Features:
De stroom van het indienen van een digitale toets is gewijzigd om een inleverscherm op te nemen
Op basis van gebruikersfeedback, hebben we de stroom van het indienen van een digitale toets gewijzigd om een inleverscherm op te nemen. De belangrijkste motivatie hiervoor is dat dit een aparte exit-pagina mogelijk maakt die aan lockdown-oplossingen kan signaleren dat een leerling de toets heeft ingediend en de applicatie kan verlaten. Het zorgt ook voor duidelijkere waarschuwingen over onbeantwoorde vragen en de tijdslimiet voor het opraken van een toets.
Ook hebben we de knop 'hervatten' hernoemd naar 'terug' wat in een reflex beter wordt herkend door leerlingen.
Verbeterde zichtbaarheid van waarschuwingen dat leerlingen onbeantwoorde vragen hebben bij het inleveren van een digitale toets
We hebben de zichtbaarheid verbeterd van waarschuwingen dat leerlingen onbeantwoorde vragen hebben bij het inleveren van een digitale toets. Dit verkleint de kans dat leerlingen de waarschuwing voor onbeantwoorde vragen aan het einde van de toets missen en een toets inleveren met ontbrekende antwoorden. Dit verbetert ook de waarschuwing voor deelnemers bij het verlaten van een toets waar ze niet meer naar terug kunnen (bijvoorbeeld door geforceerde eenrichtingsnavigatie).
De waarschuwing wordt geïllustreerd in de afbeelding hierboven.
Stel vaste locaties in voor knoppen in de navigatiebalk van een digitale toets
Op basis van gebruikersfeedback en verschillende problemen van leerlingen die per ongeluk op de verzendknop hebben geklikt na het beantwoorden van de laatste vraag van hun toets, hebben we besloten om de knoppen in de navigatiebalk van een digitale toets op een vaste plek te plaatsen.
Het instellen van vaste locaties voor knoppen maakt het inleveren van een digitale toets zonder betekenis minder waarschijnlijk, waardoor paniek bij leerlingen in een dergelijke situatie wordt voorkomen. De verzendknop is nu consequent te vinden in de linkerbenedenhoek van het scherm. In de rechterbenedenhoek van het scherm bevinden zich de volgende- en vorige-vraagknoppen, voor gemakkelijke navigatie.
Knopinfo toegevoegd voor pictogramknoppen
We hebben tooltips toegevoegd aan pictogramknoppen in Woots. Dit zal nieuwe gebruikers helpen met meer informatie over wat de verschillende pictogramknoppen op het platform doen.
De betreffende pictogramknoppen bevinden zich in de e-mailwerkbalk en de navigatie van een digitale toets.
Een voortgangsindicator toegevoegd aan het scherm 'Test voorbereiden'
In het geval dat het wat langer duurt om een digitale toets te starten, krijgt de deelnemer nu feedback dat de applicatie nog steeds draait zoals verwacht.
Een waarschuwing toegevoegd aan de code-editor wanneer de opdracht al is uitgevoerd
We hebben een waarschuwing toegevoegd bij het openen van de code-editor nadat de opdracht is uitgevoerd om leerlingen te waarschuwen voor het gevaar van het wijzigen van het script.
Uitgebreid zoeken naar oefeningen binnen een opdracht
Het zoeken in opdrachten is uitgebreid om het zoeken naar opgaven met vraag-, keuze- en matchinhoud mogelijk te maken. De nieuwe en verbeterde zoekfunctie is te vinden in het vragenoverzicht, beoordelingsschemaoverzicht en vrageninzichten.
Het verzenden van markeringen met LTI 1.3 is verplaatst naar de achtergrondtaak
Het verzenden van cijfers met LTI 1.3 is verplaatst naar een achtergrondtaak en een gedetailleerd logboek geeft de informatie weer van de cijfers die per leerling zijn verzonden. Deze wijziging is aangebracht omdat het verzoek om het verzenden van cijfers vaak te lang zou duren om de pagina te laden en in lijn te houden met onze andere achtergrondservices.
Insteltijd ProctorExam gewijzigd van 30 minuten voor aanvang digitale toets naar 15 minuten
Voorheen konden leerlingen 30 minuten voor aanvang van het eigenlijke examen starten met hun sessie in ProctorExam. We hebben deze parameter gewijzigd in 15 minuten op basis van feedback van meerdere gebruikers.
Vooral bij live-geproctorde tentamens kon het voorheen voorkomen dat de proctor nog niet klaar was, maar de leerling zich al had aangemeld voor de ProctorExam-sessie. Dit kan betekenen dat er geen antwoord is op vragen van een leerling in ProctorExam. Met een korter venster is dit makkelijker te voorkomen.
De styling en plaatsing van de 'standaard'-indicatoren in instellingen uitgelijnd
De knop ‘standaard’ in het themamenu werd aan de rechterkant van het themamenu getoond, terwijl deze aan de linkerkant werd getoond in het menu opdrachtlabels. Deze is nu rechts over het platform uitgelijnd.
API-updates
De mogelijkheid toegevoegd om klassen aan cursussen te koppelen via API V2
We hebben de mogelijkheid toegevoegd om via API V2 lessen aan cursussen te koppelen.
Fill_content toegevoegd aan API-antwoord bij het bekijken van een vraag
We hebben de fill_content toegevoegd aan het API-antwoord bij het bekijken van een vraag. De fill_content bevat de gaten voor een invulvraag.
Beheer de opdrachtintegratie STEP via de API
De STEP integratie op opdrachten is nu via de API in te zien en te beheren.
Bug Fixes
- Er is een probleem opgelost waarbij een oefening niet liet zien dat deze niet synchroon liep toen de opdracht was gemaakt en het oefenscript was gewijzigd
Wanneer de opdracht was gemaakt en er een wijziging was aangebracht in het oefenscript, zou de synchronisatie niet verschijnen, hoewel er wel een wijziging kon worden aangebracht. - Vaste conceptstatus die niet werd bijgewerkt na het verzenden van het bericht
Bij het bewerken van een conceptbericht in een discussie en klikken op verzenden, blijft het bericht een conceptbericht. We zorgen er nu voor dat het bericht wordt verzonden, wanneer we op verzenden klikken. - Dialoogvenster resultaat exporteren voor groepsopdrachten repareren
Bij het exporteren van de resultaten van een groepsopdracht was het vak met de vraaginhoud grijs, zelfs na het selecteren van de vervolgkeuzelijst 'Informatie*' > 'Punten per vraag'. - Er is een probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was om hotspotgebieden toe te voegen voor de hotspotvraag nadat de opdracht is gemaakt
Het was voorheen niet mogelijk om een hotspotgebied toe te voegen nadat de opdracht was gemaakt, nu is deze optie beschikbaar. - Er is een probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was om groepen te verwijderen die leerlingen met resultaten bevatten nadat de opdracht was verwijderd
Als een groepsopdracht met resultaten wordt weggegooid, is het nu mogelijk om de groep uit de programma te verwijderen. - Er is een probleem opgelost waarbij tijdens het beoordelen rekening werd gehouden met nulbytes in de woordenteller
De woordenteller zou null bytes als woorden tellen, waardoor de woordenteller te veel woorden zou tonen. Deze wijziging is ook van toepassing op alle gemaakte vragen, aangezien we de woordenteller berekenen bij het bekijken van de antwoorden van de leerlingen. - Er is een probleem opgelost waarbij het >-symbool onjuist werd geconverteerd in schriftelijke opdrachten
Bij het schrijven van a > 0 of b > 0 in een schriftelijk examen, zouden we onbedoeld een dubbel aanhalingsteken toevoegen. - Er is een probleem opgelost waarbij het uitgebreide antwoord niet als correct antwoord werd herkend
We hebben een probleem opgelost in de wiskundige vergelijkingsvraag waarbij het uitgebreide antwoord niet werd herkend als het juiste antwoord. - Er is een probleem opgelost waarbij de waarde van de willekeurige functie groter kon zijn dan de opgegeven maximale waarde
Bij gebruik van een maximumwaarde die niet in de lijst met gegenereerde waarden stond, retourneerden we soms een waarde die groter was dan het maximum dat in de functie was opgegeven. Bijvoorbeeld bij gebruik van de volgende functie x=random(0.9,0.95,0.1)
, geven we 0,9 of 1,0 terug als waarde. We keren nu 0,9 en 0,95 terug. - Oplossing voor het weergeven van waarschuwingen op de aanmeldingspagina in de taal van de gebruiker
Sommige pagina's bevatten de verkeerde vertaling voor foutmeldingen in de pop-ups die linksonder worden weergegeven. De foutmeldingen zouden standaard de Engelse vertaling zijn, ook al is de rest van de pagina in het Nederlands. De vertalingen komen nu overeen met de taal van de gebruiker. - Probleem verholpen waarbij de functionaliteit 'Vragen toestaan' niet werkte bij het maken van een nieuw tijdslot
Als de datum/tijd van de discussie onjuist was ingesteld omdat deze buiten de toegewezen publicatiedatum/tijd viel, zou het wijzigen van de datum/tijd van de publicatie naar een waarde die de datum/tijd van de discussie geldig zou maken, er niet voor zorgen dat de datum/tijd van het gesprek geldig is. - Er is een probleem opgelost waarbij de P- en Rit-waarden voor schriftelijke opdrachten niet werden berekend
De P- en Rit-waarden zijn niet berekend voor schriftelijke opdrachten die alleen uit automatisch beoordeelde vragen bestaan. Deze wijziging is alleen van invloed op nieuw gemaakte opdrachten. - Voorkom onnodige webhook-gebeurtenissen tijdens het plannen van een opdracht uit de itembank
Bij het kopiëren van een opdracht uit de itembank naar een toets, stuurden we een opdrachtupdategebeurtenis voor elke vraag die werd gemaakt. - Een dubbele fout verholpen in de dialoog voor het maken van een leerlingenaccount
Bij het klikken op 'nieuwe leerling' in het leerlingenoverzicht op schoolniveau en een leerling met een bestaand e-mailadres en een ander leerlingnummer werd ingevuld, werd de foutmelding zowel linksonder getoond (zoals verwacht), maar ook bij de bovenkant van het dialoogvenster. Dit is nu opgelost. - Er is een probleem opgelost waarbij vervolgkeuzemenu's verborgen zouden zijn achter werkbalken
We hebben in korte tijd twee soortgelijke meldingen ontvangen van gebruikers die niet alle opties konden selecteren in de vervolgkeuzemenu's 'auteur' en 'label' in een itembankoefening. Dit kwam doordat hun scherm klein was en/of Microsoft Edge werd gebruikt. De navigatiebalk bovenaan verhinderde de weergave van enkele selecties. Dit is nu opgelost. - Er is een probleem opgelost waarbij de callback-URL niet automatisch werd ingevuld wanneer de ProctorExam-integratie voor de eerste keer werd ingeschakeld
Dit probleem veroorzaakte problemen met de ProctorExam-integratie. - Er is een probleem opgelost waarbij werknemers met een aangepaste rol niet konden worden omgezet in leerling
Het wijzigen van een medewerkersaccount met een aangepaste rol naar een leerlingenaccount was niet mogelijk. Dit is opgelost. - De Schoolyear-integratie V2-upgrade teruggezet naar V1 om publicaties met Schoolyear mogelijk te maken
De integratie-upgrade van Schoolyear naar V2 is teruggezet naar V1 om problemen op te lossen die werden veroorzaakt bij het gebruik van Schoolyear voor publicaties in Woots. In Schooljaar V2 is de 24-uurs restrictie aangescherpt waardoor leerlingen in de huidige implementatie niet buiten de examendatum in kunnen schrijven voor het Schooljaar-examen. We zijn momenteel in gesprek over een betere manier om Schooljaar V2 in Woots te implementeren om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.