In dit artikel delen we graag het laatste nieuws met je! We informeren je over veranderingen aan het platform: functie-veranderingen, nieuwe bèta-features en bugfixes.
Veranderingen aan het platform
De 'Live' sectie op de homepage bevat nu de toetsafnames die binnen 1 uur beginnen.
Toetsen die in het komende uur starten, worden opgenomen in de 'Live' sectie van de homepage en worden gelabeld als 'start binnenkort', waardoor het gemakkelijker wordt om een toets te vinden die binnenkort begint.
Het is nu mogelijk om "Tekst met afbeelding" beschrijvingen te exporteren in QTI-formaat.
Bepaalde oefentypes ondersteunen een "Tekst met afbeelding" beschrijvingselement. Het exporteren van opgaven met dit element werd niet ondersteund in QTI-formaat wat resulteerde in een generieke foutmelding in het logboek van de achtergrondtaak.
Met deze wijziging kan de gebruiker opgaven met een "Tekst met afbeelding" beschrijvingselement exporteren voor bestaande en nieuw gemaakte oefeningen. Hierdoor wordt voorkomen dat het systeem in de toekomst een generieke foutmelding aan de gebruiker toont.
Het archiveren van toetsen en resultaten is nu uit de bètafase gehaald.
Naarmate Woots in de loop der tijd meer gegevens verzamelt, wordt het belang van het archiveren van gegevens in het platform steeds duidelijker. Archiveringsoplossingen binnen onderwijsorganisaties zijn zeer divers in hun toepassing.
Het is nu mogelijk om toetsen en individuele resultaten te archiveren. Na archivering kunnen deze niet meer worden gewijzigd. Dit stelt gebruikers in staat om een feitelijk en ongewijzigd archief van al hun resultaten in Woots te creëren.
We voorkomen nu ook wijzigingen in de Proctorio-intergratie wanneer een toets is gearchiveerd. Dus nu worden alle wijzigingen in toetsintergraties voorkomen wanneer een toets is gearchiveerd.
We tonen nu altijd verwerkingsbestanden op de scanpagina.
We tonen nu altijd verwerkingsbestanden op de scanpagina. Eerder toonden we maximaal 7 van de meest recent geüploade bestanden van de afgelopen week.
Als er geen bestanden worden verwerkt, tonen we maximaal 7 van de meest recent verwerkte bestanden van de afgelopen week.
We hebben een visuele indicator toegevoegd voor de voortgang per geüpload bestand op de scanpagina.
Dit maakt het gemakkelijker om te zien welke bestanden zijn verwerkt en wat hun status is. Voor scholen die meerdere toetsen tegelijk uploaden, is het hierdoor mogelijk om te zien of alle scans voor een toets zijn verwerkt en kunnen gebruikers beginnen met het oplossen van scanproblemen.
Extra informatie:
- De wachtrij voor zip-, pdf- en scans is verwijderd.
- Nieuwe uploads worden aan de lijst toegevoegd, het vernieuwen van de pagina verandert de volgorde nu niet meer.
- De uploadtijd wordt nu weergegeven als hoe lang geleden het bestand is geüpload, voor eenvoudige referentie in de wachtrij.
Het is nu mogelijk om datum-tijd direct in een datum-tijd invoerveld in te voeren.
Voorheen moest je de datum- en tijdselectie gebruiken om een tijdsperiode van een toets in te stellen. Nu kun je het ook rechtstreeks in het invoerveld typen of plakken.
Verbeterde lay-out van het dialoogvenster voor het maken van tijdsperiodes:
We hebben meerdere verbeteringen doorgevoerd voor het dialoogvenster waarmee je het tijdsslot van een toets bepaald, waardoor het creëren van een tijdsslot makkelijker zou moeten zijn en minder moeite kost.
- We tonen nu beide volledige datum-tijdselecties in het dialoogvenster, zodat elke wijziging slechts één klik vereist.
- We hebben het dialoogvenster scrollbaar gemaakt, zodat het altijd toegankelijk is, ook op kleinere schermen.
- We hebben ervoor gezorgd dat de knoppen 'opslaan' en 'annuleren' altijd zichtbaar zijn.
Je kunt nu een toets plannen voor dezelfde doelgroep op verschillende tijdsperiodes.
Voorheen was het niet mogelijk om een nieuwe tijdsperiode te maken als die groep al een bestaande tijdsperiode had. Gebruikers werden gedwongen de bestaande tijdsperiode aan te passen. Nu is deze beperking verwijderd, wat betekent dat je meerdere verschillende tijdsperiodes voor dezelfde groep van tevoren kunt instellen.
We ondersteunen nu het bewerken van deelnemers van een tijdsperiode.
Gebaseerd op feedback hebben we de mogelijkheid toegevoegd om deelnemers van een tijdsperiode te wijzigen. Dit was een functionaliteit die we eerder al hebben ondersteund, maar die om technische redenen was gewijzigd. Je kunt nu de deelnemers bewerken in plaats van een nieuwe tijdsperiode te maken als je per ongeluk een tijdsperiode hebt geselecteerd of als je om een andere reden de deelnemers wilt wijzigen.
Open bèta-wijzigingen:
Een lijn-hulpmiddel toegevoegd bij de tekenvraag
Met dit hulpmiddel voor lijnen word je ondersteund om rechte lijnen tekenen. De lijnhulp werkt precies hetzelfde als het bestaande potlood-tool, behalve dat het direct rechte lijnen maakt als je met de muis klikt en/of sleept.
Het activeren van de nieuwe methode voor gokcorrectie is niet langer nodig om de nieuwe bètafunctie variabelen voor cijferberekening te gebruiken (Mark Calculation Variables)
We hebben de afhankelijkheid tussen de functies verwijderd, zodat gebruikers die nog geen gebruikmaken van de nieuwe gokcorrectie ook de nieuwe variabelen voor cijferberekening kunnen gebruiken.
API-wijzigingen
Het attribuut 'afgerond cijfer' is toegevoegd aan de API-resultaten eindpunt..
Het API-resultaten eindpunt is uitgebreid door het toevoegen van een nieuw attribuut genaamd 'rounded_mark' (afgerond cijfer). Dit attribuut vertegenwoordigt het uiteindelijke afgeronde cijfer, dat wordt ingesteld volgens de afrondingsregels die in de toets worden gebruikt, en geeft weer hoe het cijfer wordt weergegeven in het platform.
Deze wijziging stelt API-gebruikers in staat om het afgeronde cijfer voor elke resultaat op te halen, zonder die informatie op te halen via het toets-eindpunt. Nu wordt het afgeronde cijfer berekend en opgeslagen als een aparte waarde in onze database.
Toevoeging: de mogelijkheid om gegenereerde formulieren voor een schriftelijke toets te verwijderen via de API.
De API is uitgebreid door het toevoegen van de mogelijkheid om gegenereerde formulieren voor een schriftelijke toets te verwijderen met behulp van twee nieuwe eindpunten. Eén eindpunt kan worden gebruikt om weer te geven welke formulieren al bestaan voor een schriftelijke toets en het andere kan worden gebruikt om ze te verwijderen.
Deze wijziging voegt meer flexibiliteit toe aan de manier waarop gebruikers interactie hebben met en hun toetsen opzetten in Woots Gebruikers kunnen nu ongewenste formulieren verwijderen, voor het geval ze een fout hebben gemaakt bij het instellen van een schriftelijke toets en de formulieren voor deze toets al zijn gegenereerd.
Bug fixes
- Vaste marges van niet-multiple-choice-vragen bij inzichten van de itembank zijn opgelost
- Voorheen waren de onderste randmarges van niet-multiple-choice-vragen te klein.
- Bij het maken of bewerken van een tag bij een opgave in de itembank worden alle momenteel gebruikte "Sleutels" en "Waarden" weergegeven in een scrollbare lijst
-
We tonen nu alle momenteel gebruikte opties voor 'Sleutel' en 'Waarde' die zijn ingevoerd bij eerdere opgaven van de itembank in een scrollbare lijst om te gebruiken bij het geven van een sleutel en waarde aan een nieuwe opgave. Dit maakt het gemakkelijker om bestaande tag-sleutels en waarden te vinden en opnieuw te gebruiken.
-
Extra informatie: De scrollbare lijst voor 'Waarde' toont nog steeds alleen waarden die zijn toegeschreven aan de geselecteerde sleutel.
-
- Oplossing voor probleem waarbij de tooltip van het gebruikersmenu van grootte veranderde
-
De tooltip verandert nu niet meer van grootte telkens wanneer je over de knop van het gebruikersmenu zweeft.
-
- De toets 'Werkblad' is hernoemd naar naar 'Spreadsheet'.
-
Het werkblad is hernoemd naar 'Spreadsheet'. Voorheen werd er afwisselend naar verwezen als 'spreadsheet' en 'werkblad'. We hebben het nu consistent hernoemd naar 'Spreadsheet' in alle gevallen.
-
- 'Stick' is verwijderd uit de naam van de STEP-intergratie op het tabblad 'Intergraties' in de toetsinstellingen
- Een probleem is opgelost waarbij de invulvelden van een invulvraag niet correct werden gekopieerd bij gebruik in combinatie met de vergelijking-editor
-
De manier waarop te vervangen invulvelden werden geïdentificeerd was niet specifiek genoeg en veroorzaakte problemen wanneer er een 'span'-tag werd gebruikt vóór een van de invulvelden.
-
Deze oplossing heeft alleen invloed op de vragen die nieuwe gemaakt worden.
-
- Een probleem is opgelost met de vergelijking-editor waarbij het antwoordveld de focus verloor bij het klikken op het toetsenbord van de editor
-
Wanneer de vergelijking-editor wordt gebruikt in de digitale toets en het virtuele toetsenbord wordt gebruikt om de vraag te beantwoorden, zou het antwoordveld leeg lijken totdat het veld opnieuw werd geklikt voor bewerking.
-
- 'Webhook' en 'webhook-endpoints' zijn hernoemd naar naar 'webhooks' in de accountinstellingen
- 'Afdelingsbeheer' is hernoemd naar 'Afdelingsbeheerder' op het hele platform.
- Een probleem is opgelost waarbij de filter voor vakken in het overzicht van programma's geen juiste filtering zou uitvoeren
-
De filter voor vakken op de cursusoverzichtspagina leverde geen resultaten op bij het proberen te filteren met een van de filteropties.
-
- Een probleem is opgelost waarbij het bewerken van de papieren toets nog steeds mogelijk leek na het genereren van een PDF
-
Wanneer er één PDF werd gegenereerd voor een papieren toets, zouden de menupictogrammen nog steeds verschijnen bij de vragen, waardoor het leek alsof de toets nog bewerkbaar was.
-
- Een probleem is opgelost waarbij de volgorde van opgaven onjuist zou zijn bij het genereren van een toets vanuit de itembank
-
Bij het genereren van een toets vanuit de itembank met een aantal oefeningen die gekoppeld zijn aan leerdoelen uit verschillende domeinen, zou de uiteindelijke volgorde van opgaven in de resulterende toets onjuist zijn. Dit gebeurde wanneer een van de gekoppelde leerdoelen een hogere positie had in de lijst van leerdoelen, maar geen onderdeel uitmaakte van de selectiecriteria die werden gebruikt bij het genereren van de toets.
-
Dit probleem had alleen invloed op itembanktoetsen onder zeer specifieke omstandigheden (d.w.z. een oefening is gekoppeld aan meerdere leerdoelen uit verschillende domeinen en een van de domeinen maakte geen deel uit van de selectiecriteria). Aangezien de volgorde van opgaven handmatig kan worden gewijzigd in reeds beïnvloede itembanktoetsen, blijft de ernst van dit probleem beperkt. Met de gegeven oplossing zullen alle nieuw gegenereerde toetsen de opgaven correct ordenen.
-
- Een probleem is opgelost bij het importeren van gebruikers in een groep met een niet-toegestane / onbevoegde rol
-
We staan niet toe dat gebruikers met de rol van beheerder, afdelingsbeheerder of repro aan een programma worden toegevoegd. Bij gebruik van de groepsimport en wanneer het e-mailadres van een gebruiker met een van deze rollen aanwezig was, zou de import mislukken. We tonen nu een waarschuwingsbericht in de importlogboeken.
-
- Een probleem is opgelost waarbij docenten geen groep konden maken als ze zelf in een groep zaten
-
Docenten konden geen groep maken als ze zelf deel uitmaakten van een groep.
-
- In de toetsanalyse is 'kwaliteit' hernoemd naar 'kwaliteitsaanduiding'
-
We hebben "kwaliteit" hernoemd naar "kwaliteitsaanduiding" om duidelijker te maken dat de getoonde kwaliteit een indicatie is en dat de docent dit verder moet onderzoeken.
-
- Een probleem is opgelost waarbij de scores van automatisch beoordeelde vragen niet opnieuw werden berekend bij het wijzigen van de punten van 0 naar 1 of hoger
-
Als de punten van een vraag voorafgaand aan de afname op 0 waren ingesteld en de docent de punten wijzigde naar 1 of hoger na afname, werden de scores voor de inzendingen van automatisch beoordeelde vragen niet opnieuw berekend.
- We hebben een impactanalyse uitgevoerd en de betreffende scholen zijn geïnformeerd. Als je geen email hebt ontvangen, heeft jouw school hier geen hinder van gehad.
-
- Een bèta-functielabel is toegevoegd aan de menuoptie Proctoring in de toetsinstellingen
- Een probleem is opgelost waarbij leerlingen geen toegang hadden tot het exporteren van hun resultaat als dit wel was toegestaan in de instellingen voor toetsinzage
- Na het verplaatsen van de printbare export naar de instellingenpagina van een resultaat konden leerlingen geen toegang meer krijgen tot de export, als dit wel was toegestaan in de instellingen voor inzage. Nu kunnen leerlingen toegang krijgen tot de printbare export van een resultaat via de instellingenpagina.
- Een probleem is opgelost bij het importeren van een open vraag via de QTI-import
- Bij het importeren van open vragen via QTI zou in sommige gevallen de schuifbalk voor beoordeling worden ingeschakeld en zou er ook een criterium worden toegevoegd.
- Een probleem is opgelost waarbij de 'busy-text' van knoppen 'verzenden' weergaf in plaats van 'opslaan', 'inleveren' of 'bijwerken'
- Eerder, wanneer je op de knop 'opslaan', 'indienen' of 'bijwerken' klikte, zou de knop de tekst 'verzenden' weergeven in plaats van 'opslaan', 'indienen' of 'updaten'. Dit is nu opgelost.
- De multiple-choice feedbackvelden zijn toegevoegd bij het printen van de vragen met het beoordelingsschema
- Bij het printen van de toets met de optie "Vragen met beoordelingsschema" werden de multiple-choice feedbackvelden niet weergegeven in de afdruk.
- De melding bij de open vraag wanneer een andere leerling de vraag bewerkt in een groepsopdracht is veranderd in 'vraag vergrendeld'
-
- Bij een groepsopdracht zou, als een leerling een vraag bewerkte die een andere leerling aan het bekijken was, een bericht verschijnen dat de 'vertaling voor de vergrendelde vraag ontbrak'.
-
- Een probleem is opgelost bij het gebruik van de instelling 'Beperkte toegang tot andere pagina's' in combinatie met een lockdown browser-intergratie
- Bij het combineren van "Beperkte toegang tot andere pagina's" met een lockdown browser en wanneer de configuratie van de leerling als ongeldig werd beschouwd door de intergratie, zou de gebruiker worden omgeleid totdat er een foutmelding werd weergegeven.
- Deze oplossing verhelpt het probleem voor alle toetsen, daarom zou het probleem geen impact meer moeten hebben.
- Verwijderde importknop uit toetsen in de itembank als de toets een label heeft dat het toevoegen van oefeningen verhindert
- Het label dat voorkomt dat er vragen aan toetsen in de itembank worden toegevoegd, werd niet toegepast op de importknop, waardoor gebruikers vragen konden importeren wanneer dit niet mogelijk zou moeten zijn.
- Er is een probleem opgelost waarbij aangevinkte selectievakjes voor meerdere antwoorden ten onrechte werden gemarkeerd als een correctie
- Als de regels in een vraag met meerdere antwoorden het selectievakje zouden overschrijden, zou het antwoord in zeldzame gevallen worden gemarkeerd als een correctie.
- Oplossing voor het probleem waarbij invoervelden HTML-elementen toestonden om te worden ingevoerd en geïnterpreteerd
- Het invoeren van HTML-tags in invoervelden veroorzaakte dat ze als HTML werden weergegeven op bepaalde plaatsen.
- Oplossing voor het probleem waarbij de pagina voor Turnitin-intergraties niet kon worden geopend in een toets
- Voorheen was het niet mogelijk om de Turnitin-instellingen in een toets te openen. Dit is nu verholpen.
- Oplossing voor het probleem waarbij de p-waarde in de itembank verschilde van de p-waarde in de toets
- We berekenden de p-waarde in de itembank op basis van de punten van de vraag in de itembank, maar als de punten in de toets werden gewijzigd, leidde dit tot verschillende p-waarden. We gebruiken nu de punten van de opgave in de toets om de p-waarden in de itembank te berekenen.
- Oplossing voor het probleem waarbij de eerste PDF van de gegenereerde formulieren in een toets onjuist werd gemarkeerd
- In zeldzame gevallen, wanneer het 'shufflen' van antwoordopties was ingeschakeld, hield de eerste PDF van de gegenereerde formulieren (dezelfde die wordt gebruikt in de voorbeeldweergave) geen rekening met de willekeurige rangschikking van de antwoordopties bij het automatisch beoordelen van de antwoorden.
- Deze oplossing wordt alleen toegepast op nieuw aangemaakte formulieren. We hebben een impactanalyse uitgevoerd en hebben 5 gevallen ontdekt waarin dit probleem zich heeft voorgedaan. We zullen begin volgende week (week van 12 juni) contact opnemen met de beheerders van de getroffen scholen.
- Oplossing voor het filteren op het overzicht van deelnemers van een programma.
- Voorheen deed het filteren op het overzicht van deelnemers van een programma niets. Dit is nu verholpen.
- Toegevoegde ontbrekende documentatie aan de Questions API over het attribuut "punten"
- De documentatie liet niet zien dat het attribuut "punten" via de API kon worden bijgewerkt. Dit wordt nu getoond in het voorbeeld van de update- en create-respons op https://ans.app/api/docs/index.html#/Questions/post_api_v2_exercises__exercise_id__questions.
- Een probleem is opgelost waarbij het voorlopige resultaat continu de pagina vernieuwde
- Voorheen zou, als een leerling geen gesloten vragen beantwoordde in de toets, het voorlopige resultaat continu de pagina vernieuwen zonder het resultaat te berekenen.
- Een probleem is opgelost waarbij de afteltimer niet werd weergegeven wanneer een leerling was toegewezen aan een tijdslot dat al was verstreken
- Voorheen werd de afteltimer niet weergegeven wanneer een leerling was toegewezen aan meerdere tijdslots, waarvan er één al was verstreken. Nu wordt aan deze leerling ook weer de afteltimer getoond.
- Toevoeging: "Geen opmerkingen achtergelaten" wordt nu weergegeven op de opmerkingenpagina in het inzicht van toets als er geen opmerkingen zijn
- Een probleem is opgelost waarbij het gebruik van backticks (`) in namen ervoor zorgde dat de logs niet volledig werden geladen
- Voorheen, in sommige gevallen, zou een logboek niet volledig worden geladen tijdens het scrollen vanwege een technisch probleem. Dit is nu verholpen.
- Naamswijziging: "antwoordopties" is hernoemd naar "antwoordalternatieven" in de lay-outinstellingen van een toets
- Toegevoeging: tooltip voor SEB in het overzicht van intergraties van een toets
- De tooltip informeert gebruikers dat slechts één lockdown-intergratie tegelijk kan worden gebruikt wanneer er al een andere lockdown-oplossing actief is.
- We voegen nu standaard de objectopslag toe aan de whitelist in Schoolyear
- Voorheen voegden we de Woots-objectopslag niet automatisch toe aan de whitelist in Schoolyear, waardoor bestanden en media in een toets niet zichtbaar waren voor de deelnemer als dit niet handmatig was toegevoegd. Nu voegen we automatisch onze objectopslag toe aan de whitelist in Schoolyear.
- Oplossing voor het probleem waarbij de meest recente chats onderaan zouden verschijnen in het chats-overzicht
- Voorheen werden chats na het vernieuwen van de pagina niet gesorteerd. Nu worden ze van meest recent naar oudste gesorteerd, zoals gebruikelijk is in veel berichten-applicaties.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.