Features:
De uitstromer-functie is uit de bèta vrijgegeven
Beheerders kunnen leerlingen nu markeren als uitgestroomd, waardoor ze niet meer zichtbaar zijn in het leerlingenoverzicht. Zodra een leerlingen als uitgestroomd is gemarkeerd, verschijnt deze niet langer in de lijst met actieve leerlingen. Deze functie biedt beheerders een manier om de leerlingenlijst te beheren en huidige en voormalige leerlingen bij te houden. Wanneer een leerling als uitgestroomd is gemarkeerd, wordt deze niet getoond in het algemene gebruikersoverzicht, maar verborgen achter een filter.
Het markeren van leerlingen als uitgestroomd kan handig zijn als je uitstromers hebt waarvan je gegevens voor een bepaalde periode moet bewaren, maar je hun accounts wilt verbergen in het gebruikersoverzicht. Door gebruik te maken van het leerlingenfilter in het gebruikersoverzicht kun je filteren op leerlingen of op uitstromers.
Uitstromers worden nog steeds meegenomen in de tellers die betrekking hebben op gebruikers in het platform.
De optie toegevoegd om evaluatieformulieren te maken om toe te voegen aan inleveropdrachten en beoordelingsformulieren in een Itembank
Bij het aanmaken van een Itembankopdracht zie je nu de mogelijkheid om het opdrachttype ‘Inleveropdracht’ en ‘Beoordelingsformulier’ te selecteren. Daarnaast is het nieuwe vraagtype ‘Evaluatieformulier’ toegevoegd bij het aanmaken van een oefening in een vragenbank.
Optie om een inleveropdracht of een beoordelingsformulier te selecteren bij het maken van een vragenbankopdracht
Ondersteuning toegevoegd voor matrixinteracties in de vergelijkingseditor
We hebben de vergelijkingseditor geüpdatet naar de nieuwste versie, die verschillende oplossingen en verbeteringen met zich meebrengt. Zo hebben we een nieuw tabblad toegevoegd voor matrixinteracties, maar worden ook sneltoetsen ondersteund.
Snelkoppeling | Commando |
ctrl/cmd + Enter | voegRijAchter |
ctrl/cmd + shift + Enter | voegRijVoor |
ctrl/cmd + ; | voegRijAchter |
ctrl/cmd + shift + ; | voegRijAchter |
ctrl/cmd + shift + ; | voegColomAchter |
ctrl/cmd + shift + , | voegColomVoor |
Bovendien is de lay-out van het toetsenbord met virtuele symbolen gewijzigd. Zie bijgevoegde afbeeldingen voor oude en nieuwe lay-out.
Vorige toetsenbordindeling
Nieuwe toetsenbordindeling
Zie voor een lijst met alle wijzigingen: https://github.com/arnog/mathlive/blob/master/CHANGELOG.md. We hebben de editor bijgewerkt naar versie 0.87.1.
Alle weggegooide gegevens worden na 180 dagen permanent verwijderd
Alle door de gebruiker verwijderde gegevens, zoals verwijderde resultaten, opdrachten, toetsen, gebruikers en vragenbanken, kunnen maximaal 180 dagen worden hersteld. Daarna wordt het definitief verwijderd. Dit volgt best practices voor het omgaan met door gebruikers gegenereerde gegevens op andere software-as-a-serviceplatforms.
Eerder werd aangekondigd dat alle verwijderde gebruikers na 180 dagen permanent zouden worden verwijderd. Houd er rekening mee dat gebruikers die momenteel in de prullenbak staan, niet met terugwerkende kracht permanent worden verwijderd. Dit betekent dat alleen als een gebruiker na de release van 19 februari wordt weggegooid, de 180 dagenteller gaat lopen. Voorlopig blijven deze momenteel in de prullenbak geplaatste gebruikers in de prullenbak, maar worden ze niet permanent verwijderd, inclusief hun resultaten. Voor de volgende release zullen we nauwer samenwerken met onze gebruikers om de grenzen en impact van de functie te onderzoeken. We streven ernaar om deze verandering op de lange termijn door te voeren, maar we willen eerst de implicaties beter begrijpen.
Als een leerling wordt weggegooid, worden alle resultaten ook weggegooid
De resultaten van een leerling worden ook in de prullenbak geplaatst als een leerling wordt verwijderd. Hierdoor worden de gevolgen van het verwijderen van leerling beter zichtbaar.
Zoals vermeld in de bovenstaande functie, worden leerlingen die momenteel in de prullenbak staan niet met terugwerkende kracht permanent verwijderd. Dit betekent dat alleen als leerling na de release van 19 februari worden verwijderd, de 180 dagen teller ingaat. Voorlopig blijven deze momenteel in de prullenbak geplaatste leerlingen in de prullenbak, maar worden ze niet permanent verwijderd, inclusief hun resultaten.
Meerkeuze-uitsplitsing toegevoegd om inzichten in banktoewijzingen in twijfel te trekken
De discriminatiewaarden voor antwoordalternatieven zijn toegevoegd aan de vragenbanktoewijzingsinzichten. Dit biedt uitgevers inzichten die kunnen helpen bij het verbeteren van vragen en het beantwoorden van alternatieven.
Ondersteuning toegevoegd voor spellingcontrole met de invulvraag
Voorheen was het inschakelen van spellingcontrole alleen van toepassing op de open vraag. Dit geldt nu ook voor invulvragen.
Opdrachtlabels en vragenbanklabels zijn nu alfabetisch op naam geordend
Opdrachtlabels en vragenbanklabels worden nu alfabetisch gesorteerd op basis van de labelnamen. Dit komt de leesbaarheid van de labellijst en de bruikbaarheid van het platform ten goede.
Hernoemen van meerdere elementen in het platform
Op basis van jullie feedback werken we aan meerdere inconsistenties en verbeteringen in de interface. Hieronder vind je de element(en) die hernoemd zijn, inclusief de plaats op het platform waar het gewijzigd is. De wijziging wordt toegepast op alle vertalingen van het platform, tenzij anders aangegeven.
- Tabblad 'Toets' hernoemd naar 'Toets beschermingsregels' in de schoolinstellingen.
- In een beoordelingsformulier en inleveropdracht het vraagtype 'Beoordelingsvraag' hernoemd naar 'Beoordelingsformulier'.
- Omgedoopt tot 'Verwijder toets' in 'Verwijder' in de gevarenzone sectie van een opdracht.
- We hebben de bevestigingsbeschrijving bijgewerkt bij het opslaan van een oefening in de beschrijving. De beschrijving van het bevestigingsdialoogvenster is gewijzigd om de duidelijkheid over de uitkomst van de opslagactie te verbeteren. Ook werd de consistentie van de gebruikte terminologie verbeterd door de 'bibliotheek' te hernoemen naar 'vragenbank'.
Bug Fixes
- Er is een probleem opgelost waarbij het cijfer van de inzending niet werd ingesteld als een oefening geen vragen bevatte. Dit probleem zou ertoe leiden dat de onderste navigatiebalk tijdens het beoordelen onjuist zou worden weergegeven.
- Er is een probleem opgelost waarbij onjuiste filters werden weergegeven in toewijzingen van itembanken. We hebben het filter voor schoolniveaus en schooljaren op de overzichtspagina van de itembank verwijderd omdat deze onbedoeld werden getoond.
- Er is een probleem opgelost waarbij vragen werden ontkoppeld van de itembank bij het kopiëren van een opdracht. Bij het kopiëren van een opdracht die gekoppeld was aan een itembankopdracht, dan zou de "nieuwe" gekopieerde opdracht ook gekoppeld worden aan dezelfde itembankopdracht. Dit ging kapot vanwege een andere codewijziging, maar is opgelost met dit verhaal.
- Er is een probleem opgelost met Readspeaker waarbij de status van de optie 'Klik en luister' niet behouden blijft tussen het opnieuw laden van de pagina. Met de optie 'Klik en luister' kan Readspeaker met één klik een deel van een tekst voorlezen. Als deze optie is ingeschakeld en een gebruiker de pagina opnieuw laadt (of naar een andere vraag navigeert), werkt het genoemde gedrag niet meer. Deze bug trof docenten, leerlingen en iedereen die toegang had tot de Readspeaker-functionaliteit.
- De optie 'Klik en luister' hoeft maar één keer te worden ingeschakeld. Het opnieuw laden van de pagina of navigeren naar een andere vraag heeft geen invloed op deze functionaliteit.
- Toon de namen van de deelnemers in plaats van de naam van de gebruiker die de antwoorden van de deelnemers bekijkt. De naam in de koptekst van de monitoringweergave is gewijzigd van de gebruiker die de deelnemer bekijkt in de naam van de deelnemer. Dit komt de duidelijkheid van de interface ten goede.
- Er is een probleem opgelost waarbij de knop 'uitnodiging verzenden' geen uitnodiging naar de gebruiker stuurde als deze zich eerder had aangemeld. Uitnodigingen worden niet verzonden naar gebruikers die zich al hebben aangemeld, maar met de knop Aanmelden lijkt het alsof er een uitnodiging is verzonden. We schakelen nu de knop 'uitnodiging verzenden' uit als de uitnodiging niet kan worden verzonden.
- Er is een probleem opgelost waarbij een foutmelding werd weergegeven bij een poging om in te loggen met SSO na het vooraf selecteren van een school. Het verzoek dat wordt gedaan door op een vooraf geselecteerde school te klikken, werkt niet voor aangepaste aanbieders van eenmalige aanmelding.
- Er is een probleem opgelost met het wijzigen van de punten van een opdracht met een bellenvel
Het is nu weer mogelijk om de punten van een bolletjesvraag te wijzigen nadat de opdracht is gemaakt. - Er is een probleem opgelost met de invulvragen bij het wijzigen van de HTML van een vraag
We hebben een probleem opgelost waarbij bij het handmatig wijzigen van de HTML van een invulvraag soms hiaten in de vraag werden losgekoppeld, waardoor alleen een blauw vak in de digitale toets werd weergegeven. - Problemen opgelost met ontbrekende afbeeldingen in QTI-export. Op dit moment ondersteunen we geen afbeeldingsbeschrijvingen. We ondersteunen alleen in-line afbeeldingen. We nemen momenteel alle beschrijvingen tot de eerste vraag en voegen de beschrijvingen toe aan de QTI-vraag van de vraag. Dit betekent dat beschrijvingen na de laatste vraag niet in aanmerking worden genomen.
- Er is een probleem opgelost waarbij de downloadknop van de pdf-viewer zou verdwijnen
We hebben een probleem opgelost waarbij de downloadknop verdween als je tijdens het beoordelen naar een andere leerling ging. - Ongelezen pictogram voor meldingen gewijzigd in 'gevuld'. Het pictogram 'ongelezen' voor meldingen teruggezet van 'omlijnd' naar 'gevuld'. Dit zal ongelezen meldingen duidelijker aangeven.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.