma kan worden verwijderd
-
Als je probeert een gebruiker uit een programma te verwijderen, maar dit niet mogelijk is omdat de gebruiker resultaten heeft in een van de toetsen van het programma, tonen we nu een foutmelding.
-
-
Probleem opgelost waarbij het dialoogvenster met de waarschuwing voor de laatste 15 minuten overlapt met de formule-editor
-
Leerlingen krijgen een waarschuwingsbericht als ze nog 15 minuten over hebben in een digitale toets. Als een leerling bezig was met de formule-editor en dit waarschuwingsbericht verscheen, verdween de formule-editor als ze op het waarschuwingsbericht klikten. Dit zorgde ervoor dat hun voortgang in de formule-editor verloren ging.
-
-
Probleem opgelost met de filter 'wachten op mijn beoordeling' in het resultatenoverzicht van een opdracht
-
Vanwege een fout filterde de 'wachten op mijn beoordeling'-filter de resultaten helemaal niet.
-
-
Probleem opgelost waarbij de rekenmachine en digitale notities niet gelijktijdig konden worden gebruikt in een digitale toets
-
Dit loste ook het probleem op waarbij gebruikers hun antwoord niet konden bewerken terwijl ze de notities en rekenmachine gebruikten.
-
-
Probleem opgelost met het afbreken van themanamen langer dan één woord
-
De themanamen werden eerder voortijdig afgebroken naar meerdere regels.
-
-
We kopiëren niet langer het opdrachtlabel bij het kopiëren van een opdracht
-
Voorheen werd bij het kopiëren van een opdracht een identiek label toegevoegd aan de gekopieerde opdracht. Nu bevat een gekopieerde opdracht geen label, tenzij je school een standaardlabel heeft ingesteld. In dat geval krijgt de gekopieerde opdracht het standaardlabel.
-
- Reacties op ongeldige zoekopdrachten retourneren geen records in het platform en de API
- Voorheen werden bij een ongeldige zoekopdracht binnen ons platform of via de API alle records geretourneerd. Nu retourneren we consequent geen records.
-
Probleem opgelost met de timer die aftelde voor toegang tot de lockdown-omgeving in plaats van de eigenlijke toets
-
Eerder telde de timer af naar het moment waarop een deelnemer zijn lockdown-omgeving kon instellen (meestal 15 minuten voor een toets). Nu telt de timer af naar het daadwerkelijke begin van de toets, terwijl leerlingen nog steeds hun lockdown-omgeving kunnen instellen voordat de toets begint.
-
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.