In deze release zijn er geen nieuwe belangrijke wijzigingen toegevoegd. We willen je eraan herinneren dat er in de volgende release twee belangrijke wijzigingen zijn die mogelijk actie van beheerders vereisen. Deze wijzigingen zijn al eerder aangekondigd in een eerdere fase.
- 27 augustus 2023 - Verwijdering van de LTI 1.2-integraties
-
De LTI 1.3-integraties zijn nu uit de bètaversie uitgebracht. Meer informatie over het instellen van LTI 1.3 is hier te vinden. Op dit moment worden de LMS-platforms Canvas, Brightspace, Blackboard en Moodle ondersteund voor LTI 1.3.
Aanvullende informatie:
- Nieuwe LTI 1.2-integraties kunnen niet langer worden geconfigureerd op school niveau.
- Als u momenteel LTI 1.2-integraties op universitair niveau hebt geconfigureerd, kunt u deze blijven gebruiken tot 27 augustus 2023.
- We adviseren instellingen om hun LTI 1.2-integratie zo snel mogelijk te vervangen door versie 1.3, omdat IMS Global op 30 juni 2022 de ondersteuning voor versie 1.2 heeft stopgezet. Meer informatie over het instellen van LTI 1.3 is hier te vinden.
-
- 27 augustus 2023 - Gokcorrectie van toepassing op meer soorten vragen
-
Op dit moment is de gokcorrectie van toepassing op meerkeuzevragen met slechts één juist antwoord. Vanaf 27 augustus 2023 zal Woots de gokcorrectie afdwingen voor alle vraagtypen waarbij gokken mogelijk is (zie het overzicht hieronder). Deze nieuwe manier van gokcorrectie is een consequente aanpak voor het corrigeren van alle vraagtypen waarbij leerlingen het antwoord kunnen raden.
We bieden de mogelijkheid om deze wijziging eerder door te voeren door een e-mail te sturen naar support@woots.nl. Laat ons weten wanneer je deze wijziging wilt activeren voor je school. Anders wordt de wijziging afgedwongen op 27 augustus 2023. De wijziging is niet ongedaan te maken. Houd er rekening mee dat Woots de gokcorrectie zal toepassen op alle opdrachten die zijn gemaakt vanaf de dag waarop deze optie is ingeschakeld voor je instelling. We hebben voor deze aanpak gekozen om beheerders voldoende tijd te geven om de wijziging in te plannen op een tijdstip dat het beste past bij hun instelling.
Belangrijke opmerking: Als je school zich na 1 september 2022 heeft aangesloten bij Woots, is de gokcorrectie automatisch al toegepast voor alle vraagtypen die hieronder worden genoemd. Geen actie is vereist. De lijst van vraagtypen waarin de gokcorrectie wordt toegepast, omvat:
- Invulvraag (indien de optie 'antwoord tonen' is ingeschakeld)
- Meerkeuze (zowel één juist antwoord als meerdere antwoorden)
- Matchen
- Ordenen
-
Veranderingen aan het platform:
- De Respondus-gebaseerde import en export zijn nu uit de bètaversie gehaald.
De functie voor importeren op basis van Respondus is nu beschikbaar voor alle gebruikers. Het is te vinden in het overzicht van oefeningen in de itembank en maakt het mogelijk oefeningen te importeren in Respondus-formaat. Meer informatie over het importeren van oefeningen is hier te vinden.
Een zoekbalk is toegevoegd aan het filterkeuzemenu als het meer dan 7 items bevat.
Het is nu mogelijk om te zoeken naar een item in het filterkeuzemenu. De zoekbalk wordt zichtbaar wanneer er meer dan 7 items zijn.
Gekleurde pictogrammen met initialen van gebruikers zijn toegevoegd aan logvermeldingen.
We hebben het gebruikerspictogram in de logs vervangen door een gekleurd pictogram met de initialen van de desbetreffende gebruiker. Hierdoor is het gemakkelijker te herkennen welke acties door welke gebruiker zijn uitgevoerd.
Er is nu de mogelijkheid om een opdracht in te plannen voor de klassen van de gebruiker buiten een toets.
Bij het plannen van een opdracht kunnen gebruikers met klassen en de toestemming om klassen aan toetsen toe te voegen nu een tijdsblok maken voor een klas die nog niet aan de toets is toegevoegd. Deze actie voegt automatisch de betreffende klas toe aan de toets.
De berichten van de achtergrondtaken voor de Respondus-import zijn verbeterd.
Er is een verbetering aangebracht aan de berichten in het logboek van de achtergrondtaak voor de Respondus-import. Nu geven verschillende kleuren de status van gebeurtenissen aan:
- Wit: Geeft aan dat de actie is gelukt of dat er niets is veranderd.
- Geel/Oranje: Dient als waarschuwing, wat aangeeft dat de achtergrondtaak een probleem heeft ondervonden maar de uitvoering niet heeft afgebroken. Bijvoorbeeld, als een vraag al bestaat in de itembank.
- Rood: Geeft aan dat de achtergrondtaak een fout heeft ondervonden, wat leidde tot het stoppen van de uitvoering. Bijvoorbeeld, als het CSV-bestand beschadigd of verkeerd opgemaakt is.
Met deze update is het monitoren en identificeren van de status van achtergrondtaken intuïtiever en eenvoudiger geworden.
De optie voor leerlingen om 'Two-Factor Authentication' in te stellen is verwijderd.
Naar aanleiding van feedback van gebruikers is de optie om 'Two-Factor Authentication' voor leerlingen in te stellen verwijderd. Voor leerlingen die eerder 'Two-Factor Authentication' hadden ingeschakeld, is deze functie automatisch uitgeschakeld om overeen te komen met het bijgewerkte verzoek.
Het is nu mogelijk om een opdracht rechtstreeks vanaf de overzichtspagina in te plannen.
Om het plannen van een opdracht te versnellen, is het nu mogelijk om tijdsblokken rechtstreeks vanaf de overzichtspagina te maken en te bewerken.
Open bèta-wijzigingen
De functie 'Opdracht synchroniseren' is nu beschikbaar in open bèta.
Het synchroniseren van opdrachten is nu beschikbaar in open bèta. Schoolbeheerders kunnen deze functionaliteit inschakelen in de schoolinstellingen door naar 'Bètafuncties' te gaan in de schoolinstellingen.
De functie 'Opdracht synchroniseren' maakt het mogelijk om alle oefeningen, instellingen en lay-out te synchroniseren met gekoppelde opdrachten. Deze functie stelt gebruikers in staat toetsopdrachten te koppelen aan itembankopdrachten vanuit de instellingen van een toetsopdracht. Wanneer de toetsopdracht niet synchroon loopt met de itembankopdracht, wordt er een banner weergegeven waarmee de synchronisatie kan plaatsvinden.
Bug fixes
- Vastgesteld probleem waarbij gearchiveerde opdrachten niet konden worden vastgezet
- Voorheen zou het vastzetten van een gearchiveerde opdracht een fout veroorzaken.
- Vastgesteld probleem waarbij het tabblad 'resultaten' voor oefeningen geen informatie toonde wanneer de opdracht was gearchiveerd
- Bij een gearchiveerde opdracht toonde het tabblad 'oefeningen' in het 'resultaten'-gedeelte een onjuiste melding "Nog geen resultaten." Dit is nu verholpen, zodat de pagina de resultaten weer correct weergeeft.
- Vastgesteld probleem waarbij lijnen werden verplaatst nadat ze waren verplaatst in de tekenvraag bij gebruik van Safari
- Wanneer een lijn in de tekenvraag in de Safari-browser werd verplaatst, verschoof de lijn niet naar waar de gebruiker deze sleepte, maar raakte verplaatst.
- Vastgesteld probleem waarbij lange statements van een uitspraakvraag buiten het scherm liepen in de vraaginzichten
- Nu is er een regelafbreking voor lange statements.
- Vastgesteld probleem waarbij het gebruik van het < symbool bij het gebruik van cijferberekening met variabelen ervoor zorgde dat de cijferberekening met variabelen gedeeltelijk verborgen werd
- Het < symbool kan nu zonder problemen worden gebruikt in de cijferberekening met variabelen.
- Vastgesteld probleem bij de Respondus-import waarbij een lege keuzeoptie met aanhalingstekens voorkwam dat de vraag werd gemaakt
- Het importeren van een CSV-bestand waarin de keuzes van een vraag aanhalingstekens bevatten in plaats van een leeg veld, zorgde ervoor dat de keuzes niet werden geïmporteerd.
- Verbeterde ondersteuning voor kleine getallen in de code-editor
- Woots ondersteunde voorheen om maximaal 17 decimalen weer te geven in de code-editor. Dit is uitgebreid om het maximale aantal decimalen te ondersteunen dat Python ondersteunt.
- Vastgesteld probleem waarbij het badge 'leerlingen' aangaf dat er geen leerlingen waren voor schriftelijke opdrachten met resultaten
- Voorheen gaf het badge 'leerlingen' 0 leerlingen aan, zelfs als er resultaten waren.
- Vastgesteld probleem waarbij het filter 'wachten op mijn beoordeling' niet kon worden gebruikt in combinatie met opdrachten met ingeschakelde tweede beoordeling
- Voorheen zou het gebruik van het filter 'wachten op mijn beoordeling' wanneer de tweede beoordeling was ingeschakeld, een foutmelding 'er is iets fout gegaan' veroorzaken.
- Vastgesteld probleem waarbij antwoorden op numerieke vragen een andere getalnotatie (decimale punt vs. komma) hadden op de beoordelingspagina op basis van de taalinstelling van de browser van de kijker
- Nu wordt het antwoord van de leerling weergegeven als tekst (met een decimale punt). Hiermee is de weergave consistent met het daadwerkelijke antwoord van de leerling dat wordt gebruikt om de vraag te beoordelen.
- Vastgesteld probleem waarbij het niet mogelijk was om vragen te synchroniseren wanneer er criteria aanwezig waren
- Wanneer er criteria waren gedefinieerd bij een vraag met de beoordelingsmethode "Punten per criterium" of "Rubric met niveaus", was het niet mogelijk om de criteria van deze vragen te synchroniseren als de beoordelingsmethode verschilde van de beoordelingsmethode in de itembank.
- Vastgesteld probleem waarbij het niet mogelijk was om oefeningen te kopiëren in inzendopdrachten en beoordelingsformulieren
- Oefeningen kunnen nu worden gekopiëerd naar andere inzendopdrachten en beoordelingsformulieren.
- Vastgesteld probleem waarbij het gebruik van het < symbool ervoor zorgde dat de cijferberekening niet meer bewerkbaar was na synchronisatie van de opdracht met ingeschakelde cijfercalculatievariabelen
- Het gebruik van het < symbool zorgde ervoor dat de cijferformule niet meer bewerkbaar was na synchronisatie van de opdracht met ingeschakelde cijfercalculatievariabelen.
- Vastgesteld probleem waarbij standaard itembanklabels konden worden verwijderd
- Voorheen was het mogelijk om standaard labels in itembanken te verwijderen, waardoor oefeningen in itembanken werden gemaakt zonder labels. Dit zorgde ervoor dat itembankopdrachten als ongeldig werden beschouwd en het bijwerken van deze opdrachten werd belemmerd. Om dit aan te pakken, wordt nu afgedwongen dat itembanken een standaardlabel moeten behouden. Om bestaande gevallen te herstellen, is het label "Concept" toegevoegd aan itembanken die eerder geen itembanklabel hadden.
- Verwijderde gebruikers worden nu gesorteerd op verwijderdatum, in oplopende volgorde.
- Vastgesteld probleem waarbij extra-tijdsgroepen zichtbaar waren in het tijdsblokoverzicht terwijl de extra-tijdfunctie was uitgeschakeld
- We tonen nu geen extra-tijdsgroepen als de extra-tijdfunctie is uitgeschakeld.
- Vastgesteld probleem waarbij het niet mogelijk was om vragen te kopiëren in inleveropdrachten en beoordelingsformulieren
- Vragen kunnen nu worden gekopiëerd naar andere oefeningen binnen de opdracht.
- Vastgesteld probleem waarbij de markering zou worden weergegeven zonder cijferbeperking
- Een probleem in de vorige release zorgde ervoor dat de "Laagste markering beperken" en "Hoogste markering beperken" niet werden toegepast op de cijfers.
- Een impactanalyse is uitgevoerd en de getroffen scholen zijn op de hoogte gebracht van de getroffen resultaten.
- Vastgesteld probleem bij het bijwerken van de naam van een invulvraagtype
- Bij het bijwerken van de naam van een invulvraagtype werd de invulplaats niet automatisch bijgewerkt in de vraaginhoud. Dit resulteerde in een inconsistentie tussen de invulplaats die aan de vraag was gekoppeld en de invulplaats die in de vraaginhoud was gedefinieerd. Bij het kopiëren van een invulvraag zou de invulplaats in de vraaginhoud niet worden gevonden, omdat deze niet overeenkwam met de echte invulplaats. Dit is nu opgelost en de invulplaats in de vraaginhoud wordt automatisch bijgewerkt.
- Vastgesteld probleem waarbij QTI-identificatoren niet werden gekopiëerd naar opdrachtoefeningen van itembankopdrachten
- Bij het toevoegen van itembankoefeningen aan opdrachten werd de QTI-identificator niet gekopiëerd naar de nieuw aangemaakte oefeningen. Deze identificator kan worden gevonden bij het ophalen van de vragen via de API.
- De vragen die door dit probleem werden getroffen, zijn bijgewerkt om de QTI-identificator van hun itembankoefening te bevatten.
- Vastgesteld probleem waarbij itembankoefeningen in zoekresultaten verschenen wanneer dat niet zou moeten
- Vraagbankoefeningen gelabeld met de beschermingsregel 'Toevoegen van oefeningen aan opdrachten uitschakelen' werden niet correct gefilterd uit zoekresultaten bij het construeren van itembankopdrachten.
- Vastgesteld probleem waarbij een onjuiste bevestigingsmelding werd weergegeven na het proberen om een leerling toe te voegen als instructeur
- Bij het toevoegen van een gebruiker aan een verboden rol binnen een cursus, werd een succesmelding weergegeven, hoewel de koppeling niet succesvol was. De melding is nu veranderd in een foutmelding als de koppeling mislukt.
- Vastgesteld probleem waarbij het niet mogelijk was om eerder verwijderde gebruikers te herstellen
- Bij het proberen om een eerder verwijderde gebruiker te herstellen die niet had ingelogd via Single Sign-On of LTI, werd een foutmelding weergegeven dat het e-mailadres van de gebruiker al bestaat.
- Vastgesteld probleem waarbij het zoeken naar leerlingen op de "Taking"-pagina soms geen resultaten opleverde als er meer dan 1000 leerlingen in één kolom waren
- Het aantal gebruikers op de "Taking"-pagina was vroeger beperkt tot 1000 per kolom. Dit is nu verhoogd naar 1500 per kolom.
- Vastgesteld probleem waarbij vraagstukken met de bewerking 'integraal' niet konden worden opgelost als er een cdot aanwezig was
- Integrale oplossingen konden niet automatisch worden berekend als een vermenigvuldigingssymbool werd gebruikt in de vergelijking.
- Vastgesteld probleem waarbij de voortgang van de opdracht vast zou blijven zitten op 99%
- In sommige zeldzame gevallen zou de voortgang van de opdracht blijven steken op 99%, terwijl deze al volledig was beoordeeld.
- Vastgesteld inconsistent gebruik van de naam QTI op het platform
- De afkorting 'QTI' werd op meerdere manieren gebruikt: 'qti', 'Qti' of 'QTI'. Dit is nu consistent gemaakt door deze formats om te dopen tot "QTI" over het hele platform.
- De optie "Starten met nul punten" is verwijderd voor hotspot-vragen
- Als "Starten met nul punten" was uitgeschakeld voor hotspot-vragen, was het mogelijk voor leerlingen om het volledige aantal punten voor de hotspot-vraag te ontvangen wanneer geen van de markers was verplaatst. Om deze reden is de optie "Starten met nul punten" verwijderd.
- Vastgesteld probleem waarbij de verwijderknop zichtbaar was voor aangepaste rollen die als standaard waren gemarkeerd
- Aangepaste rollen die als standaard waren gemarkeerd, werden niet verwijderd, zelfs als er op de vernietigingsknop werd geklikt. Omdat standaardrollen niet kunnen worden verwijderd, is de knop nu verwijderd.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.