Functies en verbeteringen
Inzichten per groep toegevoegd voor vragen in geplande opdrachten
We hebben de functie voor het bekijken van inzichten per klas of groep vervangen door een overzicht waarmee je de verschillende waarden eenvoudig kunt vergelijken.
Gebruikers kunnen nu de inzichten van vragen voor verschillende groepen in één overzicht bekijken.
Waarschuwing toegevoegd dat flow niet wordt ondersteund bij het omzetten van een digitale toets naar een schriftelijke opdracht
Wanneer er in je digitale toets gebruik is gemaakt van flow en je wilt deze digitale toets omzetten naar een schriftelijke opdracht, dan krijg je een waarschuwing te zien als je op de converteer-knop klikt.
Flow werd voorheen niet ondersteund in schriftelijke opdrachten, maar er wordt nu een waarschuwing getoond.

Uitgebreide LaTeX-ondersteuning in preview van schriftelijke opdrachten
Als je LaTeX gebruikt in schriftelijke opdrachten, wordt in het voorbeeld van de opdracht nu ook LaTeX weergegeven dat is gemaakt met backslashes met haakjes. Voorheen toonde het voorbeeld alleen LaTeX als het was gemaakt met behulp van de dubbele dollartekens.
Je kunt nu haakjes gebruiken in combinatie met backslashes om LaTeX te typen, wat ook correct wordt weergegeven in de preview van de geschreven opdracht. Om te beginnen met het typen van LaTeX, gebruik je ∖(. Nadat u uw formule of tekst in LaTeX hebt voltooid, typt u ∖).
Een digitale test met bijlagen start standaard in de modus voor gesplitst scherm
Een digitale test met bijlagen start standaard in de modus voor gesplitst scherm. Bovendien is de schakelaar voor gesplitst scherm/volledig scherm voor bijlagen, die vroeger een zwarte balk was, gewijzigd in een pictogram en verplaatst naar de bijlagenbalk.
Deelnemers worden er duidelijker op gewezen dat er een bijlage bij de digitale toets zit. Ze hebben nog steeds de mogelijkheid om de viewer te sluiten of de bijlage op volledig scherm te bekijken. Met de toevoeging van de schakelaar voor gesplitst scherm/volledig scherm, is het gemakkelijker om rechtstreeks vanuit de testweergave te schakelen tussen gesplitst scherm en volledig scherm. De schakelaar is ook gemakkelijker te vinden.
Standaard openen en leerlingen toestaan de viewer te sluiten of de bijlage schermvullend te bekijken, werd verkozen boven het risico dat studenten zouden missen dat de opdracht een bijlage bevat. Als u op de schakelaar klikt zonder dat er bijlagen zijn geopend, wordt automatisch de eerste bijlage geopend.
API-updates
We hebben enkele verbeteringen aangebracht in de API. Dit bevat:
De optie toegevoegd aan de API V2 om de logboeken voor resultaten te bekijken. Om een inconsistentie op te lossen, is een markering toegevoegd aan het antwoord. Dit betekent dat we zowel het cijfer als het cijfer met dezelfde waarde sturen. In de logboeken zullen we alleen merkteken retourneren als het merkteken is gewijzigd.
Het genereren van formulieren voor schriftelijke opdrachten kan nu via de API.
Het position attribuut toegevoegd aan oefeningen in API V2. Dit betekent dat gebruikers de positie van oefeningen kunnen aanpassen via API-aanroepen.
Ondersteuning toegevoegd voor het zoeken naar meerdere waarden bij gebruik van de zoek-API.
Andere belangrijke wijzigingen
De beëindiging van de LTI 1.2 is toegevoegd aan de lijst met geplande wijzigingen in het artikel over belangrijke wijzigingen.
Bugfixes
Er is een probleem opgelost waarbij leerlingen afbeeldingsbijlagen niet konden draaien.
Er is een probleem opgelost waarbij de opsomming van oefeningen werd verwijderd wanneer opdrachten in een toets werden gepland via de API.
Er is een probleem opgelost waarbij het slepen van een gesplitst scherm niet werkte op tablets.
Er is een probleem opgelost waarbij de instelling 'Medewerkersaccounts niet activeren bij het maken' niet werkte voor aangepaste SAML SSO-verbindingen.
Er is een probleem opgelost waarbij de taalinstellingen van de Readspeaker buiten het scherm zouden verschijnen.
Dubbele instelling verwijderd uit de Safe Exam Browser-opties.
Er is een probleem opgelost met de Brightspace LTI 1.3-integratie waarbij leerlingen niet werden doorgestuurd en een onjuiste melding kregen om via LTI in te loggen.
Er is een probleem opgelost waarbij de inhoud van de code-editor werd bijgesneden bij het afdrukken van een beoordelingsschema etiketten.
Er is een probleem opgelost waarbij de 'upload achtergrondafbeelding' werd vervangen door het woord 'tekening' en 'hotspot' voor de tekenvraag en hotspotvraag.
Er is een probleem opgelost waarbij het voorbeeld van geschreven opdrachten niet werd weergegeven na het opnieuw laden van de pagina.
Er is een probleem opgelost waarbij het instellen van de cijferberekening op "geen" de resultaten als niet beoordeeld markeerde.
Er is een probleem opgelost waarbij een nieuwe versie die beschikbaar was niet altijd zichtbaar was.
Er is een probleem opgelost waarbij Proctorio vast kwam te zitten op het laadscherm.
Er is een probleem opgelost met de autofocus van invoervelden.
Er is een probleem opgelost waarbij een opdracht gemaakt op basis van een sjabloon vast kwam te zitten op de laadpagina.
Er is een probleem opgelost met de gokscore van meerkeuzevragen wanneer automatisch scoren wordt gebruikt.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.